360°, Karel Křivan, Jaroslav Poláček - 14.6. v 20:14
„Předvolební kampaň se nám zatím nelíbí a je nudná.“ Shodli se na tom PR konzultant Karel Křivan a volební manažer Jaroslav Poláček v pořadu 360° na CNN Prima NEWS. Podle prvně jmenovaného je již jasné, že premiér Andrej Babiš (ANO) si za své hlavní nepřátele vybral Piráty, na které čím dál častěji útočí.
Křivan na úvod pořadu řekl, že předvolební kampaň už začala, ale vůbec nemá náboj. „Je mi smutno, už mě to nebaví. Nezažil jsem tam okamžik, který by se mi líbil,“ řekl PR konzultant. Na druhou stranu je nutné počítat s tím, že politická kampaň je dlouhodobá záležitost. „Je to jako horská etapa v cyklistice. A nejsme ani na prvním kopci,“ nabídl příměr expert.
Podobně to vidí i volební manažer a zakladatel agentury PRodukujeme Jaroslav Poláček. „Kampaň byla zahájena strašně brzo,“ řekl Poláček s tím, že si zároveň všechny strany šetří energii na poslední měsíc před volbami. Právě tehdy lze očekávat nejsilnější tlak.
Podle Křivana je také již nyní patrné, že kampaň a některá témata budou negativní. „Hraje se přetahovaná, jestli to bude ‚AntiBabiš‘ a jestli chcete Piráty,“ řekl Křivan a dodal, že právě v posledních dvou týdnech rezonují témata spjatá s Piráty. Na ně navíc čím dál více útočí Babiš, který je podle Křivana označil jako své hlavní nepřátele. „Není tam žádný velký přeliv mezi Piráty a ANO. Na druhou stranu je to pojmenovaný nepřítel,“ vysvětlil Křivan.
PR konzultant zároveň dodal, že minimálně někteří lidé si šéfa Pirátů Ivana Bartoše démonizují. „Část voličů si myslí, že Ivan Bartoš někde pálí ohně a jsou tam satanské symboly,“ doplnil Křivan.
Špatná volba Pirátů
Poláček zmínil, že Piráti špatně zvolili způsob, jak vstoupit do kampaně. „Neudělali dobře, že vyrazili s ekonomickými tématy, kde nejsou silní, a hlavně vystrašili hypotetickou střední třídu. Tu by se měli snažit uklidnit,“ řekl zakladatel PRodukujeme.
Podle Křivana by předvolební kampaň měla mít tři hlavní témata. Prvním by měl být již zmiňovaný Andrej Babiš a otázka, zda jej lidé stále chtějí v čele státu. „Druhým tématem budou peněženky lidí. A pak jestli se oběma koalicím (Piráti se STAN a SPOLU – pozn. red.) podaří vysvětlit, že se téma obřího dluhu bude lidí týkat,“ nastínil expert.
Hodnocení klipů
Experti zároveň zhodnotili různé klipy stran a koalic před volbami. Mezi nimi byl i jeden z dílů pravidelného vysílání Čau lidi, za kterým stojí Andrej Babiš a PR experti jeho hnutí ANO. Křivan i Poláček se shodli na tom, že Babiš může k závěru kampaně se svým pořadem pracovat. „Bude to fungovat. Dává tím najevo, že je velmi pracovitý,“ popsal zakladatel agentury PRodukujeme.
Čau lidi! Dneska je zase speciál, má to 20 minut 😇Čau lidi! Dneska je zase speciál, má to 20 minut 😇 Ale nebojte, určitě to dáte, je tam totiž názor Pirátů na migraci z roku 2020, a taky na POLYAMORII. Co to je? Taky jsem nevěděl, nebojte. Ale dozvíte se to až na konci. Tak se dívejte 👍
Posted by Andrej Babiš on Sunday, June 13, 2021
Křivan pak kladně hodnotí video, se kterým se nyní pochlubil šéf Pirátů Bartoš. Ve videu řídí a snaží se společně s manželkou uklidnit svého malého synka puštěním dětské písničky. „Na mě to působí dobře. Normální rodina jede a zpívá dítěti,“ zhodnotil expert.
Pláče-li vám dítě v autě a konvenční metody selhávají, neváhejte vytasit eso z rukávu. 🚗👶🐊
Posted by Ivan Bartos on Saturday, June 12, 2021
Oproti tomu video koalice Spolu, ve kterém předseda lidovců Marian Jurečka veršuje směrem ke své kolegyni, šéfce TOP 09 Markétě Pekarové Adamové, považují experti za nešťastné. „Neveršujte. To je jediná rada,“ shrnul Křivan. Podle Poláčka musí dobrý předvolební klip překvapit, pobavit a také přesvědčit. „Tohle vyvolalo spíš debatu, než že by to zafungovalo,“ dodal Poláček.
Poměrně dobře pak hodnotí kampaň Roberta Šlachty a jeho hnutí Přísaha. Experti vyzdvihují, že je založená na kontaktní kampani, která se kvůli pandemii koronaviru od ostatních stran de facto nekonala.
Ivan Bartoš na zahájení kampaně Pirátů a hnutí STAN (autor: Ladislav Křivan/Mafra) Zdroj: Profimedia.cz