Doba není jednoduchá a jednotlivé automobilky hledají způsoby, jak splnit drakonické limity flotilových emisích. Řešením jsou samozřejmě elektrifikované modely, jejichž vývoj si však každý nemůže dovolit. V takovém případě je potřeba požádat o spolupráci konkurenci.
Mazda 2 doposud platila za prémiové auto do města, o čemž svědčila nejen její cenovka hraničící s neprodejností, ale třeba také standardní atmosférický jedenapůllitrový motor. Japonský výrobce z Hirošimy má ale s emisemi starostí nad hlavu, a tak se v případě další verze dvojky obrátil na někoho, kdo na elektrifikaci už dávno vyzrál a sice Toyotu a její hybridní model Yaris. Právě z něj elektrifikovaná Mazda 2 takřka beze změn vychází. Na trh přijde v příštím roce a vyrábět se na rozdíl od kolínského Yarisu bude ve Francii.
Přes inteligentní kopírák
Spojení mezi dvěmi japonskými automobilkami umožňuje Mazdě uvést v Evropě svůj první plně hybridní pohon. Elektromotor o výkonu 59 kilowattů (79 koní) spolupracuje s atmosférickým tříválcovým benzinovým motorem Toyota o zdvihovém objemu 1,5 litru a výkonu 68 kW (91 k). Při kombinovaném výkonu obou produkuje nová Mazda 2 85 kW (114 k), což do reálného života hravě stačí.
Z klidu se tento špunt dostane na stovku za 9,7 vteřiny a umí dosáhnout maximální rychlosti 175 km/h. V závislosti na tom, zda si objednáte patnáctipalcová nebo šestnáctipalcová kola, si tato dvojka vezme z nádrže v kombinovaném cyklu WLTP jen 3,8 litru na stovku a vypustí jen 87 g CO2/km.
Mazda bude prodávat svůj nový model s výběrem ze tří úrovní výbavy: Hybrid Pure, Hybrid Agile a Hybrid Select. Zavazadlový prostor 286 litrů a rozvor 2 560 mm jsou samozřejmě čísla identická s Yarisem. Podobně jako dárcovský vůz Toyota se i nová Mazda 2 bude moci pochlubit pětihvězdičkovým hodnocením bezpečnosti Euro NCAP.
Není dvojka jako dvojka
Pozor, uvedení nové hybridní Mazdy 2 neznamená konec dosavadního benzinového modelu. „Původní Mazda 2 bude nadále v prodeji, v lednu přijde na trh její facelift. Mazda 2 Hybrid bude variantou pro zákazníky, kteří mají zájem právě o hybridní pohon u tohoto supermini,“ uvedla Markéta Kuklová z českého zastoupení Mazdy.