reklama

Legendární sporťák Chevrolet Camaro bude dost možná jezdit na elektřinu

Skica ukazuje typické uložení akumulátorů.
Zdroj: Chevrolet

Po Fordu Mustang Mach-E zřejmě přijde s elektrickým pohonem i konkurenční Chevrolet. Rozdíl je v tom, že elektrické Camaro si kromě jména zachová svoji původní karoserii. Už teď je jasné, že koncern General Motors chce po roce 2035 vyrábět výhradně elektrická auta.

reklama

Chevrolet Camaro je neodmyslitelnou součástí rodiny amerických „pony cars“, spolu s Fordem Mustang nebo Dodgem Charger. Ale také je nejméně úspěšný. Loni se Camara prodalo jen necelých 30 tisíc exemplářů, zatímco Mustangu více než 61 tisíc a Chargeru téměř 53 tisíc kusů. GM tedy chtě nechtě musí řešit jeho budoucnost. A ta by mohla být už brzy ryze elektrická. Koncern má totiž k dispozici novou elektrickou platformu Ultium, na níž vzniká GMC Hummer EV, ale i Cadillac Lyriq. Tato platforma je natolik flexibilní, že může představovat i základ kultovního Camara.

Současné Camaro ZL1 se chlubí výkonem 650 koní z benzinového osmiválce o objemu 6,2 litru.
Současné Camaro ZL1 se chlubí výkonem 650 koní z benzinového osmiválce o objemu 6,2 litru.
Zdroj: Chevrolet

Ideální adept na elektrifikaci

„Zvažujeme mnoho věcí, studujeme a navrhujeme techniku ​​či design. Mohu vám však říci, že na platformě Ultium dokážeme postavit prakticky cokoliv,“ uvedl prezident General Motors Mark Reuss v nedávném rozhovoru pro Fox News. Netrvalo dlouho a okamžitě se strhla debata na téma elektrického Camara. To sice Reuss nepotvrdil, ale ani nevyvrátil, a navíc se v krátkém prezentačním videu objevilo cosi, co nápadně připomíná klasické sportovní kupé ve stylu Camara, ale s bateriemi v podlaze. Nemusí to být špatná myšlenka.

Se současnými prodeji Camara nemá co značka Chevrolet riskovat, navíc je známo, že do roku 2035 chce General Motors definitivně skoncovat se spalovacími motory. Camaro by bylo na elektrifikaci ideálním adeptem. Zákazníci by byli ochotní akceptovat vyšší cenu, protože by se jim vrátila v excelentní dynamice. Navíc by si Camaro nijak nepřekáželo s ikonickou Corvette. Pokud však přijde, hned tak to nebude. Mluví se o roce 2026, protože současná generace má za sebou jen necelých pět let kariéry. Udržet ji ve výrobě je možné, dokud neskončí i modely CT4 a CT5, využívající stejnou platformu Alpha.

K tématu

reklama
reklama

Další hlavní zprávy

Krimi

Sledujte ŽIVĚ brífink policie k okolnostem zákroku na Roma v Teplicích

Sledujte ŽIVĚ brífink policie k okolnostem zákroku na Roma v Teplicích

Chování policie při zákroku na Roma z Teplic vyvolává spoustu otázek. Proto se krajské ředitelství Ústeckého kraje rozhodlo uspořádat mimořádný brífink k okolnostem zákroku v Teplicích, který se koná ve čtvrtek v Ústí nad Labem. Začátek je plánovaný na 15 hodin a tiskovou konferenci můžete sledovat přímo v tomto článku.

„Jako kdybych to znova vyhrál.“ Dojatý Šebrle má po pěti letech zpět ztracené zlato
Covid cestovní seriál: Přísný sever Afriky. Co potřebujete do Egypta, Maroka či Tuniska?
Obchod v Olomouci zakazuje vstup očkovaným proti covidu. Úřady prošetřují diskriminaci
reklama
reklama
Zákrok v Teplicích působí na Romy jako veřejná poprava, říká člen rady vlády

Ústecký kraj

Domácí zpravodajství

Předvolební vysílání na CNN Prima NEWS startuje 1. července velkou politickou diskusí
Noční bouře strhla stožáry u Temelína. Část elektrárny stojí, lidé jsou bez elektřiny
Pirátský kandidát na ministra považuje vyšší zdanění za řešení bytové krize
Tachezy: Indická mutace delta může v Česku převládnout koncem léta
Další články
reklama
reklama