Znovuzrozená britská automobilka MG posílá na český trh dalšího silného hráče. Tentokrát je jím full-hybridní hatchback s cenou pod půl milionu korun. Konkurent Škody Fabie nebo kolínské Toyoty Yaris sází na výkonný a zároveň hospodárný pohon, bohatou základní výbavu i překvapivě dlouhou záruční dobu.
Vyrazili jsme do areálu Galerie Golf Hostivař, abychom v Česku oficiálně přivítali žhavou novinku v podobě MG3 Hybrid+. Elektrifikovaný britsko-čínský hatchback velikostně nejvíce odpovídá Škodě Fabii. Na délku totiž měří 4 113 milimetrů, na šířku 1 797 milimetrů a na výšku 1 502 milimetrů. Rozvor náprav pak ukrajuje 2 570 milimetrů. Tuzemský bestseller je o pouhých pět milimetrů kratší, o 17 milimetrů užší a o 43 milimetrů nižší. Rozvor má kratší o šest milimetrů.
K TÉMATU: První jízdní dojmy s novým MG3 Hybrid+
Co se týče výbavy, ta té má MG3 opravdu na rozdávání. Čeští zákazníci mohou vybírat hned ze tří výbavových stupňů s tím, že už ten základní Essential za cenu od 489 900 Kč má například 7palcový digitální kokpit, 10,25palcový multimediální displej s navigací a Apple CarPlay i Android Auto, automatickou klimatizaci, zadní parkovací senzory i kameru a dokonce také adaptivní tempomat. Kolik toho v základu nabídne Škoda Fabie nebo Toyota Yaris, se dozvíte zde.
Kdo by chtěl navíc ještě automaticky sklopná elektrická a vyhřívaná zrcátka, startování pomocí tlačítka, šest reproduktorů nebo 16palcová litá kola, protože v základu jsou pouze ocelové patnáctky, může sáhnout po výbavě Emotion. V ní už však nové MG3 vyjde na 529 900 korun.
Kouzelné červené tlačítko v autě: Může zachránit život, pro mnoho řidičů je však záhadou
V každém autě registrovaném na území Evropské unie po dubnu 2018 najdete nad hlavami pasažérů na předních sedadlech speciální nouzové tlačítko – spínač pro aktivaci systému eCall. Mezi tuzemskými řidiči je o něm i přes jeho důležitost poměrně nízké povědomí, a proto si pojďme popsat, k čemu vlastně slouží.
Vrcholem nabídky je provedení Exclusive za 569 900 Kč, které se může pochlubit třeba LED světlomety, 360stupňovou parkovací kamerou, bezklíčovým přístupem, vyhřívaným volantem i předními sedadly a doslova armádou asistenčních systémů včetně hlídání mrtvého úhlu, upozornění na změnu jízdního pruhu či upozornění na vozy přijíždějící z boku.
Jede a moc toho nesežere
Na rozdíl od levnější Škody Fabie spoléhá MG3 podobně jako Toyota Yaris na full-hybridní pohonné ústrojí. Zatímco ale kolínský prcek disponuje baterií o kapacitě pouze 0,76 kWh, britsko-čínský hatchback má 1,83 kWh. MG3 má také výrazně vyšší výkon, jeho kombinace elektromotoru a benzinového čtyřválce totiž generuje systémový výkon 195 koní. Yaris poskytuje nanejvýš 130 koní. Spotřeba je naopak o něco lepší u Toyoty – 3,9 vs. 4,4 litru.
Celý hybridní systém MG3 pak umí fungovat buď v čistě elektrickém režimu (kola přímo roztáčí pouze elektromotor), v režimu sériového hybridu (kola roztáčí elektromotor, spalovací motor dobíjí baterii), nebo jako paralelní hybrid (kola přímo pohání spalovací motor a pomáhá mu v tom elektromotor). O rozjezdy se však vždy stará elektromotor. Převodovka je zpravidla automatická, přičemž jeden stupeň náleží elektromotoru a tři benzinovému čtyřválci.
Koncem letošního roku by pak na český trh měla dorazit také čistě benzinová verze, která ceny ještě výrazně srazí. Hybridní varianty už je možné objednávat a jsou k vidění už i u dealerů.
MOHLO VÁM UNIKNOUT: Opilý řidič srazil matku s dcerou na Sokolovsku. Žena zemřela, lidé na pohřbu neskrývali zlobu