Řidič na Blanensku vyrazil policistům dech. V krvi měl skoro šest promile alkoholu
Family Business Week
Nejnovější příspěvky k tématu
Zakladatelka společnosti Profimed: Varovali mě, že muži nebudou chtít vstoupit do růžové prodejny
Family Business Week: Rodinné firmy jsou velmi stabilním prvkem v našem hospodářství
V našem hospodářství tvoří rodinné podniky zhruba padesát procent všech ekonomických subjektů. V dnešní době rodinné podniky zaměstnávají v České republice zhruba 2 miliony lidí, což je tedy téměř polovina pracovního trhu. Doba se posunula a rodinné podniky přemýšlejí už dlouhodobě. Investují totiž do rozvoje svých regionů a jsou motivované k vytváření odkazu pro budoucí nástupce. Důležitá je ovšem i podpora od samotného regionu. A právě proto organizuje platforma Family Busniess Week (FBW) nejen Summit, který se koná každým rokem, ale i několik velmi zajímavých regionálních zastávek.
Family Business Week Summit 2024: Rodinné podniky jsou klíčovým prvkem naší ekonomiky
Majitelé rodinných firem se většinou dokáží navzájem podporovat daleko více, než ostatní podnikatelé. A nejenom o tom se mohli přesvědčit účastníci Family Business Week Summitu 2024, který se už podruhé konal v Libčicích nad Vltavou, a to pod záštitou Ministra průmyslu a obchodu Josefa Síkely. Tato vrcholná událost probíhala v Uhelném Mlýně, kde se otevřela témata jako je nástupnictví, rodinná ústava, firemní kultura a budování značky, postavení rodinných firem v Česku nebo třeba tradice vs. inovace. Hlavním partnerem tohoto Summitu byla ERSTE Private Banking. Mezi Gold partnery patří Grant Thornton, Respect group a JPF Czech.
Červený nožík je symbolem Švýcarska. Zachránil i dítě, říká majitel rodinné firmy, Carl Elsener
Švýcarská značka Victorinox je synonymem pro excelentní kvalitu, inovaci a dokonalost. Kapesní nože červené barvy s bílým křížem jsou ikonou mezi nástroji pro přežití, ale také elegantními doplňky pro každodenní život. Firma má kořeny sahající až do roku 1884, kdy Carl Elsener založil svou dílnu na výrobu nožů ve švýcarském městě Ibach. První kapesní nůž, známý jako Original Swiss Army Knife, vytvořil v roce 1891 pro švýcarskou armádu. Od té doby rodinná firma pokračuje už čtvrtou generací v tradici výroby špičkových nožů, nově i hodinek, jak prozradil v pořadu Interview PLUS současný majitel Carl Elsener, který bude hlavním hostem Summitu Family Business Week (FBW), který se uskuteční letos v červnu.
Family Business Week: Rodinné firmy hrají naprosto klíčovou roli v naší i zahraniční ekonomice
Obecně platí, že rodinné firmy jsou základem každé rozvinuté ekonomiky, kde tvoří zhruba 70 až 80 procent hrubého domácího produktu. V České republice rodinné podniky zaměstnávají téměř 2 miliony lidí, což je zhruba polovina pracovního trhu. Právě na druhém regionálním setkání, které bylo opět zorganizováno platformou Family Business Week, to řekl její zakladatel a poradce rodinných firem, David Krajíček. Hlavním tématem byl tentokrát externí management v rodinných firmách. Jak těžké to je, přenechat řízení společnosti externímu managementu? Nejenom o tom diskutovalo na několik desítek rodinných firem, které mezi sebou, mimo jiné, sdíleli také své dosavadní zkušenosti a zajímavá doporučení. Druhé letošní setkání v rámci série FBW Regiony 2024, proběhlo tentokrát v Brně – a to přímo v showroomu a muzeu veteránů značky BMW. Firma Renocar byla totiž hostitelem a partnerem této akce.
Family Business Week: Rodinný podnik je nejen o zisku, je třeba být i prospěšný
Rodinné podniky v České republice tvoří až 50 % pracovních míst a generují více než polovinu národního hrubého domácího produktu. Na letošním prvním regionálním setkání zorganizovaném platformou Family Business Week to řekl její zakladatel, David Krajíček. Jaké jsou další role rodinných firem v jednotlivých částech Česka? O tom se diskutovalo ve Svijanech. V místním pivovaru, který byl hostitelem a partnerem akce současně, se sešlo téměř 60 zástupců rodinných společností, kteří vzájemně sdíleli své zkušenosti, doporučení i podporu. Hlavními tématy setkání bylo nástupnictví a mezigenerační výměna.
