Maradona a jeho bláznivý život s auty: Začínal s Fiatem, Ferrari chtěl v černé

Legendární fotbalista Diego Maradona, který zemřel ve středu v 60 letech na selhání srdce, proslul různými myslitelnými i nemyslitelnými eskapádami na hřišti a ještě víc mimo něj. Mimo míče, drog, žen a alkoholu miloval také rychlá auta a během jeho života vznikla kvůli nim nejedna úsměvná historka.

Menší vzrůstem, fotbalovým uměním gigant Diego Maradona se na vrcholné fotbalové scéně začal prosazovat už velice mladý a jako kluk z chudých poměrů toužil po pozlátku života vyšších vrstev. Patřila k němu i krásná auta.

Začal hned se slavným jménem. Ještě v rodné Argentině si coby devatenáctiletý pořídil ojeté Porsche 924. Bylo hnědé s hnědým interiérem, vskutku originální konfigurace. Když odešel Diego hrát do Evropy, Porsche prodal a jeden sběratel za něj nedávno žádal 500 000 dolarů, v přepočtu 11 milionů korun, na „obouchaný“ model 924, který lze sehnat i za 100 000 korun, šílená částka. Jeden z fanoušků v rodné Argentině daroval Maradonovi Mercedes 500 SLC s motorem V8 o výkonu 237 koní, který se v roce 2011 prodal jako sběratelský kousek.

Skromné začátky v Barceloně

Představte si, že jste mladý talentovaný fotbalista a právě jste podepsal smlouvu s věhlasným španělským klubem FC Barcelona. První věc, kterou devět z deseti takových kluků udělá, je, že vyrazí do nejbližšího autosalonu s drahými sporťáky. Milý Diego si ale vybral...

... lidový Fiat 128! Bylo to jeho první nové auto a současně důkaz, že rád jezdí se vším, co mělo čtyři kola. Během angažmá v Barceloně v první polovině 80. let postupně řídil také Renault Fuego nebo Ford Sierra XR4. Malého Fiata prodal v roce 1984 a jeho stopa mizí v Argentině v roce 2009.

Divoká Itálie a přelakovaná Ferrari

Když Maradona vyhrál v roce 1986 s Argentinou mistrovství světa, poručil si u prezidenta neapolského klubu, do kterého před dvěma přestoupil, tehdy špičkové Ferrari Testarossa. Vyskytl se ovšem nečekaný zádrhel. Vozy z Maranella se tehdy na přání majitele Enza Ferrariho vyskytovaly jen velmi zřídka v jiné barvě než v typické rudé. Maradona ovšem požadoval Testarossu v černé. Když u automobilky neuspěl, nechal vůz v ceně 430 000 dolarů za dalších 130 tisíc přelakovat.

Fotbalista tak získal černou „Testu“, která byla teprve druhou takovou na světě. První vlastnil herec Sylvester Stallone, třetí později získal zpěvák Michael Jackson. S autem božský Diego najezdil pouhých 12 200 kilometrů a v roce 2014 ho koupil španělský sběratel za 250 000 eur (6,9 milionu korun).

Podobná scénka se odehrála i v případě ultimativního Ferrari F40. Na začátku bylo dlouhé vyjednávání s Enzem Ferrarim o tom, zda by mohla být také „čtyřicítka“ černá. Něco takového totiž starý pán pokládal div ne za svatokrádež. Ferrari byl ale současně byznysmenem a obměkčila jej nabízená kupní cena –⁠ 870 000 dolarů. V Neapoli totiž dobře věděli, že utracené peníze jim spokojený Diego několikrát vrátí výkony na hřišti.

Agent fotbalisty s „boží rukou“ Guillermo Coppola nechal černou F40 dopravit na palermské letiště, kam přiletěl speciál argentinského génia po návratu z vlasti. Copolla později vyprávěl, že když se Maradona do legendárního supersportu se vzpírajícím se koněm posadil, zhnusilo ho plstěné čalounění, absencí radia i klimatizace. Ferrari F40 mělo totiž skutečně vnitřek podobný Fiatu Panda, neboť šlo o závodní stroj s několika málo doplňky pro provoz na běžné silnici. „Tak tohle si můžete strčit do prdele,“ utrousil prý tehdy svérázný divoch Maradona.

Proč tahač? V něm Maradonu nevyfotí

Snad nejbizarnějším vozidlem, které Maradona vlastnil, byla Scania 113H s „nosem“ v americkém stylu. Také k ní se váže typický maradonovský příběh. Píše se rok 1993, kdy čím dál více chřadnoucí fotbalista s nadáním od Boha opouští Evropu a vrací se Argentiny. O rok později se Maradona kvůli pozitivnímu testu na kokain nesmí zúčastnit mistrovství světa v USA a fotografové jej sledují na každém kroku.

Tehdy v něm uzrálo rozhodnutí vyměnit Ferrari F355 Spider (žluté!) za švédský tahač. Důvod byl jednoduchý. V jeho kabině se totiž sedí tak vysoko, že jej v ní jen tak někdo nevyfotí.

Běloruská mise a Hunta Overcomer

V nedávných letech se Diego pouštěl do čím dál dobrodružnějších trenérských a funkcionářských misí. V roce 2018 se ocitl v předsednickém křesle běloruského klubu Dynamo Brest, kde tehdy trénoval někdejší český reprezentant Radoslav Látal. Ponechme stranou, co vlastně Maradona v dané funkci dělal. Ať už to bylo cokoliv, služební vůz měl vskutku originální. „Obluda“ jménem Hunta Overcomer je běloruským výrobkem a chvástá se tím, že je schopná zdolat jakýkoliv terén.

Po krátké epizodě svérázný génius z Lukašenkovy říše zmizel a v dalších angažmá v Mexiku či Dubaji si dopřával už jen relativně konvenční modely od BMW, Rolls-Royce či Chevroletu.

Tagy: