Malá Lancia Ypsilon už měla být dávno mrtvá. Místo toho dostala další facelift
Model Ypsilon se vyrábí od roku 2011 a posledních pět let jej koupíte už jen v Itálii, přesto se ho prodává více než všech vozů Alfa Romeo na celém světě. Koncern Stellantis nedávno oznámil velkou renesanci slavné značky Lancia, která byla původně odsouzena k postupnému zániku. Než ale přijdou na trh zbrusu nové elektrické Lancie, bude si firma muset vystačit s jedenáct let starým mini-modelem, který za tím účelem prodělal další omlazení.
Automobilový šok: Legendární italská značka bude za pár let výhradně elektrická
Pět z celkových dvanácti automobilových značek koncernu Stellantis se v brzké době stane výhradně elektrickými. To znamená, že osobní automobily těchto značek budou brzy v prodeji výhradně na bateriový elektrický pohon (BEV), naftové i benzinové pohony se časem z nabídky zcela vytratí. Píše o tom magazín Automotive News Europe.
Před 35 lety uhořel Henri Toivonen, jeden z nejtalentovanějších jezdců rallye
Bezpečný sex a nebezpečné závodění? Ne, v roce 1986 už slavná slova Stirlinga Mosse tak úplně neplatila – po objevení nemoci AIDS totiž už (nebo stále?) bylo nebezpečné obojí. Vozy formule 1 dosahovaly před 35 lety výkonů až 1 500 koní a svého vrcholu dosáhla také mytická skupina B v automobilových soutěžích. 2. května 1986 si vybrala daň nejkrutější.
Legendární Lancia odmítá zemřít. Díky Stellantisu možná dostane novou šanci
Lancia, která měla být podle předpokladů už dávno mrtvá, se vysmívá prodejům ostatních italských značek. Jediný model, který je v nabídce už jen na domácím italském trhu, dosahuje lepších prodejů než globálně dostupná Alfa Romeo s celou modelovou řadou. Takový výkon si zaslouží odměnu. Nový pán domu, tedy konglomerát Stellantis, uvažuje o oživení legendární firmy.