
Ostrý spor o školy v Holešově: Starosta o zneužívání dětí nevěděl, ředitelka rezignaci odmítá
U severních sousedů pořizuje i viagru, k nákupu přípravku na potenci tam není třeba recept. V Polsku nakupuje v kamenných obchodech a ještě častěji na největším on-line tržišti. „Prakticky všechno, co potřebuji, si vozím z Polska a měsíčně ušetřím až tisíce korun. Objednávky on-line si vyzvedávám na výdejních místech těsně za hranicemi,“ líčí ostravský třicátník s ekonomickým vzděláním. Každý nákup analyzuje, o postupy se ale ochotně dělí se čtenáři CNN Prima NEWS. „Stánky na tržnicích u hranic ignorujte, to je past na Čechy, kteří ještě neumějí v Polsku nakupovat,“ nabádá. A nad notebookem v ostravské kavárně ukazuje, jak si on-line objednat podestýlku pro kočky, kávu, potravinové doplňky i další výrobky.
Obchodní řetězec Albert stahuje z prodeje máslo. Nemá prý vyhovující kvalitu. O stažení produktu informovala společnost na svém webu.
Jen málokde dostane zákazník k nákupu igelitku zdarma. I obchodní řetězce se totiž snaží omezit spotřebu plastů a místo igelitových tašek a mikrotenových sáčků přecházejí třeba k papírovým. Nicméně ty si musíte v obchodě koupit.
Obchodní řetězec Billa zavedl ve svých pobočkách novinku. Papírové cenovky postupně nahrazují ty digitální. Ročně tím prý zachrání více než sedm set stromů a ušetří tisíce hodin zaměstnancům, uvedla společnost na svém webu.
Plné parkoviště, nervózně přešlapující lidé a tlačenice s nákupními vozíky. Přestože největší nápor po víkendu opadl, i tak nebylo v pražském Lidl Outletu ani uprostřed pracovního týdne příliš k hnutí. Mezi regály se sadami na špízy, elektrickými sekačkami a domečky pro hmyz nechybělo ani frenetické přehrabování ve zboží, ani emoce. „Nestůj uprostřed, kanále!“ počastoval reportéra jeden z méně trpělivých zákazníků v uličce směrem k pokladnám. Nápor se očekává i nadcházející víkend, na ten je ale řetězec podle svých slov připraven – i s opatřeními.
Závadné adventní kalendáře z prodeje stahuje i obchodní řetězec Lidl. Přidal se tak k prodejnám Penny, které čokoládový dezert přestaly prodávat už v listopadu. Jako důvod obě společnosti uvedly nevyhovující požadavky na chuť a vůni. Na polský produkt upozornily na svých webových stránkách.
Obchodní řetězec Penny na svém webu oznámil, že stahuje z prodeje dva druhy alkoholu výrobce Palírna U Zeleného stromu a.s. Důvodem je možná kontaminace sklem. Zakoupené produkty mohou zákazníci vrátit i bez účtenky.
Obchodní řetězec Penny oznámil preventivní stažení adventních kalendářů značky Chocola z prodeje. Důvodem jsou výrazné odchylky v chuti a vůni. Spotřebitelé by kalendáře neměli konzumovat, upozorňuje řetězec na svých stránkách.
Obchodní řetězce se ani letos nevyhnuly vysokým pokutám. A to za nejrůznější přešlapy. Nejčastějším prohřeškem bylo, že uváděná sleva byla ve skutečnosti zdražením. Pochybení našla Česká obchodní inspekce i u pokladen: Zaměstnanci chybně markovali zboží, a to i za dvojnásobnou cenu. Většina výše vyjmenovaného platí i pro ty nejznámější a největší řetězce.
Obchodní řetězec Globus varoval před závadnou potravinou. Z pultů zmizela balení matjesového salátu s olomouckými tvarůžky od dodavatele Heleb. Důvodem je podezření na nevyhovující kvalitu. Zákazníci by ho neměli konzumovat. Řetězec o tom informoval na svém webu.
Největší řetězce se letos nevyhnuly přešlapům v podobě nesprávně uváděných slev. Z čísel České obchodní inspekce pro CNN Prima NEWS vyplývá, že letos museli obchodníci zaplatit přes devět milionů korun. Nejčastějším prohřeškem bylo, že uváděná sleva byla ve skutečnosti zdražením. Nebyla totiž vypočítána z nejnižší nabízené ceny za posledních 30 dní. Alarmující je, že až ve 40 procentech kontrol v každém kvartálu se najde nějaké porušení právních předpisů u slev.
Obchodní řetězce některé potraviny zdražují. Následně je ve slevách nabízejí za dřívější sníženou cenu. Agrární analytik Petr Havel tvrdí, že slevové akce jsou vždy na dohodě samotného prodejce a výrobce. Neznamená to tedy, že by výrobek byl zdražen uměle. Pro CNN Prima NEWS také uvedl, že spotřebitelé jsou proti slevám lépe chráněni než v minulosti. I z toho důvodu dostávají řetězce mnohatisícové pokuty za slevy, které jsou ale ve skutečnosti zdražením.