
Fotrův Ford Expedition Tremor Zdroj: Klára Vrtalová

Fotrův Ford Expedition Tremor Zdroj: Klára Vrtalová

Fotrův Ford Expedition Tremor Zdroj: Klára Vrtalová

Fotrův Ford Expedition Tremor Zdroj: Klára Vrtalová

Fotrův Ford Expedition Tremor Zdroj: Klára Vrtalová

Fotrův Ford Expedition Tremor Zdroj: Unitesta

Fotrův Ford Expedition Tremor Zdroj: Unitesta

Fotrův Ford Expedition Tremor Zdroj: Klára Vrtalová

Fotrův Ford Expedition Tremor Zdroj: Klára Vrtalová

Fotrův Ford Expedition Tremor Zdroj: Unitesta

Fotrův Ford Expedition Tremor Zdroj: Unitesta

Fotrův Ford Expedition Tremor Zdroj: Unitesta

Fotrův Ford Expedition Tremor Zdroj: Klára Vrtalová

Fotrův Ford Expedition Tremor Zdroj: Unitesta

Fotrův Ford Expedition Tremor Zdroj: Unitesta

Fotrův Ford Expedition Tremor Zdroj: Unitesta

Fotrův Ford Expedition Tremor Zdroj: Klára Vrtalová

Fotrův Ford Expedition Tremor Zdroj: Unitesta

Fotrův Ford Expedition Tremor Zdroj: Klára Vrtalová

Fotrův Ford Expedition Tremor Zdroj: Klára Vrtalová
Fotr na tripu ze známé televizní série si pořádně oddychl. Na svou desátou cestu od Atlantiku k Pacifiku vyrazil místo elektromobilem obřím americkým SUV s benzinovým šestiválcem. Takový vůz by v Česku rozcupovaly emisní normy, ovšem i tak je možné ho u nás objednat. Co všechno nabízí a kolik stojí?
Přípravy na desátou sérii Fotra na tripu, která celou rodinu zavede napříč Kanadou od Atlantiku k Pacifiku, nebyly vůbec jednoduché. Zejména co se výběru auta týče. Na stole totiž byla možnost vydat se na cestu elektromobilem, což se samozřejmě fotrovi příliš nelíbilo. Nakonec ale zvítězilo rodinné SUV Ford Expedition Tremor s benzinovým motorem a několika terénními úpravami.
K TÉMATU: O novém elektromobilu od Fordu málokdo ví. Přitom je levnější než Škodovka i Tesla
Toto auto vzešlo ze spolupráce se společnostmi Direct Auto a Unitesta. Právě Unitesta se totiž zabývá dovozem amerických aut do Česka a v nabídce má i fotrův Expedition Tremor. Už od pohledu je však zřejmé, že nejde o ledajaké rodinné SUV. Toto totiž měří na délku 5,3 metru a pod kapotou má benzinový vidlicový šestiválec s výkonem 440 koní a točivým momentem 700 newtonmetrů.
Hnací sílu na všechna čtyři kola přenáší desetistupňová automatická převodovka a jeho interiér potěší hlavně prostorností. Až tři řady sedadel nabízejí pohodlí pro sedm až osm cestujících. Auto je navíc ve speciální terénní verzi Tremor, která přidává ještě terénní pneumatiky, zesílený kryt podvozku chránící nádrž, motor i převodovku, elektronicky uzamykatelný zadní diferenciál a několik jízdních režimů pro různé druhy terénu.
Sprej na medvědy nesmí chybět
Zároveň je však vybaveno systémem stabilizace přívěsu, což bude velmi praktické, protože Fotr má v plánu přívěs táhnout. V klasické nabídce českého importéra něco takového samozřejmě nenajdete, nicméně dovozce Unitesta ho v Česku prodává za zhruba 2,8 milionu korun. Výprava Fotra na tripu si ho převzala přímo v Kanadě, takže ho musela neobvykle doupravovat až na místě.
Do kufru samozřejmě musela přijít klec pro pejska a na karoserii Fordu Expedition Tremor už tradiční polepy, které se však zpozdily v Torontu. Složité bylo i papírování kolem zápůjčky, protože fakticky jde o privátní auto a bylo potřeba vyřešit to, aby s ním mohl fotr tři měsíce jezdit a aby bylo vše v pořádku hlavně z pohledu pojištění.
Nakonec si ho tedy Pepa půjčil přes turo.com, což je takový Booking pro auta. Na závěr příprav pak bylo nutné dokoupit ještě spreje na medvědy a desátá série Fotra na tripu mohla oficiálně odstartovat. Sledovat ji můžete už teď na webu Fotr na tripu nebo potom od začátku října na televizních obrazovkách stanice Prima.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Továrna Rolls-Royce v Česku? Fiala a Starmer se dohodli na spolupráci v jaderné energetice
K tématu