Ikonická značka Tupperware mizí z evropského trhu. O práci přijdou tisíce lidí

Tupperware, značka známá svými plastovými nádobami na skladování potravin, se rozhodla skončit s výrobou a prodejem v Evropě. Důvodem je restrukturalizace, kterou provádí americká centrála pod vedením investičních fondů.

Zavření továren a propouštění

Továrny Tupperware v Belgii a Portugalsku, které ještě nedávno byly ziskové, přestávají vyrábět. Například belgická továrna v Aalstu, která vykázala zisk 677 tisíc eur (zhruba 17 milionů korun), byla uzavřena, a to nehledě na skutečnost, že měla dobré výsledky. Tento krok zasáhne stovky pracovníků, kteří zůstávají bez práce. Kromě toho o živobytí přicházejí i tisíce nezávislých prodejců, kteří se živili prodejem výrobků této značky, poznamenal web Retail Detail.

ČTĚTE TAKÉ: Zaměstnanci mnoha velkých firem si polepší. Někde se ještě čekají tvrdá vyjednávání

Tupperware, které bylo dříve přítomné ve více než 60 zemích světa, nyní působí pouze v osmi. A Evropa byla téměř dokonale vymazána z mapy společnosti. „Tupperware již nemá prodlouženou licenci pro prodej Tupperware produktů v Evropě,“ sdílel na Facebooku Vojtěch Zmrzlík, zástupce společnosti Tupperware CEE, která působí ve střední a východní Evropě.

Milí "Tupperáci", tento příspěvek se nepřidává vůbec lehce. Jak už běhalo na sociálních sítích, Tupperware již nemá...

Posted by Vojtěch Zmrzlík on Tuesday, January 7, 2025

Tato zpráva se tak týká i České republiky, kde Tupperware rovněž ukončilo svou činnost. Oficiální web pro český trh je již mimo provoz, a zákazníci i prodejci tak přišli o možnost nakupovat či prodávat produkty této značky.

Historie Tupperware

Tupperware má dlouhou historii, která sahá až do roku 1946, kdy americký chemik Earl Silas Tupper vynalezl plastové nádoby s hermeticky uzavíratelným víkem, které umožnily, aby potraviny vydržely déle čerstvé. V roce 1951 přišla podnikatelka Brownie Wiseová s nápadem na „Tupperware párty“, tedy prodeje produktů přímo v domácnostech. Tento přístup byl klíčem k úspěchu, protože umožnil zákazníkům na vlastní oči vidět, jak produkty fungují. Tupperware se tak stalo známým po celém světě, připomněl web Kupi.cz.

V posledních letech však firma nedokázala držet krok s moderními způsoby prodeje, jako je e-commerce a digitální marketing.

MOHLO VÁM UNIKNOUT: Firmy v Česku hlásí hromadné propouštění. O práci přijdou více než čtyři tisíce lidí

Tagy: