Sociální síť Facebook hodlá během amerických voleb blokovat reklamy ze zahraničních státních médií a umožní uživatelům skrýt všechny placené politické příspěvky. Informovala o tom agentura AFP.
Krok přichází během rostoucího tlaku na Facebook kvůli přístupu k dezinformacím a škodlivým příspěvkům na platformě, včetně těch amerického prezidenta Donalda Trumpa. Kritika na technologického giganta směřuje i za to, že při volbách v roce 2016 přivíral oči před údajnými zahraničními zásahy.
Blokování podezřelého zahraničního obsahu
Vedoucí Facebooku pro globální záležitosti Nick Clegg v britském deníku Daily Telegraph tento týden uvedl, že společnost bude „během volebního období blokovat všechny reklamy v USA od státem kontrolovaných mediálních organizací z jiných zemí“.
„Každý, kdo bude chtít na platformě provozovat politickou reklamu, bude prověřen,“ dodal Clegg s tím, že od března do května tohoto roku Facebook zastavil provozování „více než 750 tisíc politických reklam cílících na USA z důvodu, že zadavatel reklamy nedokončil autorizační proces“.
Podle Clegga momentálně pracuje na bezpečnosti a zabezpečení ve Facebooku 35 tisíc lidí, což je trojnásobek oproti situaci před čtyřmi lety.
Systémy Facebooku jsou připravenější než dříve
Zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg v komentáři na webu USA Today zmínil, že chce ohromný dosah své společnosti v listopadových volbách využít pro dobro. „Hrozba zásahu do voleb je skutečná a přetrvávající, ale naše systémy jsou připravenější než dříve,“ zmínil Zuckerberg.
Facebook podle svého zakladatele rovněž zavede pro uživatele možnost vypnout zobrazování politických reklam. Funkce má společnost spustit 24. června a uživatelé si budou moci skrýt reklamy spojené s politickými, volebními a sociálními tématy.