Sociální síť Facebook hodlá během amerických voleb blokovat reklamy ze zahraničních státních médií a umožní uživatelům skrýt všechny placené politické příspěvky. Informovala o tom agentura AFP.
Krok přichází během rostoucího tlaku na Facebook kvůli přístupu k dezinformacím a škodlivým příspěvkům na platformě, včetně těch amerického prezidenta Donalda Trumpa. Kritika na technologického giganta směřuje i za to, že při volbách v roce 2016 přivíral oči před údajnými zahraničními zásahy.
Blokování podezřelého zahraničního obsahu
Vedoucí Facebooku pro globální záležitosti Nick Clegg v britském deníku Daily Telegraph tento týden uvedl, že společnost bude „během volebního období blokovat všechny reklamy v USA od státem kontrolovaných mediálních organizací z jiných zemí“.
Facebook odstranil Trumpův volební příspěvek. Obsahoval symbol používaný nacisty
Facebook ve čtvrtek stáhl reklamu volebního týmu Donalda Trumpa kvůli porušení pravidel společnosti. Součástí příspěvku totiž byl obrácený červený trojúhelník podobný tomu, který používali nacisté v koncentračních táborech. Trump v kampani vyzýval své příznivce, aby se společně s ním postavili krajně levicové organizaci Antifa. Na sociální sítí vidělo touto reklamu nejméně milion uživatelů.
„Každý, kdo bude chtít na platformě provozovat politickou reklamu, bude prověřen,“ dodal Clegg s tím, že od března do května tohoto roku Facebook zastavil provozování „více než 750 tisíc politických reklam cílících na USA z důvodu, že zadavatel reklamy nedokončil autorizační proces“.
Podle Clegga momentálně pracuje na bezpečnosti a zabezpečení ve Facebooku 35 tisíc lidí, což je trojnásobek oproti situaci před čtyřmi lety.
Systémy Facebooku jsou připravenější než dříve
Zakladatel Facebooku Mark Zuckerberg v komentáři na webu USA Today zmínil, že chce ohromný dosah své společnosti v listopadových volbách využít pro dobro. „Hrozba zásahu do voleb je skutečná a přetrvávající, ale naše systémy jsou připravenější než dříve,“ zmínil Zuckerberg.
Facebook podle svého zakladatele rovněž zavede pro uživatele možnost vypnout zobrazování politických reklam. Funkce má společnost spustit 24. června a uživatelé si budou moci skrýt reklamy spojené s politickými, volebními a sociálními tématy.