Zájem o oblíbené italské Prosecco mezi spotřebiteli stále stoupá, a to nejen celosvětově, ale i v Česku. Mezinárodní den Prosecca letos navíc připadá na čtvrtek 13. srpna.
Prosecco se díky své popularitě zapsalo také do kalendáře. Mezinárodní den Prosecca připadá na 13. srpna. Zájem o Prosecco v tuzemsku stoupá od roku 2016. V onom roce se prodalo 2,5 milionu lahví oblíbeného nápoje. Během tří let se jeho prodeje více než zdvojnásobily a vyšplhaly se na rekordních 5,5 milionu lahví. Díky tomuto výsledku se Česká republika řadí celosvětově na 13. příčku zemí dovážejících Prosecco.
Zájem neklesá ani letos
Prodeje italského šumivého a perlivého vína v Česku za první měsíce letošního roku byly vyšší než ve stejném období v roce 2019. Neovlivnila to ani situace spojená s koronavirem. Podle aktuálních dat výzkumné společnosti Nielsen, která sleduje maloobchodní síť s obchody nad 400 metrů čtverečních, se prodeje mezi únorem a červnem ve srovnání s rokem 2019 zvýšily objemově o 19,5 procenta.
Z rostoucí popularity Prosecca těží nejen jeho producenti, ale i celý segment šumivých vín. „Lidé výrazně častěji pijí šumivá vína i při neformálních příležitostech. To přispívá k rozvoji celé kategorie včetně sektů. Tento trend přispěl i k velmi zajímavým prodejům naší letošní novinky Bohemia Sekt Ice podávané do velkých vinných sklenek na ledu,“ uvádí marketingový ředitel společnosti BOHEMIA SEKT Martin Fousek.
Prosecco je italské šumivé a perlivé víno z hroznů odrůdy Glera, charakteristické svou oblastí výroby. Mohou jej vyrábět pouze vinaři v severní Itálii v oblasti Veneto a Friuli Venezia Giulia. Jejich produkce se stala chloubou regionu a proslula po celém světě.