
Mladík podezřelý z plánování vražd v Plzni měl na seznamu tisíce jmen. Do vězení zřejmě nepůjde
Pokud si do pondělí večer Piráti odhlasují odchod z vlády, což se zdá jako velmi pravděpodobné, bude kabinet muset opustit kromě ministrů i 10 náměstků. Opuštění strany po vzoru ministra zahraničních věcí Jana Lipavského podle většiny není ve hře. Reálně skončit ale mohou až za několik měsíců, bude záležet na dohodě s konkrétními ministry.
Končící ministr Ivan Bartoš se o návrhu odvolání z postu ministra pro místní rozvoj dozvěděl půl hodiny před tiskovou konferencí premiéra Petra Fialy. Předseda vlády mu to předem neřekl, potvrdil CNN Prima NEWS Bartošův náměstek Lukáš Černohorský, který dodal, že z vlády by nyní měli odejít všichni Piráti. „Byl to podraz,“ komentoval to Bartoš.
Úřady měsíc po spuštění digitálního stavebního řízení bojují s nefunkčností systému. Každý další den, kdy nefunguje, stojí navíc desítky miliard korun. Svaz měst a obcí například spočítal, že dvouměsíční problémy zpozdí až 13 tisíc stavebních povolení v hodnotě kolem sta miliard korun. Piráti slibují nápravu do konce léta, koaličním partnerům ale dochází trpělivost.
Piráti v letošních sněmovních volbách musí spolknout velmi hořkou pilulku. Výsledek opozičních koalic je sice takový, že budou v případě naplnění slibované spolupráce schopné sestavit vládu bez současného premiéra Andreje Babiše a jeho hnutí ANO, ale partaj Ivana Bartoše dostala citelný úder. Ačkoliv koalice Pirátů a STAN získala téměř 16 procent hlasů, ve Sněmovně zasedne kvůli kroužkování Starostů jen kvarteto pirátských poslanců.
Koalici Pirátů a STAN vedou do voleb nejen straničtí předsedové Ivan Bartoš a Vít Rakušan. Výrazné osobnosti má středolevé uskupení i v dalších kandidátech. K úspěch v říjnových volbách můžou pomoci například poslanci, jako jsou Olga Richterová (Piráti) či Petr Gazdík (STAN). Zajímavou postavu má koalice v bývalém hejtmanovi Plzeňského kraje Josefu Bernardovi, který byl dříve v ČSSD.
Týden před volbami do Poslanecké sněmovny by se měla opět kompletně otevřít dálnice D1. Náhoda? Vicepremiér a ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO) v pořadu 360° na CNN Prima NEWS nicméně přiznal, že to není jen jeho zásluha. Pochválil své předchůdce, kteří sloužili ve vládách Bohuslava Sobotky (dříve ČSSD) a Andreje Babiše (ANO). Kritiku si od Havlíčka naopak vysloužil kabinet Petra Nečase (dříve ODS).
Ministr dopravy a průmyslu a obchodu Karel Havlíček je muž, který otevře dálnici D1. Po devíti letech uzavírek slibuje, že týden před volbami se pojedeme z Prahy do Brna a z Brna do Prahy plynule. Podaří se to? A na jak dlouho? V duelu proti stávajícímu ministrovi usedne Pirátský poslanec Lukáš Černohorský.
Komunisté stále váhají, jak se zachovají při hlasování o nedůvěře vládě, které by mělo proběhnout ve čtvrtek. Buď své hlasy připojí k opozici, nebo během hlasování odejdou ze sálu, čímž by kabinet premiéra Andreje Babiše (ANO) podrželi. Poslanec Jiří Dolejš (KSČM) v pořadu 360° na CNN Prima NEWS jednoznačně neodpověděl, jak bude klub komunistů postupovat. Výkonný výbor KSČM bude o nedůvěře vládě jednat ve středu.
„Když kabinetu nevěřím, je třeba to dát najevo. Vláda měla důvěru Poslanecké sněmovny a stejně nezvládla situaci s covidem,“ řekl předseda Senátu Miloš Vystrčil (ODS) v pořadu 360° Michala Půra na CNN Prima NEWS. Dodal, že se premiér Andrej Babiš (ANO) v kauze Čapí hnízdo choval přinejmenším neeticky.
V červenci se stalo na tuzemských železničních tratích několik velkých nehod či tzv. mimořádných událostí. Opoziční politici naznačují, že Karel Havlíček (za ANO), který je ministrem dopravy, a k tomu i ministrem průmyslu a obchodu a místopředsedou vlády, své funkce nestíhá. Premiér Andrej Babiš se však člena vlády zastal a uvedl, že je Havlíček nejpracovitějším ministrem.
Sedm mimořádných událostí včetně tragických nehod na českých železnicích během července není podle Martina Kolovratníka (ANO), předsedy sněmovního podvýboru pro dopravu, ničím zvláštním. Lukáš Černohorský (Piráti) naopak naznačil, že by ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO) měl zvážit setrvání ve funkci.
Sněmovní podvýbor pro ICT a telekomunikace jedná o zabezpečení sítí páté generace bezdrátových systémů (5G). Ty umožní fungování mobilních sítí a vytvoří i budoucí infrastrukturu. Existují proto obavy z možného zneužití.