Ford, Peugeot, Volkswagen, ale i Audi nebo Mercedes. To jsou značky otevřených aut, která najdete v českých bazarech do částky 100 tisíc korun. I když jde povětšinou o poměrně staré exempláře, ještě mohou dobře posloužit na víkendové letní vyjížďky.
Kabriolet nemusí zůstat snem. I když je pravda, že dnes vozy bez střechy prodávají hlavně luxusní automobilky, a jejich ceny jsou tak poměrně vysoké, ojetiny nabízené v českých autobazarech nabízí pohled do doby, kdy měly klasické kabrio ve své nabídce i obyčejnější značky. I proto je lze sehnat za velmi nízkou cenu.
Užít si jízdu s větrem ve vlasech tak mohou také ti, kteří na svém účtu najdou volných 100 tisíc korun anebo třeba jen polovinu. Pátrali jsme v bazarech po co nejlevnějších vozech a vybrali hned čtyři, na které není potřeba platit ani 50 tisíc korun. Jde o modely značek Volkswagen, Ford, Peugeot a Citroën.
Najdete i Mercedes
Mezi kabriolety do 100 tisíc korun už figurují i luxusní značky, jde o Mercedes-Benz nebo Audi. U nich je ale potřeba počítat s tím, že patří k nejstarším anebo mají poměrně velký nájezd. Přitom právě u kabrioletů se často počítá s menším množstvím ujetých kilometrů, protože i svým prvním majitelům mnohdy slouží jen jako víkendové povyražení.
Volkswagen Golf Cabrio 1.8 (2000), najeto 167 000 km, 35 000 Kč Zdroj: Volkswagen
Peugeot 206 CC 2.0i (2001), najeto 90 000 km, 39 000 Kč Zdroj: Peugeot
Ford Streetka 1.6i (2004), najeto 112 500 km, 39 000 Kč Zdroj: FORD
Citron C3 Pluriel 1.4i (2007), najeto 187 000 km, 44 000 Kč Zdroj: Citroën
Opel Tigra 1.8i (2006), najeto 161 000 km, 54 900 Kč Zdroj: OPEL
Renault Mégane CC 1.9dCi (2005), najeto 177 000 km, 62 000 Kč Zdroj: Se svolením společnosti Renault
Ford Focus CC 2.0i (2007), najeto 106 457 km, 69 000 Kč Zdroj: FORD
Saab 9-3 Cabrio 2.0i (1998), najeto 284 000 km, 69 900 Kč Zdroj: archiv
Mercedes-Benz SLK 200 (1999), najeto 227 000 km, 79 000 Kč Zdroj: Mercedes-Benz
Audi A4 2.5 TDI (2003), najeto 198 000 km, 98 000 Kč Zdroj: Audi
Mějte ale na paměti, že koupě nejlevnějších bazarových vozů je tak trochu loterie. Může se stát, že bude auto ještě bez problémů sloužit, stejně tak lze ale s vysokou pravděpodobností narazit na kousek, se kterým bude nutné jezdit často do servisu. Před koupí vozu proto doporučujeme zjistit ceny dílů i dostupnost servisu. Nic ale novopečenému majiteli nebrání užít si pár teplých měsíců bez střechy a pak auto zase prodat.
V přiložené fotogalerii najdete 10 laciných kabrioletů, které jsme našli v českých autobazarech. Přidali jsme i údaje o motorizaci, ročníku, nájezdu a samozřejmě ceně. Nejstaršímu autu je 23 let, nejmladšímu 14. Nejnižší nájezd je 90 tisíc kilometrů, nejvyšší 284 tisíc.