Po Fordu Mustang Mach-E zřejmě přijde s elektrickým pohonem i konkurenční Chevrolet. Rozdíl je v tom, že elektrické Camaro si kromě jména zachová svoji původní karoserii. Už teď je jasné, že koncern General Motors chce po roce 2035 vyrábět výhradně elektrická auta.
Chevrolet Camaro je neodmyslitelnou součástí rodiny amerických „pony cars“, spolu s Fordem Mustang nebo Dodgem Charger. Ale také je nejméně úspěšný. Loni se Camara prodalo jen necelých 30 tisíc exemplářů, zatímco Mustangu více než 61 tisíc a Chargeru téměř 53 tisíc kusů. GM tedy chtě nechtě musí řešit jeho budoucnost. A ta by mohla být už brzy ryze elektrická. Koncern má totiž k dispozici novou elektrickou platformu Ultium, na níž vzniká GMC Hummer EV, ale i Cadillac Lyriq. Tato platforma je natolik flexibilní, že může představovat i základ kultovního Camara.
Současné Camaro ZL1 se chlubí výkonem 650 koní z benzinového osmiválce o objemu 6,2 litru. Zdroj: Chevrolet
Současné Camaro ZL1 se chlubí výkonem 650 koní z benzinového osmiválce o objemu 6,2 litru. Zdroj: Chevrolet
Ideální adept na elektrifikaci
„Zvažujeme mnoho věcí, studujeme a navrhujeme techniku či design. Mohu vám však říci, že na platformě Ultium dokážeme postavit prakticky cokoliv,“ uvedl prezident General Motors Mark Reuss v nedávném rozhovoru pro Fox News. Netrvalo dlouho a okamžitě se strhla debata na téma elektrického Camara. To sice Reuss nepotvrdil, ale ani nevyvrátil, a navíc se v krátkém prezentačním videu objevilo cosi, co nápadně připomíná klasické sportovní kupé ve stylu Camara, ale s bateriemi v podlaze. Nemusí to být špatná myšlenka.
Se současnými prodeji Camara nemá co značka Chevrolet riskovat, navíc je známo, že do roku 2035 chce General Motors definitivně skoncovat se spalovacími motory. Camaro by bylo na elektrifikaci ideálním adeptem. Zákazníci by byli ochotní akceptovat vyšší cenu, protože by se jim vrátila v excelentní dynamice. Navíc by si Camaro nijak nepřekáželo s ikonickou Corvette. Pokud však přijde, hned tak to nebude. Mluví se o roce 2026, protože současná generace má za sebou jen necelých pět let kariéry. Udržet ji ve výrobě je možné, dokud neskončí i modely CT4 a CT5, využívající stejnou platformu Alpha.