Lepší verze Putinovi, horší pro „lidi“. Rusko zahájilo výrobu svého Rolls-Roycu

Zbrusu nová ruská limuzína Aurus Senat se světu představila už v roce 2019 na autosalonu v Ženevě. Zahájení její výroby v továrně Jelabuga v Tatarstánu však proběhlo až nyní, kdy byly dokončeny veškeré přípravné práce. Rolls-Royce z dálného východu je jakýmsi Těremským palácem na čtyřech kolech. Hrstku vyvolených v čele s Vladimirem Putinem uhrane prvotřídním luxusem a nebeským komfortem, čemuž odpovídá i jeho pořizovací cena.

Z výrobní linky by letos mělo sjet přibližně 350 vozů, oznámil ministr průmyslu a obchodu Denis Manturov. Do budoucna by se však měla výroba zvýšit až na pět tisíc vozů ročně. Cena základní verze Senatu je 18 milionů rublů (zhruba 5 114 000 Kč při současných směnných kurzech).

Aurus vyrábí dvě různé varianty Senatu; větší model L700, který byl zkonstruován výhradně pro Vladimira Putina a další příslušníky Ruské federace, zatímco Senat S600 je model nabízený běžným zákazníkům. Automobilka plánuje přijít také s kabrioletem nebo mohutným SUV.

Pod kapotou luxusních limuzín najdeme prozatím jen 4,4litrový osmiválcový motor se dvěma turbodmychadly a hybridním ústrojím vyvinutý ve spolupráci s Porsche. Chlubí se výkonem 590 koní a maximálním točivým momentem 880 N.m. Hybnou sílu na všechna čtyři kola pak přenáší devítistupňová automatická převodovka. Časem by vedle osmiválce měl přibýt také ikonický dvanáctiválec.

Zákazníci se mohou dále rozhodnout, zda chtějí klasické pětimístné uspořádání, nebo jestli raději sáhnou po čtyřmístném provedení. To je pochopitelně ještě luxusnější a komfortnější. Interiér vozu totiž doplní třeba o sklopná sedadla, minilednici či o velké jídelní stolky. Nechybějí tu ani dvě obrazovky umístěné zezadu na sedadlech řidiče a spolujezdce.

Poměrně novou ruskou automobilku Aurus vlastní Ústřední vědecký automobilový institut NAMI, přičemž byla vyvinuta jako prestižní projekt pro Kreml. Není divu, že jejím hlavním motorem, který ji hnal ke zrodu, byl právě prezident Vladimir Putin.

Tagy: