Už příští týden se budou konat první oficiální jízdy s maskovanými prototypy nové Škody Fabia. Důkladně i méně důkladně kamuflované hatchbacky už ale brázdí české silnice delší dobu, přičemž definitivní vzhled novinky nastiňují ilustrace grafiků. Tato konkrétní pochází od bývalého studenta firemního učiliště Škody, který ji vykreslil na základě tvarů maskovaných prototypů.
Ex-student Škody vystupuje na Instagram jako @milancu__design a přináší svou vizi vzhledu nové generace Fabie s karoserií hatchback. Vzhled vykreslil na základě siluety maskovaných prototypů a přidal designové prvky současných modelů Škody.
Autor popisuje designové změny nové Fabie, které uvidíme i na sériovém modelu. Hlavním podpisem mají být zadní světla, která se nově prolínají i do víka kufru (podobně jako u Scaly a Octavie). Pyšní se plně diodovou technikou a dynamickými směrovkami. Zadní nárazník se zase inspiroval u Scaly.
Kombík bude
Přes předešlé dohady bude i v nové generaci vznikat také v provedení kombi, což je dnes už u vozidla malé kategorie evropský unikát. Zdroje blízké automobilce tvrdí, že jde o úlitbu Čechům za přesunutí výroby vlajkového Superbu z východočeských Kvasin do Bratislavy.
Experti: Superb je rodinné stříbro Česka. Za přesunem jeho výroby je hamižnost odborů
Automobilka Volkswagen potvrdila, že výrobu nové generace modelu Škoda Superb přesune do Bratislavy, kde se bude montovat společně s vozy Volkswagen Passat. Podle redakcí CNN Prima NEWS oslovených expertů jde sice o emotivně vnímaný krok, ale ve skutečnosti se nic hrozného neděje. Škodovka si tak uvolní kapacity pro výrobu modelů, které stojí na současné technologické špičce. Navíc bychom měli vnímat, že Volkswagen je nadnárodní společnost, v jejímž rozhodování hrají národní zájmy České republiky druhořadou roli.
Design novinky vznikl kompletně pod vedením Olivera Stefaniho, který se podepsal také pod vzhled nové Octavie. Z hlediska finální podoby lze tedy očekávat evoluci současného škodováckého designu s prvky nové Octavie a Scaly. Fabie by měla mít o něco nižší, širší a atletičtější postoj, což potvrzují i uniklá videa s prototypy jedoucími po dálnici.
Z technického hlediska přechází Fabia na platformu MQB A0, na níž stojí SEAT Ibiza, VW Polo, Audi A1 a Škoda Scala (s prodlouženým rozvorem). Pod kapotou bude známý tříválcový turbobenzínový motor 1.0 TSI ve více výkonových verzích. Nebude chybět ani plynová CNG verze 1.0 TGI. Kvůli tlaku na emise očekáváme i určitou formu elektrifikace ve formě mild-hybridu, zejména ve spojení s automatickou převodovkou DSG. Turbodiesel nečekejte, otázkou bylo také nasazení silnějšího benzínového čtyřválce 1.5 TSI Evo. Ten by měl přece jen přijít a bude tvořit vrchol nabídky nové Fabie.