Hezčí, delší i prostornější. Škoda představila svůj „Mercedes“ v podobě Octavie Pro

Mladoboleslavská automobilka pomalu doplňuje svůj nejúspěšnější model Octavia o další provedení. Po sportovně laděné RS, elektrifikované iV a variantě na stlačený zemní plyn přichází také s prodlouženou verzí Pro. K českým zákazníkům se však nikdy nedostane, v hledáčku má výhradně čínský trh.

S více než 1,4 milionu v Číně prodaných kusů je Škoda Octavia klíčovým modelem české značky na jejím největším jednotném trhu. To je také důvod, proč automobilka u nové čtvrté generace provedla před jeho uvedením na čínský trh exkluzivní úpravy.

Ve srovnání s evropskou Octavií je verze Pro o 64 milimetrů delší, na délku měří 4 753 mm, přičemž rozvor náprav se natáhl o 44 milimetrů na celkových 2 730 milimetrů. Ještě větší rozdíly potom odhaluje porovnání se třetí generací, která se bude v Číně nadále prodávat souběžně s novinkou. Octavia Pro je delší o 78 milimetrů. Prodloužená karoserie s sebou bezpochyby přináší i více místa v interiéru.

Svůj kus práce odvedli rovněž designeři, kteří vozu nadělili sportovnější vizáž a komponenty z vrcholného provedení RS. Dynamický vzhled modelu podtrhují mohutnější přední a zadní nárazníky v kombinaci s černou střechou, černými vnějšími zpětnými zrcátky a koly z lehkých slitin o průměru až 18 palců. Přední i zadní světlomety mají ostré rysy s typickými krystalickými prvky značky Škoda a jsou standardně vybaveny LED technologií.

Architektura interiéru verze Pro je téměř identická s naší evropskou variantou. Najdeme zde například víceúrovňový přístrojový panel a samostatně umístěný centrální displej s úhlopříčkou 12 palců. Za příplatek obdrží čínský zákazník virtuální kokpit s úhlopříčkou 10,25 palce. Lze jej doplnit head-up displejem. Multifunkční sportovní volant je tříramenný, s tlačítky a rolovacími ovladači. Model Octavia Pro nabízí také mnoho sofistikovaných komfortních prvků, jako jsou třeba přední sedadla, která kromě vyhřívání a elektrického polohování nabízejí také ventilaci, či elektrické ovládání dveří zavazadlového prostoru.

Pohon prodloužené Octavie zajišťuje efektivní motor 1,4 TSI s výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 250 Nm, spojený se sedmistupňovou převodovkou DSG. Lepší jízdní vlastnosti potom zajišťuje víceprvková zadní náprava, jejíž naladění těží z technických znalostí skupiny Volkswagen.

Tagy: