360°, Zdeněk Hřib, Petr Macinka - 29.11. v 22:26
Pražský magistrát v otázce dopravy avizoval prioritu kolejové dopravy, což podle předsedy strany Motoristé Petra Macinky vyústí v další regulaci aut. V pořadu 360° na CNN Prima NEWS si zároveň povzdechl, že by si Praha možná zasloužila i radního pro automobilovou dopravu, který by si všiml, že auty nejezdí žádná menšina a podlidé. Radní pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti) však oponoval, že silničním komunikacím věnuje pozornost také. „Kdo jinak myslíte, že opravuje Barrandovský most?“ zmínil jeden příklad za všechny.
Po Praze podle Macinky jezdí více než milion aut. „Z pohledu motoristy to může působit téměř jako sabotáž. Pod vaším vedením jste na Smetanově nábřeží stavební úpravou vehnali auta na tramvajový pás, tak co jste čekali, že se stane?“ čílil se ve vysílání CNN Prima NEWS předseda strany Motoristé.
ČTĚTE TAKÉ: Čekání v zimě a dešti, kritizuje Scheinherr nový „hlavák“. Musíme být odvážní, oponuje Hřib
S takovou kritikou však Hřib nemohl souhlasit. Do debaty proto přispěl vlastním vysvětlením, co za problémy v dané lokalitě stojí: „Co se týče Smetanova nábřeží a zpožďování tramvají, tak to je dáno tunýlkama, které jsou u Karlova mostu, kde to nejde zařídit jinak, než že auta jedou po tramvajových kolejích,“ popisoval Hřib s tím, že doufá, že z výstavby těchto „tunýlků“ vedle Karlova Mostu ho snad nikdo obviňovat nebude.
Macinkova kritika tím však nekončila: „Říkáte, že prioritu musí mít koleje. Takže zase budeme dále regulovat auta. Myslím, že to je zase nekoncepční a trošku to připomíná i improvizaci,“ dodal a vyjádřil se i ke zpoplatňování vjezdu do centra hlavního města. „Jsou to nekoncepční kroky a já myslím, že to dopravu v Praze ještě daleko více zhorší,“ ryl do Hřiba předseda Motoristů.
Podle náměstka primátora pro dopravu to ale rozhodně není pravda a magistrát řeší i motoristy. „Kdo myslíte, že opravuje Barrandovský most? Kdo po něm jezdí? Vždyť to je 150 tisíc aut denně,“ hájil se Hřib s tím, že v plánu je například také oprava Strahovského tunelu. „A děláme ještě jednu veledůležitou stavbu pro motoristy, a to je tzv. Hloubětínský tunel,“ pokračoval ve výčtu staveb pro automobilovou dopravu Hřib s tím, že jde o zkapacitnění takzvaného Průmyslového polookruhu. „To je stavba, která výrazně pomůže mnoha motoristům,“ konstatoval náměstek primátora s tím, že projektování potrvá čtyři roky. Poté má být stavba za zhruba sedm miliard korun zahájena.