Ruský výrobce Kalašnikov je sice nejvíce se slavnou útočnou puškou AK-47, pravdou ale je, že v poslední době se společnost výrazně angažuje ve výrobě elektrických motocyklů. Od jednostopých vozidel chce zamířit ke tříkolkám a čtyřkolkám.
Kalašnikov slíbil, že vrátí život známé ruské motocyklové značce Iž. Po elektrických endurech pro armádu či mohutném stroji pro Putinovu prezidentskou kolonu představila firma, kterou proslavila rychlopalná zbraň, také elektrický „café racer“. Blýskla se také retro elektromobilem CV-1. A teď se na sociálních sítích objevily patentové snímky elektrické čtyřkolky a tříkolky, které svojí koncepcí nemají daleko od známého Renaultu Twizy.
Čtyřkolka UV-4 má však sedadla uspořádaná vedle sebe, takže je širší a pravděpodobně i stabilnější. Nevšední mobilní prostředek má mít délku pouhých 3,4 metru, šířku 1,5 metru a výšku 1,7 metru. Za příplatek budou k dispozici dveře, které zvýší komfort. Vyloučen není ani moderní infotainment kompatibilní se smartphony. O technice nejsou žádné informace. Koncept, který UV-4 předcházel, byl však vybaven elektromotorem o výkonu 50 kW, takže 650 kg vážící stroj dokázal dosáhnout rychlosti 80 km/h. Baterie měly stačit na 150 km jízdy. Přes všechny optimistické proklamace ruské firmy, však větší úspěch než kontroverzní vojenský výrobek, který ji proslavil, mít nebude.
Samopalu či útočné pušky AK-47 se vyrobilo odhadem 100 milonů a sehrála významnou roli ve všech vojenských konfliktech 20. století. Ve službě je v hojném počtu dodnes. Zdroj: Kalašnikov