Zatímco většina evropských značek plánuje skoncovat se spalovacími motory, neustále zdražuje a ubírá na výbavě, nové čínské automobilky volí zcela jinou strategii. Českým zákazníkům nabídnou bohatě vybavená auta za rozumnou cenu a s možností výběru mezi spalovacími či elektrifikovanými pohony. Co všechno Omoda a Jaecoo plánují na českém trhu?
Jak značka Omoda, tak i Jaecoo jsou součástí koncernu Chery, který z pohledu exportu je tím vůbec největším v celé Číně. Oběma automobilkám se už například podařilo uspět ve Španělsku, Itálii, Velké Británii nebo třeba Polsku. V příštím roce se pak chystají expandovat k nám do Česka, kde představí hned dvojici modelů - Omodu 5 a Jaecoo 7.
K TÉMATU: Čínský konkurent luxusních offroadů překvapí cenou i výbavou. Do Česka dorazí v březnu
První z dvojice je cenově dostupný crossover s cenovkou pod 700 tisíc korun, který se už v základní výbavě Comfort může pochlubit například i LED světlomety, osmnáctipalcovými koly, dvěma sdruženými displeji na palubní desce, každý s úhlopříčkou 12,3 palce a s veškerou konektivitou, vyhřívanými i odvětrávanými sedadly nebo parkovací kamerou.
Omoda 5 se na českém trhu začne prodávat už v únoru příštího roku. Na výběr bude ze dvou výbav a dvou pohonů. Zdroj: Chery
Pod kapotou 4,4 metrů dlouhého crossoveru bude standardně čtyřválcový zážehový turbomotor 1.6 TGDI s maximálním výkonem 108 kW a sedmistupňovou dvouspojkovou samočinnou převodovkou. K mání však bude i čistě elektrická verze Omoda E5.
Druhý zmíněný model Jaecoo 7 je už spíše křížencem SUV a offroadu. Vedle podobně bohaté základní výbavy Comfort nabídne ještě unikátní 540° panoramatický kamerový systém s vysokým rozlišením, pohon všech čtyř kol, volič jízdních režimů nebo uzávěrky diferenciálu či rozdělovač točivého momentu na zadní nápravě.
Přibližně 4,5 metru dlouhé Jaecoo 7 sází na vysokou úroveň bezpečí, komfortu a terénních schopností. Zdroj: Chery
Spolu s dvaceti centimetry světlé výšky by si tak Jaecoo 7 mělo bez problému poradit i s těžším terénem. Pod kapotou bude buď čistě spalovací benzinový motor o objemu 1,6 litru s výkonem 145 kW, nebo plug-in hybrid, který díky kombinaci spalováku a elektřiny slibuje dojezd přes tisíc kilometrů. Obě auta budou sjíždět z výrobní linky ve Španělsku, přičemž do Česka dorazí v prvním čtvrtletí příštího roku.
Dojezd až 2000 kilometrů
Tím ale celá expanze teprve započne, v budoucnu by totiž na český trh měla dorazit i další velmi zajímavá auta. „Na konci příštího roku plánujeme rozšířit naši nabídku o nové modely, které budou cenově jak nad, tak pod současnými modely Omoda 5 a Jaecoo 7,“ prozradil redakci CNN Prima NEWS Viktor Molnár, generální ředitel společnosti Grand Automotive Central Europe, která v Česku bude zajišťovat jejich prodej.
Díky hybridní technologii REEV (elektromobily s benzinovým generátorem) by pak dojezd některých z nich mohl atakovat neuvěřitelných dva tisíce kilometrů. Vedle hybridů pak automobilky nabídnou i plně elektrické modely, ale i ty čistě spalovací. Podle Viktora Molnára chce dát koncern Chery vždy svým zákazníkům na výběr a ne je nutit pouze do jednoho typu pohonu.
Každé auto bude zároveň přímo ušité na míru evropskému zákazníkovi. Bude mít například jinak nastavený podvozek nebo jinak nakonfigurovanou zadní lavici, aby ji bylo možné sklápět nebo jí protáhnout lyže. Nebude chybět ani standardní sedmiletá záruka nebo špičkový prodejní i poprodejní servis.
Na levé straně Viktor Molnár, generální ředitel společnosti Grand Automotive Central Europe, vpravo pak Charlie Zhang, víceprezident Chery Automobile. Zdroj: Chery
„Budujeme síť patnácti až dvaceti prodejních míst po celé České republice, z nichž každé bude nabízet prodej i poprodejní servis,“ uvedl Molnár s tím, že kompletní seznam dealerství bude zveřejněn na webu v lednu roku 2025 spolu s možností předregistrace na testovací jízdy. Ambice obou automobilek na českém trhu jsou opravdu velké, do konce příštího roku se chtějí probojovat mezi nejlepších deset v daném segmentu.