reklama

Havlíček nemůže vést dva resorty najednou, tvrdí Babišův bývalý ministr dopravy

Před šesti lety se stal Antonín Prachař prvním ministrem dopravy za hnutí ANO. Jeho desetiměsíční pouť ale provázela hlavně kritika opozičních stran kvůli slibům ohledně modernizace dálnice D1. S odstupem času se Prachař na své působení ve vládě dívá pozitivně. V pořadu K Věci na CNN Prima NEWS ovšem uvedl, že dnešní místopředseda hnutí ANO Jaroslav Faltýnek se snažil příliš ovlivňovat dění v resortu dopravy. Vysvětlil také, proč by Karel Havlíček (za ANO) neměl vést dvě ministerstva najednou.

reklama

„To, že Havlíček vede dvě ministerstva, je špatně. Tento resort je tak rozsáhlý, že vyžaduje práci až dvacet hodin denně. Musí projednávat zákony, které vrátí kompetence a zodpovědnost státu za dopravní infrastrukturu. To je opravdu náročné,“ uvedl Prachař. Dodal, že není možné řídit ministerstvo, které má na starost telekomunikaci, digitalizaci nebo průmysl společně s dopravním odvětvím.

K tématu

Faltýnek ovlivňoval chod resortu

Velká část rozhovoru moderátorky Marie Bastlové se točila kolem osoby Jaroslava Faltýnka a jeho vlivu na ministerstvo dopravy. „To byla velmi stinná stránka mého působení a je pravda, že Faltýnek se snažil ovlivňovat chod resortu. Přivedl mi například svého náměstka a dnešního poslance pana Milana Ferance. Když jsem ale Faltýnkovi řekl, že uvažuji, že Ferance odvolám, protože neplní úkoly, bylo mi řečeno, ať to nechám být, prý budou volby. Za deset dnů jsem šel já,“ popsal situaci z roku 2014 Prachař.

O těchto záležitostech prý tehdy nemluvil, protože nechtěl vypouštět do veřejného prostoru vnitřní záležitosti hnutí ANO, jehož byl členem až do prosince 2015. „Odchod z politiky určitě nebyl reakcí na můj konec na ministerstvu. Nechtěl jsem, aby to vypadalo, že zhrzený člen vlády opouští hnutí,“ vysvětlil. Poslední kapkou, která ho donutila odevzdat členský průkaz hnutí Andreje Babiše, prý bylo, když ANO nedokázalo srozumitelně informovat média v záležitosti se stavbou cyklodromu v Přerově, kde Prachař v současnosti vykonává funkci zastupitele.

Je jednodušší přesvědčit senátory než poslance

Svou politickou kariéru ale Prachař ještě nevzdal. Po své neúspěšné kandidatuře do Poslanecké sněmovny za Starosty a nezávislé (STAN) v roce 2017 se nyní touží stát senátorem jako nezávislý. „Já jsem člověk, který rád věci dokončuje. Pokud chceme něco stavět, musíme změnit zákony. Senát je na šest let a jako celek může zákony také navrhovat. Je daleko jednodušší přesvědčit 41 senátorů než 101 poslanců,“ řekl Prachař.

K tématu

Rozhovor Marie Bastlové s Antonínem Prachařem si můžete poslechnout i jako podcast:

Všechny podcastové pořady CNN Prima NEWS najdete na SpotifyGoogle PodcastsApple PodcastsCastboxu a dalších platformách.

Tagy: Marie Bastlová Jaroslav Faltýnek K věci ANO 2011 Ministerstvo dopravy Antonín Prachař

Další hlavní zprávy

Koronavirus

Kapacitu máme už jen pro tři pacienty. Sestry mohou mít trvalé následky, říká primář

Kapacitu máme už jen pro tři pacienty. Sestry mohou mít trvalé následky, říká primář

Podle primáře Anesteziologicko-resuscitačního oddělení Dušana Mormana je Krajská nemocnice Liberec blízko stropu svých možností v péči o pacienty s covidem ve vážném stavu. Kvůli tomu nemocnice eliminuje i běžnou péči, poskytuje jen tu akutní k záchraně života. Především zdravotní sestry jsou podle Mormana psychicky vyčerpané a časem z toho mohou mít trvalé duševní poruchy.

reklama
Policistka mohla zabránit teroristickému útoku, ale udělala si přestávku na kebab
Florida rozhoduje americké prezidentské volby. A Trump i Biden to velmi dobře vědí
Komerční banka je lídrem v otevřeném bankovnictví
reklama
reklama
Jepičí kariéra Romana Prymuly. Zařadí se mezi ministry s nejkratším funkčním obdobím?

Roman Prymula

Domácí zpravodajství

Kdo povede zdravotnictví? Sázková kancelář favorizuje Prymulu, ve hře i Flegr s Havlíčkem
Dekontaminace v polní nemocnici je v režii pražských hasičů, vybudovali stanoviště
 Nejvyšší nedělní nárůst od března. Testy potvrdily 7301 případů nemoci COVID-19
Další články
reklama
reklama