První tunely metra D (zdroj: CNN Prima NEWS)
Zatímco na povrchu se o něm jen mluví, pod zemí se čile buduje. Reportéři televize CNN Prima NEWS prošli dvě téměř hotové průzkumné štoly nového pražského metra D. V podzemí je i eskalátor. Cestující se po něm ale budou moci projet nejdříve za osm let.
O projektu modré trasy metra D se mluví desetiletí a připravuje se roky. Pražané se ho ale hned tak nedočkají. Pod zemí už je ale živo. „Průzkum byl situován do levé části do budoucího dvojkolejného tunelu, který bude následně dokončen až v rámci velké výstavby,“ popsal televizi CNN Prima NEWS současné práce vedoucí projektového týmu Radek Kozubík.
Štola je nyní zhruba 330 metrů dlouhá a za pár let v ní skutečně bude jezdit slibované metro. V místě budoucí stanice Pankrác je čtyři metry nad štolou už vyražen 116 metrů dlouhý tunel, který poslouží pro přestupní chodbu z metra C na metro D. Přímý výlez z metra vyústí u obchodního centra Arkády.
Nyní musí dopravní podnik vybrat zhotovitele a dostat stavební povolení. „Pokud by dopadly obě věci pozitivně, mohli bychom do konce letošního roku začít stavět,“ řekl mluvčí Dopravního podniku hlavního města Prahy Daniel Šabík. První úsek s pěti stanicemi by měli stavaři dokončit v roce 2029. Předpokládaná cena stavby neustále roste, aktuálně činí 52 miliard korun.