Současná modelová řada značky Rolls-Royce čítá hned několik automobilových klenotů. Opomeňme například sportovní kupé Wraith, SUV Cullinan nebo třeba luxusní limuzínu Phantom. Britsko-německý výrobce už ale nedělá jen sériová auta, neboť se rozhodl vrátit ke svým kořenům a soustředit se mimo jiné i na zakázkové vozy. Po letech tak přijíždí znovuzrozený Boat Tail, exkluzivní kabriolet inspirovaný jachtou, který byl navržen ve spolupráci s budoucími majiteli.
Modely na zakázku měly u značky Rolls-Royce dlouholetou tradici, jenže s nástupem samonosných karoserií od nich automobilka začala pomalu upouštět. Nedávno se však rozhodla ke svým kořenům opět vrátit. Důvodem byl nejen velký zájem klientů, ale také nový hliníkový základ, který byl dostatečně flexibilní i pro ty nejnáročnější stavby. Debutantem novodobých rolls-royců na míru byl takzvaný Sweptail, superluxusní limuzína s nejvyšší pořizovací cenou na světě. V roce 2017 majitele vyšla na více jak 300 milionů korun.
Nyní, o čtyři roky později, vyjíždí z dílen Coachbuild další jedinečný exemplář. Tentokrát exkluzivní skoro 5,9metrový kabriolet, jehož záď, ale i další komponenty byly inspirovány jachtou. Ostatně ty mu daly jeho název, boat tail totiž v překladu znamená lodní záď. Tento název však není u britsko-německé automobilky žádnou novinkou, nesly jej už někdejší zakázkové modely postavené ve 20. a 30. letech.
Inspirace světem luxusních lodí je na novém Boat Tailu patrná již od pohledu. Nelze si nevšimnou například pozvolna se svažující zádi, panoramatického čelního skla či nasazovací střechy, která je pouze jakýmsi nataženým plátnem stejně jako u sportovních jachet. Vůz si ale zachoval i řadu charakteristických rysů značky Rolls-Royce. Jde třeba o přední světlomety, masku chladiče nebo sošku Spirit of Ecstasy.
Dvě ledničky standardem
Zcela ojedinělý je prostor za interiérem vyrobený ze dřeva s otevřenými póry doplněný o prvky z kartáčované nerezové oceli. Právě tento materiál hojně převažuje také v kabině, přičemž má evokovat lodní palubu. Zadní dřevěná část se potom rozevírá jako motýlí křídla a ukrývá pod sebou piknikovou sadu s příbory, které vyrobila pařížská firma Christofles, stolky a sklopné stoličky, pochopitelně od věhlasné italské nábytkářské firmy Promemoria, velký deštník v případě ošklivého počasí a dvě ledničky pro skladování šampaňského značky Armand de Brignac.
V interiéru pak najdeme ještě speciální hodinky švýcarské firmy Bovet 1822, které je možné nosit nejen na zápěstí, ale také je umístit na palubní desku a používat jako zabudované hodiny. V přihrádce před spolujezdcem nechybí sběratelské pero Montblanc v pouzdře z kůže a hliníku. Speciální jsou rovněž budíky, zdobené technikou zvanou giloš, jež se používá ve šperkařství nebo hodinářství.
Není tedy divu, že výroba Rolls-Roycu Boat Tail zabrala čtyři roky s tím, že na voze bylo použito 1 813 nových dílů. Známou součástí auta je však motor pocházející z Phantomu. Jde o dvakrát přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,75 litru. Rolls-Royce přesně neuvádí, kolik majitelé za unikátní Boat Tail zaplatí. Vedení ale přiznává, že je mnohem dražší než předchozí Sweptail z roku 2017. Spekuluje se o částce přesahující v přepočtu půl miliardy korun. Šlo by tak o vůbec nejdražší osobní automobil na světě!