Na vlně pomoci: Zpěváci a influenceři pomáhali obětem povodní. A budou v tom pokračovat

V úterý 15. října proběhl v pražském klubu Doupě benefiční koncert s názvem Na vlně pomoci, jehož cílem bylo podpořit oběti ničivých zářijových povodní. Akce měla zároveň pomoci obnovit vlnu solidarity, která začala slábnout. Koncert byl zaměřen především na mladé lidi, kteří ukázali, že mají vůli i sílu pomáhat, a to především prostřednictvím sociálních sítí.

Solidarita nezná hranic. Mimo české hvězdy mladé generace iniciativu podpořila i americká zpěvačka LP.

„Je nám velice líto, že se tak krásné události nemůžeme zúčastnit osobně. Ale doufáme, že prostřednictvím tohoto videa můžete cítit naši lásku, sílu a podporu pro český lid. Byly jsme velmi smutné, když jsme se dozvěděly o nedávných událostech při záplavách, které zanechaly tolik lidí bez domova, práce a vzpomínek. Doufáme, že prostřednictvím této sbírky se všichni spojíme a pomůžeme těmto lidem z temných časů do světlejších,“ vzkázala LP a připojila výzvu: „Proto prosím přispějte do sbírky, udělejte, co můžete, a pomozte tak těm, kteří to potřebují. Děkuji vám!“

Do projektu se zapojila i řada českých influencerů v čele s Čestmírem Strakatým, Karlem Kovářem alias Kovym nebo Martinem Carevem, kteří show restreamovali na svých účtech.

Sbírka stále běží. Do dnešního dne se vybralo téměř 20 milionů korun. Více než polovinu do sbírky vložila společnost Kofola, která se rozhodla pomáhat i přesto, že sama čelila následkům povodně ve svých závodech v Krnově, Hanušovicích a Litovli.

Benefice vzbudila velký ohlas nejen na sociálních sítích, ale i v médiích. „Bylo úžasně sledovat, jaké úsilí vložil celý organizační tým do příprav a uspořádání koncertu. Šlo o jedinečný zážitek pro všechny přítomné, ale i ty, co vše sledovali na streamech. Jsme rádi, že jsme mohli být u toho. Když se mladí dokáží spojit a využijí sílu sociálních médií k tomu, aby přispěli na dobrou věc, je to skvělé,” říká Jannis Samaras, zakladatel společnosti Kofola.

Pomoc je stále potřeba

„Našim ambasadorům se opravdu podařilo na sociálních sítích zvednout vlnu pomoci a že mladí lidé také přispěli svým dílem k tomu, že se obětem povodní dostane tolik potřebná pomoc. Jsem ráda, že nejen umělci a influenceři, ale i naši mediální partneři, bez zaváhání souhlasili, že je třeba ve snaze pomáhat setrvat. Proto budou i v následujících týdnech nadále vyzývat své sledující k tomu, aby přispěli. Pomoc je totiž stále potřeba,” uvedla Alice Mikulášová, zakladatelka BoldNews a iniciátorka projektu Na vlně pomoci.

„Osobně věřím, že to, v jaké míře se mladí lidé zapojili, inspiruje nejen jejich sledující, ale také další firmy,” dodala Mikulášová s tím, že velký dík patří firmám Rohlík.cz a Škoda Auto, bez kterých by se koncert nemohl po technické a produkční stránce realizovat, a také společnosti Bernard, která do sbírky krátce po jejím spuštění přispěla nezanedbatelnou částkou.

„Některé rodiny čelí rozhodnutí o demolici svých domovů, jiné musí své domy zcela přestavět. Tam už jednorázová drobná podpora nestačí. Proto jsme se rozhodli věnovat na sbírku #zlasky 3 miliony korun, abychom pomohli aspoň nějaké konkrétní rodině vyřešit náročnou životní situaci, před kterou stojí. A bylo by skvělé, kdyby takových firem bylo více," vyzývá podnikatele Stanislav Bernard, zakladatel stejnojmenného rodinného pivovaru.

Právě firmy hrají v pomoci výraznou roli. Jejich dary mohou postiženým rodinám pomoci vyřešit nejen akutní problémy s odstraněním škod, vysušením domácnosti či pořízením potřebného. Mohou přispět také k systematickému a strategickému řešení hlubších problémů.

Zhlédnout záznam benefičního koncertu i přispět na sbírku #zlasky můžete i nadále na stránce www.navlnepomoci.cz.

Tagy:
hudba společnost povodeň katastrofa oběť sociální síť přírodní katastrofa Influencer umění a zábava umění, kultura, zábava a média katastrofy, nehody a mimořádné události