Andor Šándor je génius. Prostě je. Celé Česko se mu směje za čtvrteční velkolepou tiskovku, na které neoznámil všemi očekávanou kandidaturu na prezidenta, ale místo politické kariéry odstartoval tu teleshoppingovou a prezentoval iBunker, tedy bunkr pro celou rodinu za 350 litrů. S heslem „Mám kryt, mám klid“ (fakt je to oficiální heslo společnosti) vyrazil do boje jako novodobý bezpečnostní Horst Fuchs.
Ještě pro upřesnění, co na tiskovce nezaznělo. V případě nákupu dvou bunkrů dostanete figurku Andora Šándora ve zmenšenině 20:1, která bude po zmáčknutí bříška volat česky i slovensky: „Všichni stejně umřeme, ale aspoň jste nákupem iBunkeru udělali maximum.“
Když si koupíte bunkry tři, čeká vás nejen figurka Andora Šándora, ale také dokumentární film „Vrbětice: Jak to bylo ve skutečnosti“, kde čtyři hodiny mluví jen Šándor a zároveň si oponuje.
V případě nákupu čtyř bunkrů dostanete výše zmíněné bonusy, k tomu však i pátý bunkr s 33% slevou, sadu milionu jódových tablet a k tomu ještě fantastickou sadu hrnců zkrátka proto, že hrnce v takových akcích bývají. Jako bonus pak sedmihodinový koncert Andora Šándora, kterak hraje na bubny a nervy ostatních bezpečnostních analytiků.
GLOSA: Zpověď zoufalého Čecha, který musí sledovat předvolební kampaň
Při volbách nejsou důležitá fakta, ale pocity. A jaké pocity máte doposud z kampaně jednotlivých stran? Co ve vás zanechávají? Zavřete oči a zkuste si představit útržkové reminiscence z dosud probíhající kampaně. Co se vám tak vybaví? Já si to zkusil:
A to se vyplatí!
V té marketingové prezentaci jsou geniální kousky. Například vizualizace bunkru za 350 tisíc, kde u barelů a záchodu na zemi vesele polehává „klasická rodinka z fotobanky“, která uvolněně a s úsměvem kouká na tablet – spokojená, že může dožít svůj mizerný život na několika metrech čtverečních. Bohužel Andorův bunkr nenabízí tabletky kyanidu pro případ, že ponorková nemoc přeroste v potřebu sebevraždy.
Přesněji, zatím nenabízí tabletky kyanidu. Podle informací CNN Prima NEWS by mohly být součástí VIP Premium iBunkeru, který chystá v následujících dnech Andor Šándor představit v rámci svého turné Nejsem paranoidní, ale…
Jisté je, že ona vizualizace spokojené rodinky se netýká jaderné války, protože jak nám Andor Šándor vysvětlil: „Neděláme si ambici, že by naše kryty měly chránit veřejnost před atomovým výbuchem. Myslím, že kdybychom se dostali tak daleko, že by v Evropě zuřila atomová válka, asi ani nemá cenu to nějak zásadně řešit.” Prostě chcípneme i v tom bunkru za tři sta pade.
Česká média se musí cítit znásilněna. Andor Šándor si nás všechny svou velkolepou marketingovou akcí namazal na chleba. My čekali prezidenta, ale zatím přišel Horst.
Samozřejmě jsme v tom všichni, včetně našeho média. My novináři jsme přišli, odvysílali, napsali a pak se mu za to velkolepě vysmáli – stejně jako autor článku zde. K smíchu jsme samozřejmě všichni.
Ale co Šándor chtěl, jsme splnili. Udělali mu reklamu jako blázen. Twitter se jen hemží vtipnými a ironickými replikami. Kromě dnešního hokeje se na internetu řeší snad jen Andorovy bunkry. I špatná reklama je reklama. Vždycky, na věky věků.
Je úplně jedno, jak moc vám to přijde bizarní – stejně jako mně. Pořizování různých krytů je navíc v Česku novým fenoménem od dob covidu, s válkou to ještě brutálně zintenzivnilo. Například moje matka už má soupis všech veřejných krytů v blízkosti jejího bydliště. Určitě minimálně prolustruje ten Šandorův bunkr. Že by místo bazénu třeba? Hra se strachem funguje. Ať si myslíte cokoliv.
Takže, co se nejspíš děje, zatímco se mu tady povýšenecky vysmívám? Padají stránky iBunkeru (kdy koupí licenci Apple?) a je jen otázkou času, než tahle firma vyprodá všechny své bunkry. I ten s tou šťastnou rodinkou.
Andor Šándor je génius. A kapitalista. Hlavní je to prodat. A je jedno jak. Jak říkal už Horst Fuchs: „Máme tu dva skvělé zkřížené ocelové nože, které nerezaví ani nekorodují!!!“