Řetězec Lidl začal v únoru ve vybraných prodejnách testovat nový prodejní model. V méně frekventované časy zavírá klasické pokladny a zákazníky přesměrovává na samoobslužné, u kterých nadále asistuje personál. Na novinku upozornili nakupující na sociálních sítích.
Někteří zákazníci se proti testování změn vymezovali, stěžovali si například na technické problémy na samoobslužných pokladnách nebo nechtěli sami skenovat všechny položky z velkých nákupů. „V rámci testu hraje důležitou roli naše zásada vstřícnosti,“ sdělila mluvčí řetězce Eliška Froschová Stehlíková deníku iDNES s tím, že zaměstnanci v dotčených prodejnách by měli zákazníkům stále klasické pokladny na žádost otevírat.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Kuriózní případ ze Zlína. Muž ukradl jídlo, i s nákupním košíkem se schoval doma pod postelí
Řetězec se stále snaží najít model, který bude efektivní a zároveň příjemný pro nakupující. Testování prý neprobíhá kvůli nedostatku personálu. „S nedostatkem zaměstnanců se nepotýkáme. Tím, že obsluhu pokladen zajistí jeden zaměstnanec, se mohou ostatní věnovat dalším činnostem, jako jsou doplňování zboží, kontrolování čerstvosti a udržování čistoty v prodejně,“ doplnila mluvčí.
Samoobslužné pokladny jsou v současnosti nasazeny ve více než stovce prodejen Lidlu. „Přistupujeme k nim geograficky rovnoměrně,“ doplnil vedoucí úseku Sales Filip Zachariáš v podcastu Podnikatel PLUS. „Zejména ve špičkách se násobí množství zákazníků, kdy jsme schopni skrz jak standardní pokladny, tak i samoobslužné odbavit zákazníky v daleko rychlejším tempu,“ vysvětlil. O jejich využívání podle něj jeví poměrně velký zájem i senioři.
MOHLO VÁM UNIKNOUT: Dvojice cizinců řádila v obchodech okolo Prahy. Při krádežích používala vychytralou taktiku