Exkluzivní audit: Kvalita práce automechaniků klesá. Zhoršily se hlavně autorizované servisy

Průzkum Cebie k autoservisům

Průzkum Cebie k autoservisům

V Česku se zhoršila kvalita autoservisů. Každoroční audit tuzemských automechaniků CNN Prima NEWS exkluzivně poskytla společnost Cebia. Z údajů navíc vyplývá, že horší práci vykázaly autorizované servisy – ty, kde za opravy platíte více peněz.

Pan Rosička má dílnu v pražských Strašnicích a neautorizovaný autoservis provozuje už mnoho let. Jeho byznys stojí na tom, že má kolem 250 stálých zákazníků, kteří se k němu vracejí.

„Když přijde někdo z ulice, tak ho musím odmítnout. Práce mám nad hlavu,“ sdělil CNN Prima NEWS.

V autorizovaném servisu TUkas, který každý týden opraví zhruba stovku aut, pracuje dvanáct automechaniků. „Já bych řekl, že poptávka neroste, je to ustálené,“ uvedl vedoucí servisních služeb TUkas Karel Spěváček.

ČTĚTE TAKÉ: Auto už můžete přepsat on-line. Jak se vyhnout zbytečným frontám?

Podle společnosti Cebia si při opravách v loňském roce mnohem lépe vedly neautorizované servisy. Kvalita jejich oprav dosáhla 91 procent. Autorizované servisy se naopak výrazně zhoršily.

Meziročně kvalita jejich služeb klesla na 84 procent. „Nejčastějším problémem bylo špatné lícování vyměněných dílů, dále byly problémy s lakováním. V mnoha případech dochází k nedoplnění provozních kapalin, často nebývá vyměněna chladicí kapalina nebo se nemění žárovky,“ popsala nedostatky ředitelka marketingu a komunikace společnosti Cebia Barbora Minksová.

Ať už jde o servis značkový nebo neznačkový, vždy záleží hlavně na tom, jaký mechanik dostane auto na starost. „Máme třeba případ dvou poboček jednoho autorizovaného servisu – v jedné je kvalita prací extrémně vysoká a v druhé extrémně nízká,“ podotkla Minksová.

Servisy hodnotí své klady a zápory různě. „Dalo by se říct, že se autům můžeme věnovat více a takzvaně si s nimi hrát, protože víme, že díky takovému přístupu se nám bude klientela vracet,“ upozornil pan Rosička. Výhoda autorizovaných servisů zase spočívá v tom, že používají originální díly: „Výhoda těchto dílů je bezpečnost a životnost,“ poznamenal Spěváček.

Pokud mechanici neodvedou práci poctivě, zákazníkům nezbývá nic jiného než opravu reklamovat. Udělat by to měli hned při předání auta, nutné je sepsání protokolu.

MOHLO VÁM UNIKNOUT: Kde řidiči natankují nejlevnější a nejdražší benzin i naftu

Tagy:
auto zákazníci kvalita automechanik motorismus poptávka doprava autoservisy společnost Cebia