Realita a výzvy v oblasti rodinného podnikání! Family Business Week se stal událostí roku
První ročník Family Business Weeku nabídl vhled do reality podnikání s rodinou. Upozornil i na rizika, která se vážou s předáním otěží mladší generaci, a ukázal, jaké nástroje mohou majitelé rodinných podniků využít. Vše vyvrcholilo celodenním summitem, na kterém se představili odborníci světového formátu.
Family Business Week představí osobnosti rodinného podnikání světového formátu
Family Business Week, událost, která v České republice v rámci rodinného podnikání nemá co do formátu a rozsahu obdoby, zveřejnil vystupující hosty i kompletní program prvního ročníku. V týdnu od 5. do 9. června 2023 nabídne podstatná témata rodinného byznysu, workshopy, diskuze a přednášky s majiteli rodinných firem a dalšími hosty. Hlavní hvězdou události bude Sandy Loder, člen páté generace dynastie Flemingů, která stojí za jmény jako Stonehage & Fleming a James Bond. Záštitu akci poskytl ministr průmyslu a obchodu Jozef Síkela.
Dle univerzitního průzkumu je až 87 % aktivních českých firem v rodinném vlastnictví. Propojí je Týden rodinných firem
V České republice tvoří rodinné firmy téměř 90 procent všech aktivních firem, podílejí se na HDP zhruba 55 % a zaměstnávají kolem 2 milionu lidí, což činí asi 50 % všech pracovních míst na českém pracovním trhu. Aktuální data z oblasti rodinných podniků, ale také témata, jako jsou specifika řízení rodinných firem, problematika nástupnictví či svěřenských fondů, to vše v týdnu od 5. do 9. června nabídne Family Business Week – historicky největší událost pro rodinné firmy v ČR zaměřená na společné hledání cest k jejich dalšímu rozvoji.
David Krajíček: Rodinné firmy mají konflikt v základní výbavě. Řešením jsou jasná pravidla
Jsou rodinné podniky stabilnější než ty ostatní? Nebo naopak blízké vazby jednotlivých členů mohou v případě neshod působit jako rozbuška? Podle poradce rodinných firem a zakladatele platformy Family Business Week Davida Krajíčka platí obojí. Řešením v krizových situacích jsou podle něj pravidla, která zformulují všichni společně. Inspiraci, jak si procesy v rodinné firmě nastavit a související tipy a rady, dostanou účastníci Týdne rodinných firem od majitelů nejúspěšnějších rodinných firem a expertů z Čech i zahraničí.
Vlastníte rodinnou firmu a přemýšlíte nad tím, jak a komu ji předat? Postupujte správně
Rodinné podnikání patří celosvětově k nejoblíbenějším firemním modelům. Má svá specifika a témata, jimž by se zakladatelé a jednatelé měli s předstihem věnovat. Jedním z nich je například nástupnictví. Podle Davida Krajíčka, zkušeného poradce rodinných firem a zakladatele platformy Family Business Week, včasná příprava rozhoduje nejen o budoucnosti, ale i o celkové hodnotě společnosti. O specifikách rodinného podnikání a souvisejících tématech budou na Týdnu rodinných firem hovořit jejich majitelé a experti z ČR i zahraničí.
Podcast Davida Krajíčka se zakladatelkou PROFIMED: Využila jsem mezeru na trhu
Založila společnost PROFIMED, která pomáhá zvyšovat dentální IQ a na trhu má své jisté místo už 26 let. Stejně jako většina jiných vychovává děti a zajímá se o komunitní zahrady. Vedle toho ovšem pečuje o firmu s milionovými obraty. Seznamte se - Alexandra Kala, další host v podcastu Re|design Davida Krajíčka.
Family Business Week: Evropské trendy v rodinném podnikání
Zažijte den, ze kterého budete čerpat po celý rok.Tak zní motto největší události věnované rodinným firmám v ČR Family Business Week, která podporuje rodinné podnikání. V týdnu od 5. do 9. června se uskuteční série setkání rodinných firem z vybraných regionů a hlavní událostí pak bude celodenní FBW Summit za účasti inspirativních osobností z českých i zahraničních rodinných firem. Jednou z nich je i Sandy Loder, světově vyhledávaný kouč pro NextGen v rodinných firmách, mimochodem člen 5. generace dynastie Flemingů, jež si spojujeme s proslulým Jamesem Bondem nebo Giovanna Gregori, výkonná ředitelka FBN Italy a členka řídícího výboru European Family Business.
Jiří Grund: Dvě třetiny rodinných podniků nepřežijí nástup třetí generace. Učme se od západu
Co je potřeba k založení úspěšného rodinného podniku v Česku? A jak se řeší, když nástupci o vybudovanou firmu nemají zájem? A proč většina tzv. family businessů nepřežije nástup třetí generace? Rodinné podnikání bylo tématem dalšího dílu pořadu Interview PLUS, tentokrát s Jiřím Grundem spolumajitelem stejnojmenné společnosti prodávající koupelnové doplňky.