Indická Jawa připravila vzpomínkovou edici klasické „panelky“. Oslavuje válku

V Indii spouští tamní Jawa prodej limitované edice The Brave and the Bold. Upravený model 42 věrně imitující klasickou „panelku“ je oslavou indického vítězství v pákistánské válce v roce 1971. Vzhledem by se neztratil ale ani ve výzbroji vojsk Varšavské smlouvy.

Limitovaná edice vychází z nedávno představené Jawy 42, která svým puristickým designem míří k příznivcům kategorie café racer. Zjevné je to z černého motoru nebo černých výfuků. Tentokrát však Jawa vzpomíná na slavné vítězství Indie v kontroverzní indicko-pákistánské válce v roce 1971.

Výrobce replik slavné značky z Týnce nad Sázavou proto oblékl Jawu 42 doslova do uniformy. Barevný koncept jasně akcentuje armádní odstíny – vybrat si můžete matný šedý lak Midnight Grey nebo pouštní Khakke odstín. Na nádrži nechybí indická trikolóra a plaketa edice postavené u příležitosti 50. výročí úspěšné vojenské operace.

Technika 21. století

Mimořádně efektní jsou i kožené tašky s řemeny, připomínající vojenské motocykly nebo „kšilt“ typického Jawa reflektoru. Technika však zůstala původní – tedy v rámci indické Jawy. I armádní edici pohání čtyřtaktní jednoválec o objemu 293 ccm s výkonem 20 kW (27 koní) a točivým momentem 27 Nm. „Limitka“ má však v sériové výbavě dvoukanálové ABS.

Kolik motocyklů této série indická Jawa vyrobí, není známo. V každém případě se Jawě v druhé nejlidnatější zemi světa daří, ostatně stejně tomu bylo už za minulého režimu, kdy se však motocykly dovážely přímo z ČSSR v obrovských objemech. I proto plánuje výrobce zvýšit počet prodejců na trojnásobek, a to už v průběhu následujícího roku. Mělo by jich být minimálně 500.

Úspěšná tradice

Za novou verzi Jawy 42 The Brave and the Bold výrobce žádá 933 357 indických rupií, což je přibližně 280 000 Kč. Připomeňme, že o reinkarnaci Jawy v Indii se postaral gigantický koncern Mahindra, přesněji jeho dceřiná společnost Classic Legends.

Ta plánuje i návrat slavné britské značky BSA se zcela novým motorem o objemu 650 kubických centimetrů. Je pravděpodobné, že BSA odstartuje kariéru nejprve ve Velké Británii a až následně zavítá do Indie. Reinkarnace kdysi slavných evropských značek jsou v Indii obecně velmi úspěšné, stačí vzpomenout třeba motocykly Royal Enfield.

Tagy: