Family Business Week Summit 2024: Rodinné podniky jsou klíčovým prvkem naší ekonomiky

Family Business Week Summit 2024: Rodinné podniky jsou klíčovým prvkem naší ekonomiky

Summit Family Business Week 2024

Majitelé rodinných firem se většinou dokáží navzájem podporovat daleko více, než ostatní podnikatelé. A nejenom o tom se mohli přesvědčit účastníci Family Business Week Summitu 2024, který se už podruhé konal v Libčicích nad Vltavou, a to pod záštitou Ministra průmyslu a obchodu Josefa Síkely. Tato vrcholná událost probíhala v Uhelném Mlýně, kde se otevřela témata jako je nástupnictví, rodinná ústava, firemní kultura a budování značky, postavení rodinných firem v Česku nebo třeba tradice vs. inovace. Hlavním partnerem tohoto Summitu byla ERSTE Private Banking. Mezi Gold partnery patří Grant Thornton, Respect group a JPF Czech.

Family Business Week (FBW) je naprosto unikátní platforma, která je zaměřená na podporu rodinných firem skrze otevírání klíčových témat, sdílení zkušeností a svůj fokus má i na vzájemnou inspiraci.

Poslání této jedinečné platformy spočívá v propojení rodinných firem, odborníků, institucí a médií za účelem vytvoření komunity, která aktivně podporuje a rozvíjí rodinné podnikání v Česku. A právě z tohoto důvodu pořádá FBW vzdělávací a společenské akce v průběhu celého roku.

Hlavním řečníkem FBW Summitu 2024 byl Carl Elsener, CEO a pátá generace švýcarské rodinné firmy Victorinox. Role ambasadorky se se vší úctou zhostila Zuzana Ceralová Petrofová, prezidentka a pátá generace rodinné firmy PETROF.

Toto setkání mělo neuvěřitelný úspěch, hostilo totiž okolo 200 účastníků z 92 rodinných firem, mezi které patřil například i ředitel a člen druhé generace firmy SIKO, Tomáš Vala, ale své role v diskuzi se také skvěle zhostil i Viktor Vojtko, poslanec Parlamentu ČR, který považuje rodinné firmy za velmi důležité.

Rodinné podniky tvoří více než 50 procent zaměstnanosti v České republice. Vytváří jednu třetinu HDP a to vše je klíčové proto, aby se Česká republika rozvíjela, bohatla a byla moderní zemí, která je založena na tržním hospodářství.

Nejlepší forma nástupnictví je praxe

Nástupnictví bylo jedno z hlavních témat FBW Summitu 2024. Většina podnikatelů, kteří mají rodinnou firmu, bude jednou pravděpodobně čekat důležitá otázka, a sice - jak nejlépe předat rodinný podnik další generaci. Postupy a názory se různí, ale téměř v jedné věci mají skoro všichni stejný názor - mladší generace by měla už od mládí ve firmě krok za krokem alespoň trochu fungovat a takzvaně nasávat prostředí společnosti.

Zakladatel a majitel platformy FBW David Krajíček, velmi pozitivně zhodnotil Summit, který se konal v tomto multifunkčním industriálním prostoru v Uhelném Mlýně v Libčicích nad Vltavou nedaleko Prahy a prozradil, že FBW Summitem 2024 to letos ještě nekončí.

"Rád bych vás pozval na regionální setkání v rámci naší road show FBW regiony, které proběhne 19. září v rodinné společnosti HOPI v Modleticích a sérii budeme ukončovat v Hradci Králové v PETROF Gallery u ambasadorské rodiny letošního ročníku, což je rodina Petrofova."

Téma rodinných firem a naše aktivity přitahují čím dál tím více podnikatelských rodin a mám velkou radost z letošní velké účasti.

Této události v Uhelném Mlýně počasí přálo a o to víc návštěvníky na léto naladila společnost Campiri, která byla partnerem akce a může se pochlubit nejširší nabídkou luxusních obytných vozů a karavanů v České republice.

Na místě probíhaly i testovací jízdy vozů Volvo, Land Rover Defender a Range Rover Sport od firmy Cardion Cars. Tato společnost byla také oficiálním car partnerem FBW Summitu pro tento rok.

Tagy:
rodina ekonomika Česko Komerční sdělení Petrof Victorinox Libčice nad Vltavou Family Business Week