Linka 1212 posiluje tým operátorů. Ti pracují i z domova a nově přes on-line chat

Ilustrační foto (zdroj: Profimedia.cz)

22.03. 2020 VELKÉ ZPRÁVY: LINKA 1212 POSILUJE TÝM OPERÁTORŮ. TI PRACUJÍ I Z DOMOVA A NOVĚ PŘES ON-LINE CHAT

Telefonní linky, kde lidé hledají pomoc a informace, jsou přetížené. Obrovskému náporu čelí i linka 1212. Posiluje proto tým operátorů. Ten tvoří dobrovolníci z jednotlivých ministerstev. Jsou mezi nimi ale také zaměstnanci firem nebo medici, kteří v prvních ročnících lékařských fakult ještě nemohou chodit vypomáhat do nemocnic.

Studentka medicíny Adéla navštěvuje první ročník. Když se objevila možnost dobrovolničit v expertním zdravotnickém týmu linky 1212, neváhala a ihned se zapojila.

„Vzhledem k tomu, v jaké situaci se vlastně nacházíme i my jako z pozice studentů, že nemůžeme nabídnout ještě úplně komplexní péči pacientům, tak tohle je ideální, protože nám volají lidi, kteří nevědí, co se sebou, nevědí, jestli jejich příznaky jsou dostačující pro to, aby se mohli nechat nějak vyšetřit. Jsou dost často vystrašení,“ popisuje Adéla, v čem vidí smysl dobrovolnické práce.

Ministerstvo upozorňuje, že linka 1212 je pouze rozcestníkem. Proškolení operátoři pak specifičtější dotazy přepojují na příslušné odborné týmy. „Linka 1212 není explicitně určena jenom pro zdravotnické dotazy, je to také linka, která prostřednictvím vlastně rozcestníků umožní nabídku, ať už směrem ke školství, směrem k problematice dopravy, směrem k oblasti obchodu a tak dále,“ vysvětlila náměstkyně ministra zdravotnictví Alena Šteflová.

Aby Ministerstvo zdravotnictví alespoň trochu ulevilo operátorům na lince 1212 i na dalších tísňových linkách, přišlo s vlastním online řešením. Kontaktovat tak na jeho webu můžete virtuální sestru Anežku. „Je to chat bot, takže v podstatě lidé ho najdou na webu, můžou tam napsat otázku, on jim odpovídá. Jednak ji upgradujeme, takže pořád přidáváme nové a nové otázky a odpovědi na základě toho, jak se situace vyvíjí, a jednak ten zájem lidí se zvyšuje,“ popsala mluvčí ministerstva zdravotnictví Renata Povolná.

Pokud Anežka nezvládne odpovědět, přepojí se chat na reálné operátory. Ti vypomáhají také z domova. „Z domova jednak zpracovávám chaty a stejně tak vlastně i ty hovory z linky 1212. Já zajišťuji i primárně nábory dobrovolníků z řad veřejnosti. V současné chvíli je tam zapojeno kolem 200 operátorů, zároveň s tím vznikla stránka, jmenuje se Linka1212.cz,“ uvedl Daniel Görner, koordinátor linky 1212

Na té najdou občané všechny důležité informace. Telefonní linku by tak měli využít jen v těch nejnutnějších případech, nebo pokud nemají možnost připojit se k internetu.

Tagy: