Blíží se nová Mafia: Brutální a s nádechem sicilské romantiky. Příjemná směs, říkají tvůrci

Čeští hráči vyhlížejí oblíbený hit. Příští týden vychází další titul z legendární série Mafia. Vývojáři opět slibují drsnou gangsterskou akci, která hráče tentokrát zavede na italskou Sicílii. Právě v těchto místech se zrodil fenomén mafiánských rodin a klanů. „Tam všechno začalo a kombinace této éry s krásným prostředím se nám zamlouvala,“ vysvětlují vývojáři v rozhovoru pro CNN Prima NEWS.

Poslední titul z české videoherní série Mafia vyšel před více než pěti lety. Tehdy studio Hangar 13 vydalo remake prvního dílu legendární hry. Nešlo tak o regulérního nástupce, který by převzal štafetu od třetího dílu. Ani nejnovější díl nedostane číslovku čtyři, ale získává podtitul Domovina.

ČTĚTE TAKÉ: Kontroverzní nákup slovenské armády. Pořídila si herní konzole i Kingdom Come. Pobouřila opozici

„Jde o prequel, takže jsme tuto hru záměrně neoznačili jako Mafii 4. Domovinu vidíme jako skvělou příležitost k vyprávění nového příběhu v novém prostředí, které by mohlo přilákat další hráče,“ popisuje tvorbu názvosloví Devin Hitch.

Chystaná novinka, která vyjde už ve čtvrtek 7. srpna večer, se na první pohled zásadně liší od předchozích dílů celé série. Lost Heaven, Empire Bay a New Bordeaux byla velká a živá města ve Spojených státech amerických.

GALERIE: Domovina bude krvavá a krutá

Mafia: Domovina nabízí až romanticky pohlednou krajinu italské Sicílie. Cesty jsou lemované pláněmi s vinnou révou, členitý terén nabízí skalnaté útvary a bujný porost a kamenné vily jsou přehlídkou všemožných druhů okrasných květin.

„Tam všechno začalo a málokdo ví, jak se rodil organizovaný zločin. Kombinace tohoto období se zajímavým prostředím se tak liší od předchozích našich her. To ze všeho dělá příjemnou směs zážitků, které chceme hráčům nabídnout,“ komentuje šéf české pobočky Hangar 13 Roman Hladík zásadní proměnu herní série Mafia.

Vývojáři zkoumali historii italského ostrova, vydali se na Sicílii a také oslovili tamní tvůrce videoher, aby jim pomohli zachytit tehdejší dobovou atmosféru. Inspiraci hledali i v kultuře – zde jim posloužil slavný snímek Kmotr z roku 1972.

„Asi všichni si vybaví scénu, jak se Al Pacino vrací na Sicílii. Je to krátký úsek filmu, takže jsme se z toho moc nemohli inspirovat, ale je tam nádech počátků mafie. Podobných filmů, které by toto období popisovaly, moc neexistuje,“ dodává Hladík.

Krutí mafiáni s nádechem romantiky

Co však zůstává stejné, má být až romantická představa o gangsterském životě. Mafia I sledovala příběh taxikáře Tommyho Angela, který si postupně buduje pozici v mafiánském impériu Dona Salieriho. Nejprve plní rutinní úkoly, ale časem musí vraždit nepohodlné oponenty, až se sám stane personou non grata.

Hráči musí postřílet nespočet gangsterů, ale z hraní Mafie se leckomu může zdát, že mafiánský život vykresluje až zábavným způsobem. Vždyť po misi zajdou hlavní postavy na drink do baru, kde na krveprolití zapomenou. Poté se hráči v dalším úkolu znovu pustí do další řežby s konkurenční rodinou.

Stejným směrem se má odvíjet i nejnovější díl z populární série. Hráči se vtělí do kůže Enza Favary, který jako dítě pracoval v otroctví v sirných dolech. „V té době šlo o běžnou praxi na Sicílii. Mnoho dětí osiřelo nebo je jejich rodiče prodali do dolů. Neměli žádnou jinou možnost,“ odkrývá Hitch drsnou historii ostrova.

Enzo Favara díky šťastné souhře okolností z dolů uprchne a stane se členem gangsterského klanu. U mafiánského bosse Dona Torrisiho začne šplhat po společenském žebříčku podobně, jako se to dařilo Tommymu Angelovi v Mafii I.

„Po úprku z dolů začíná Enzovo dobrodružství: setkává se se členy rodiny a účastní se prvních vydírání,“ popisuje Hitch. Podle zveřejněných ukázek naváže románek s dcerou svého šéfa Isabellou.

Návrat ke kořenům série

Velkým otazníkem nadále zůstává, jestli se v Domovině ukáže Don Salieri z první Mafie. Ze Sicílie pochází a na italském ostrově přičichl ke kriminalitě, ve které pak v první dekádě 20. století úspěšně pokračoval v USA.

Podobností s prvním dílem bude v Domovině více, protože se vývojáři vracejí ke konceptu lineární hry. Třetí Mafia nabízela otevřený svět po vzoru slavného Grand Theft Auto, kde si hráči vybírají, jaké aktivity chtějí plnit. Tentokrát je hra povede od jednoho úkolu ke druhému. K tomuto rozhodnutí přispěl úspěch remaku jedničky.

„Měli jsme vřelé reakce na Mafia: Definitive Edition a z toho vyplynulo mnoho našich rozhodnutí. Mafia: Domovina bude mít podobnou strukturu. Vášnivě vyprávíme kriminální drama a chceme, aby se hráči stali hvězdou svého vlastního mafiánského filmu,“ říká Hitch.

Tvůrci ze studia Hangar 13 se momentálně plně soustředí na vydání své novinky. Jenže mnoho tuzemských fanoušků se ptá, co může v dalších letech přijít dalšího. Je šance, že Domovina poslouží k nastartování slavné herní značky?

„Úspěch Mafia: Definitive Edition a zpětná vazba od hráčů nás pomohly nasměrovat k projektu Domovina. Těšíme se na reakce, až hra v srpnu vyjde. Myslím, že nám to pomůže pochopit, co bude dál. Ale zatím nemáme nic oficiálního k budoucí Mafii, ani konkrétní éře či místě působení dalšího organizovaného zločinu,“ uzavírá povídání výkonný producent hry Devin Hitch.

VIDEO: Srovnali jsme skutečné Trosky s podobou ve virtuálním světě

Tagy: