CNN Prima News Fortnite

Fortnite

Výpis příspěvků ke štítku „Fortnite“

Tohle doma potřebuju, libuje si STYKO. NVIDIA Reflex vytěží z her naprosté maximum

V herním světě může každá milisekunda rozhodnout o vítězství nebo porážce. Společnost NVIDIA proto vyvinula revoluční technologii, která mění pravidla hry. Seznamte se s NVIDIA Reflex, technologii posouvající hranice výkonu a zážitku z hraní na úplně novou úroveň. Minulý rok strávili hráči více než 10 miliard hodin hraním s Reflexem, mezi nimi nechybí celá řada profíků. Nyní je technologie přítomna ve více než 100 hrách, nejen těch multiplayerových.

Skotská babička miluje Fortnite a baví tisíce lidí. Zahrál si s ní i populární youtuber

Všechno se rozjelo před sedmi lety. 75letá Skotka Cath Bowie sledovala svého vnuka, jak tráví čas u herní konzole PlayStation a zkouší různé hry. Pak si všimla načítací obrazovky s nápisem Fortnite a barevnými animovanými postavičkami. Celosvětovému hitu propadla, později začala své hraní přenášet na streamovací platformě Twitch.tv, kde si ji všiml i americký youtuber. Cath Bowie však přiznává, že i v pokročilém věku má hraní Fortnite své stinné stránky.

Fortnite hrají stovky milionů lidí, vydělává miliardy. V čem spočívá jeho popularita?

Obrovský fenomén, který zná téměř každý teenager. Akční hra Fortnite patří k nejpopulárnějším titulům současnosti, což ukazují i samotná čísla – každý měsíc si tuto on-line střílečku pustí zhruba 300 milionů hráčů. Ročně hra vygeneruje autorům miliardy dolarů. V čem přesně ale spočívá úspěch Fortnite? Na to hledala odpověď redakce herního pořadu CNN Prima Gaming.

Finále sezóny CNN Prima Gaming: Kde se dá v Česku studovat tvorba počítačových her?

Vývoj počítačových her se dá studovat i na českých vysokých školách. Předměty a semináře nabízejí veřejné i soukromé instituce, vzdělání si mohou mnozí doplnit i skrze kurzy herního vývoje. Ve finálním díle herního pořadu CNN Prima Gaming se dozvíte, co všechno studium obnáší. Všechny díly první série i jednotlivé reportáže najdete ve webovém archivu na adrese cnnprima.cz. Na další sezónu se můžete těšit v září 2022.

Češi pracují na videohrách pro nevidomé. V pořadu CNN Prima Gaming ukážeme, jak fungují

Videohry pro nevidomé jsou spíše vzácností. Česká herní pokladnice se ale může chlubit hned dvěma tituly, které myslí i na hráče s hendikepem. V pořadu CNN Prima Gaming tuzemští autoři mimo jiné vysvětlí, jak tyto konkrétní hry fungují v praxi a proč se pustili do jejich tvorby. Herní pořad můžete sledovat každou sobotu ve 22:20 na stanici CNN Prima NEWS i na webových stránkách cnnprima.cz.

Lootboxy jako novodobý hazard. Jak nepropadnout virtuálním krabičkám a nepřijít o tisíce?

Jsou malé, hravé a stojí pouhých několik desítek nebo stovek korun. Lootboxy – krabičky s překvapením – jsou v herním světě fenoménem. Hráčům mohou pomoct získat cenné předměty pro jejich virtuální postavu, vydavatelům a tvůrcům her zase přináší obrovské zisky. Mechanika lootboxů je však podle mnohých expertů problematická, protože se až příliš podobá gamblingu. To potvrdila i adiktoložka Kristýna Fišerová pro pořad CNN Prima Gaming, který můžete sledovat každou sobotu ve 22:20 na CNN Prima NEWS nebo na webových stránkách cnnprima.cz.

Hráči videoher můžou vydělávat miliony dolarů. Na psychiku mají speciální trenéry

Dříve zábava pro malé děti a nadšence. Dnes mají známé multiplayerové videohry svá mistrovství světa a profesionální hráči si v nich vydělávají miliony dolarů. Takzvaný esport (soutěžní klání hráčů počítačových her) tím pádem stejně jako sport přináší stále více kontroverze. Hráči jsou často obviňování ze sexuálního obtěžování, nenávistných výroků nebo trpí psychickými problémy.

Apple, Facebook, Google jsou pod stále větším tlakem médií. Ta chtějí více peněz za obsah

Technologičtí giganti Apple, Facebook či Google čelí tlaku mediálních společností, které chtějí dosáhnout lepších podmínek. Sdružení Digital Content Next (DCN), jehož členem je například list The New York Times, se obrátilo na Apple s žádostí, aby si bral menší podíl za zprostředkování digitálního předplatného. Google se dostal do sporu s australským regulačním úřadem, který si přeje, aby vyhledávač platil za zpravodajský obsah.