Značka MG slaví 100 let své existence. Zprvu výrobce malých sportovních automobilů, nyní v područí čínské společnosti SAIC Motor, chrlí jeden rodinný vůz za druhým a mezi českými zákazníky se těší velké oblibě. Za pouhé dva roky na trhu se vypracovala na třinácté místo mezi nejúspěšnějšími automobilkami a u tohoto čísla rozhodně nechce zůstat. K ještě lepším výsledkům jí má dopomoci právě nové MG HS se zajímavou startovací cenou 669 900 korun.
„Do konce roku chceme být na dvanácté příčce a naším plánem je v blízkém časovém horizontu se usadit mezi deset nejprodávanějších značek na českém trhu,“ řekl ředitel českého zastoupení MG Martin Králíček během představení nové generace rodinného SUV na pražském Vyšehradě. Velmi ambiciózní plán se při pohledu na prodejní čísla nezdá nijak nereálný, právě naopak. Jen letos si značka připisuje nárůst prodaných aut o více než 70 procent.
K TÉMATU: MG3 oficiálně v Česku: S hybridním motorem i bohatou výbavou nestojí ani půl milionu
Navíc automobilka chystá do závěru tohoto roku investovat nemalou částku do marketingu a hodně si slibuje od nedávno uzavřené spolupráce s fotbalovým klubem SK Slavia Praha. Vedle toho chystá hned několik novinek počínaje novou generací MG HS přes rozšíření motorizací u malého hatchbacku MG3 až po novou verzi jejich nejúspěšnějšího vozu MG ZS. Na jaře příštího roku by se měl dokonce objevit dlouho očekávaný elektrický sporťák MG Cyberster.
Přepracování motoru
Ale zpět do současnosti, která patří modelu MG HS. Ten se na českém trhu prodává teprve dva roky a mezitím stihl projít modernizací a nyní se i představit ve zcela nové generaci. Oproti předchůdci je novinka o téměř pět centimetrů delší a o zhruba jeden a půl centimetru širší. Mezigeneračně ztratil jen u výšky, a to přibližně dva centimetry.
Uvnitř nabídne podle našeho měření o pět čísel více prostoru na nohy, naopak vzadu ubral cestujícím v šířce skoro čtyři centimetry a místa nad hlavou mají také o kousíček méně. Pozitivně se prodloužení karosérie vepsalo do zavazadlového prostoru, kam se vejdou o pár centimetrů delší a až o šest centimetrů vyšší předměty a celková přepravní kapacita vzrostla o 30 litrů na výsledných 1 484 litrů.
K dispozici je rodinné SUV zatím jen s přeplňovaným čtyřválcem o objemu 1 496 kubíků a výkonu 125 kW, později se představí také s plug-in hybridem. Novou patnáctistovkou chce firma podle technického ředitele Robina Babického zbořit zažité předsudky, že Číňané neumějí dělat spalovací motory, a předkládá hned několik argumentů: „U nového motoru s označením GS61 si MG jako jeden z mála výrobců troufl na turbodmychadlo s proměnlivou geometrií lopatek. Rovněž využívá proměnlivého časování ventilů s rychlou odezvou a je navíc opatřen písty s chlazeným dnem.“
Čínští inženýři zapracovali i na automatické převodovce, která disponuje třemi oddělenými olejovými náplněmi. Mohou tak pro jednotlivé části převodové skříně zvolit podle potřeby nejvhodnější typ oleje s nízkou či naopak vysokou viskozitou. „Díky tomu nedochází například k nežádoucímu znečištění hydraulického ovládání řazení, které vede k zablokování hydraulických ventilů,“ dodává Babický.
Vzhled druhé generace MG HS odpovídá novému designovému jazyku značky. Poprvé jsme se s ním mohli setkat u malého hatchbacku MG3. Zdroj: Martin Lankaš
Vzhled druhé generace MG HS odpovídá novému designovému jazyku značky. Poprvé jsme se s ním mohli setkat u malého hatchbacku MG3. Zdroj: Martin Lankaš
Výrazně dražší
Nové MG HS se prodává ve dvou výbavových stupních – Emotion a Exclusive. Chybí tak základní provedení, jež se u předchůdce nabízelo za necelých 570 tisíc korun. Novinka startuje na ceně o sto tisíc vyšší, nicméně ve srovnání s odpovídající výbavou má navíc rozměrnější 19palcová kola namísto sedmnáctek a pyšní se rovněž větším a modernějším multimediálním displejem. Naopak chybí přední parkovací senzory a patnáctistovka s automatem již nemá ve standardu dvouzónovou automatickou klimatizaci. V kombinaci s dvojspojkovou převodovkou vychází na 729 900 korun, což je o 80 tisíc více než u minulé generace.
Stejný cenový rozdíl, ovšem v případě manuálního řazení, je u vyššího stupně Exclusive. Za něj si automobilka účtuje 739 900 korun a k tomu nově přihazuje bezdrátové nabíjení telefonu, bezdotykové otevírání pátých dveří, automatické sklápění zpětných zrcátek a taktéž větší kola a multimediální obrazovku. Ve výčtu prvků nicméně chybí panoramatické střešní okno. Za verzi s automatem zaplatí zájemce necelých osm set tisíc korun, což je o 90 tisíc více než dříve.
„S novým MG HS chceme rozšířit cílovou skupinu a zaměřit se primárně na muže, konkrétně na muže s rodinou, podnikatele i majitele firem. Důležitý je pro nás také fleetový prodej. Zároveň máme s tímto modelem poprvé ambice převzít zákazníky prémiových značek,“ říká marketingový a PR ředitel značky MG na českém trhu Marek Vodička.
Kompletní ceník rodinného SUV MG HS naleznete pod tímto odkazem. Podívejte se také na naše porovnání s hlavními konkurenty. Stačí kliknout sem.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Hasiči v Praze vytahovali z Vltavy auto. Dítě omylem sjelo do vody, skočila pro ně matka