Lidl ustoupil tlaku zákazníků. Po vlně kritiky ruší slevy určené jen některým nakupujícím

Obchodní řetězec Lidl stahuje ze svých prodejen speciální slevové akce, které mohou zákazníci získat jen za zvláštních podmínek. A to v případě, kdy ve své věrnostní aplikaci zaškrtnou danou prodejnu jako oblíbenou. Mluvčí společnosti Lidl pro CNN Prima NEWS uvedla, že řetězec tak činí po negativní zpětné vazbě od zákazníků.

„Poté, co jsme od zákazníků obdrželi negativní zpětnou vazbu, rozhodli jsme se s okamžitou platností ukončit slevu v aplikaci Lidl Plus vázanou na domovskou prodejnu. Ve slevových nabídkách chceme jít cestou jednoduchosti. Zákazníkům budeme nadále nabízet slevy v různých formátech (v letáku, v aplikaci Lidl Plus, v prodejně), ale v mnohem jednodušší podobě,“ řekla pro CNN Prima NEWS mluvčí společnosti Lidl Eliška Froschová Stehlíková.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Putin přiměl Trumpa otevřít oči. Prezident USA má dvě možnosti, jedné se děsí celá Evropa

Obchodní řetězec původně přišel s praktikou, která zlevňovala zboží jen pro vybrané spotřebitele. Pro získání akční ceny nestačilo mít zákaznickou kartičku. Nakupující potřeboval mít nejen staženou aplikaci, ale ještě v ní musel mít označenou prodejnu jako oblíbenou. Pokud by takový jedinec navštívil jinou prodejnu, tak by slevu nezískal.

Více jsme o této praktice psali zde. Mluvčí spotřebitelské organizace dTest Lenka Stipcak k této strategii uvedla, že pokud někdo nakoupil zboží a nedostal slevu, tak může produkt vrátit. „Pokud se však spotřebiteli zdá, že jsou uvedené podmínky napsány malým písmem, tak se může jednat o nekalou obchodní praktiku. Proto bychom spotřebitelům, kteří nakoupili zboží a následně zjistili, že jim byla účtována jiná cena, než kterou očekávali, doporučili, aby zboží vrátili (odstoupili od smlouvy), popřípadě požadovali snížení ceny na úroveň slevové akce,“ uvedla pro CNN Prima NEWS Stipcak.

Vlnu kritiky rozpoutala debata na sociálních sítích ohledně kontroverzní slevy na 100g mléčnou čokoládu s kousky lískových ořechů. Standardní cena byla 34,90 koruny a v akci byla nabízena o 50 procent levněji, tedy za 17,45 koruny. Aby zákazník získal slevu, musel splnit dodatečné podmínky. „Sleva platí pouze pro zákazníky Lidl Plus, kteří mají tuto prodejnu nastavenou jako svou oblíbenou,“ stálo na cenovce.

MOHLO VÁM UNIKNOUT: Rusko bylo vyprovokováno, tvrdil o válce David. Další politici kroutili hlavou, Vondra se smál

Tagy:
obchod Lidl dTest obchodní řetězec maloobchodní prodej spotřebitel produkty a služby ekonomika, obchod a finance spotřební zboží prodejní kanály