
Pozor na klíšťata: Česko hlásí alarmující nárůst nakažených. Jak se efektivně bránit?
Let na dovolenou na Sardinii, kde v těchto dnech řádí požáry, se pro slovenské pasažéry změnil v noční můru. Poté, co museli nouzově přistát, zůstali uvězněni v letadle bez klimatizace. Na palubě bylo nedýchatelno a došla voda. Nikdo navíc nebyl schopen cestujícím podat informace. Jedna žena na palubě dokonce zkolabovala a musela ji odvézt sanitka.
Působení Zdeňka Hřiba v Praze kreslí kulisy volební kampaně, v níž se o hlasy ucházejí Piráti v holportu se Stranou zelených. Místní i návštěvníci si v úmorném vedru užívají hlavní město rozkopané tak, že pohodlně není možné do matičky stověžaté vjet ani z ní vyjet. Hlavní tahy připomínají archeologické vykopávky, výluky MHD jsou všudypřítomné.
Vedra nekončí, spíš naopak. Obzvlášť nepříjemné mohou být vysoké teploty v noci. Někdo zkouší studenou sprchu před spaním nebo jít spát nahý. Nejúčinnějším způsobem, jak se v noci zchladit, je nepochybně klimatizace. Příjemnější spánek si však můžete dopřát i bez ní.
Tropické teploty mohou pro kojence a novorozence představovat vážné riziko, upozornila ve vysílání CNN Prima NEWS dětská lékařka Hana Cabrnochová. Ta rodičům zároveň poradila, jak své ratolesti před vedry chránit.
Pražský dopravní podnik (DPP) nechá v následujících šesti letech postupně nainstalovat klimatizaci do zbývajících 123 tramvají typu Škoda 15T, které ji zatím nemají. Vypsal k tomu veřejnou zakázku s předpokládanou hodnotou 431,5 milionu korun bez DPH, sdělil vedoucí komunikace podniku Daniel Šabík. Nyní je klimatizace instalována ve 127 vozech typu 15T, celkem podnik provozuje asi 770 tramvají. Klimatizované budou i nové vozy Škoda 52T, které nyní město testuje v provozu.
Období tropických třicítek dorazilo do České republiky a s ním i spojená zdravotní rizika. Lidé by měli mít totiž na paměti, že vedro zabíjí. Jak se bezpečně ochladit, před čím se mít na pozoru a jak v případě kolapsu postupovat? To představili odborníci.
Češi neumí správně používat klimatizaci. Podle čerstvého průzkumu to s ní přehánějí, s onemocněním způsobeným jejím používáním se pak setkávají téměř tři čtvrtiny. Na druhé straně, bez ochlazení je nejen v místnostech při teplotách nad 25 °C doslova k nevydržení. To se může projevit nejen na pracovním výkonu, ale třeba i na řidičských schopnostech.
Horké letní dny dokážou být úmorné a mnozí z nás marně hledají příjemný chládek v pohodlí domova. V dnešní době se stále častějším vybavením domácností stává klimatizace. Co je zapotřebí vědět, než začnete vybírat tu svou?
Během týdenního testu jsme vyzkoušeli modernizovanou Kiu Sorento, která přichází přesně v polovině životního cyklu čtvrté generace. Vůz se dočkal výrazných změn včetně přepracovaného vnějšku a kompletně nového interiéru. Příjemným překvapením je zachování dieselové motorizace – právě tu jsme měli na test k dispozici.
Jihokorejská automobilka Kia se svými elektromobily nechce jen zapadnout do zajetého segmentu, ale svým způsobem jej posunout a definovat. Nejnovější přírůstek do rodiny „EV“ si však klade mnohem větší ambice než jeho sourozenci – zejména v prodejích. Model EV3 jsme měli možnost vyzkoušet během týdenního testu.
To, co dokázalo MG ZS, historie českého automobilového trhu velmi pravděpodobně nepamatuje. Pod křídly vzkříšené britsko-čínské značky se totiž tohle SUV dokázalo během dvou let probojovat mezi patnáct nejprodávanějších vozů v Česku. Přitom ale mělo spoustu dětských nemocí. Kam až se tedy může dostat jeho druhá generace, která většinu z nich vyléčila?
Během týdenního testu jste vyzkoušeli faceliftovanou verzi Volkswagenu Golf Variant v akční výbavě People, která rozšiřuje provedení Style o řadu zajímavých prvků. Potřebuje moderní rodina vůbec něco lepšího?