Mazda přichází po dlouhé době se zbrusu novým modelem. SUV model CX-50 je sice až na výšku v každém ohledu větší než typ CX-5, ale ve skutečnosti vychází z menší platformy, kterou používají typy CX-3 či CX-30. Do Evropy se novinka zatím bohužel nechystá.
Automobil vyvinutý ve spolupráci s Toyotou se bude vyrábět v alabamském Huntsville, kde mají Mazda a Toyota novou společnou továrnu. Model CX-50 byl vyvíjen speciálně pro americký trh a na něm pravděpodobně také zůstane.
Zajímavá novinka totiž podle všeho do Evropy oficiálně nedorazí, i když automobilka to explicitně v tiskové zprávě nevyloučila. Výmluvné je ale například vyjádření, že tento vůz má nadstandardní šířku, protože se při jeho vývoji nemuselo myslet na úzké evropské či japonské uličky.
Osvědčená technika
Mazda CX-50 má být tvrdšího ražení než známá CX-5, měla by mít i lepší schopnosti mimo zpevněné cesty. Standardem je pohon všech kol nebo například šestistupňový manuál, který se bude zpočátku spojovat s agregáty o zdvihovém objemu 2,5 l. Čtyřválec může být buď atmosférický, nebo i přeplňovaný. Ve spolupráci s Toyotou plánuje Mazda později uvést také hybridní verzi novinky.
V interiéru najdou zákazníci typický minimalistický design mazd z posledních let. Zdroj: Mazda
Mazda CX-50 disponuje již na první pohled tradičními silnými stránkami japonské automobilky. Navenek je velmi atraktivní, tentokrát však také drsná, protože na sobě nese množství plastových ochranných prvků. Uvnitř však vládne typický klid díky minimalistickému designu a nepochybně i vynikající ergonomii.
CX-50 asi nebude, třílitrové SUV s šestiválci však ano
Zatím je téměř jisté, že Mazda CX-50 nebude tak brzy – a možná vůbec – dostupná pro evropskou klientelu. Spolu s její premiérou se však opět zmiňovaly i další informace, o kterých se už v zákulisí mluví déle. V roce 2022 by na evropských trzích měly debutovat modely Mazda CX-60 a Mazda CX-80, které budou stát na platformě připravené pro šestiválcové agregáty.
Podle serveru japan-cars.cz bude model CX-60 dostupný primárně se čtyřválcovými agregáty, v nabídce ale bude i třílitrový řadový šestiválec, a to v zážehovém i vznětovém provedení. Zároveň je jasné, že obě pohonné jednotky budou využívat mild-hybridní systém a kombinovat se budou výsostně s osmistupňovou automatickou převodovkou.
Další nepotvrzené zprávy hovoří o tom, že nová generace typu CX-5 by do našich končin mohla dorazit nejdříve v roce 2024. Rok 2025 zase má být z pohledu Mazdy zasvěcen ofenzivě elektromobilů postavených na nové elektrické platformě e-pure.