Znovuzrozená britská automobilka MG posílá na český trh dalšího silného hráče. Tentokrát je jím full-hybridní hatchback s cenou pod půl milionu korun. Konkurent Škody Fabie nebo kolínské Toyoty Yaris sází na výkonný a zároveň hospodárný pohon, bohatou základní výbavu i překvapivě dlouhou záruční dobu.
Vyrazili jsme do areálu Galerie Golf Hostivař, abychom v Česku oficiálně přivítali žhavou novinku v podobě MG3 Hybrid+. Elektrifikovaný britsko-čínský hatchback velikostně nejvíce odpovídá Škodě Fabii. Na délku totiž měří 4 113 milimetrů, na šířku 1 797 milimetrů a na výšku 1 502 milimetrů. Rozvor náprav pak ukrajuje 2 570 milimetrů. Tuzemský bestseller je o pouhých pět milimetrů kratší, o 17 milimetrů užší a o 43 milimetrů nižší. Rozvor má kratší o šest milimetrů.
K TÉMATU: První jízdní dojmy s novým MG3 Hybrid+
Co se týče výbavy, ta té má MG3 opravdu na rozdávání. Čeští zákazníci mohou vybírat hned ze tří výbavových stupňů s tím, že už ten základní Essential za cenu od 489 900 Kč má například 7palcový digitální kokpit, 10,25palcový multimediální displej s navigací a Apple CarPlay i Android Auto, automatickou klimatizaci, zadní parkovací senzory i kameru a dokonce také adaptivní tempomat. Kolik toho v základu nabídne Škoda Fabie nebo Toyota Yaris, se dozvíte zde.
Kdo by chtěl navíc ještě automaticky sklopná elektrická a vyhřívaná zrcátka, startování pomocí tlačítka, šest reproduktorů nebo 16palcová litá kola, protože v základu jsou pouze ocelové patnáctky, může sáhnout po výbavě Emotion. V ní už však nové MG3 vyjde na 529 900 korun.
Vrcholem nabídky je provedení Exclusive za 569 900 Kč, které se může pochlubit třeba LED světlomety, 360stupňovou parkovací kamerou, bezklíčovým přístupem, vyhřívaným volantem i předními sedadly a doslova armádou asistenčních systémů včetně hlídání mrtvého úhlu, upozornění na změnu jízdního pruhu či upozornění na vozy přijíždějící z boku.
Jede a moc toho nesežere
Na rozdíl od levnější Škody Fabie spoléhá MG3 podobně jako Toyota Yaris na full-hybridní pohonné ústrojí. Zatímco ale kolínský prcek disponuje baterií o kapacitě pouze 0,76 kWh, britsko-čínský hatchback má 1,83 kWh. MG3 má také výrazně vyšší výkon, jeho kombinace elektromotoru a benzinového čtyřválce totiž generuje systémový výkon 195 koní. Yaris poskytuje nanejvýš 130 koní. Spotřeba je naopak o něco lepší u Toyoty – 3,9 vs. 4,4 litru.
Celý hybridní systém MG3 pak umí fungovat buď v čistě elektrickém režimu (kola přímo roztáčí pouze elektromotor), v režimu sériového hybridu (kola roztáčí elektromotor, spalovací motor dobíjí baterii), nebo jako paralelní hybrid (kola přímo pohání spalovací motor a pomáhá mu v tom elektromotor). O rozjezdy se však vždy stará elektromotor. Převodovka je zpravidla automatická, přičemž jeden stupeň náleží elektromotoru a tři benzinovému čtyřválci.
Koncem letošního roku by pak na český trh měla dorazit také čistě benzinová verze, která ceny ještě výrazně srazí. Hybridní varianty už je možné objednávat a jsou k vidění už i u dealerů.
MOHLO VÁM UNIKNOUT: Opilý řidič srazil matku s dcerou na Sokolovsku. Žena zemřela, lidé na pohřbu neskrývali zlobu