Automobilky se letos předhánějí, kdo nabídne lepší výbavu za nižší ceny. Jen v létě se představilo hned několik nových verzí u předních značek působících na českém trhu. Nechybí Škoda, Hyundai a ani Toyota. U koho ušetříte nejvíce?
Nedávno svou speciální výbavu představil korejský výrobce Hyundai pro své nejprodávanější SUV Tucson. Jde o výroční edici oslavující jeho 20leté působení na evropském trhu. Rozpoznávacími znaky jsou unikátní nové logo, lakování v barvě Pine Green Matte i specifická kola. Celkem se u nás představily čtyři generace tohoto modelu, přičemž ta druhá se u nás prodávala pod názvem ix35.
K TÉMATU: Nikdo je nechce, i když se automobilkám daří. Tohle jsou největší propadáky roku 2024
Nový Hyundai Tucson je nyní dostupný ve variantách 20 Years a 20 Years Luxury. První jmenovaná vychází z třetího nejnižšího stupně Style, obsahuje ovšem navíc antracitová litá kola o velikosti devatenácti palců, luxusnější sedadla v kombinaci hladké a semišové kůže, prémiové ozvučení Krell, elektricky ovládané páté dveře a řadu bezpečnostních asistentů včetně adaptivního tempomatu pro motory s automatem. K dostání je se třemi pohonnými jednotkami a začíná na 749 900 Kč. Oproti úrovni Style je tak zároveň dražší o 10 až 30 tisíc korun.
Bohatší alternativa 20 Years Luxury je prakticky top specifikací Premium s paketem Luxury, ovšem doplněnou o jubilejní designové prvky. V případě hybridních a plug-in hybridních motorů je navíc nová výbava výhodnější až o 30 tisíc korun, zatímco benzinová šestnáctistovka je v porovnání s nejvyšší verzí o deset tisíc dražší. Pokud si ale vyberete přeplňovaný čtyřválec s automatickou převodovkou či pohonem všech kol, vyjdou ceny nastejno. Pro kompletní ceník Hyundaie Tucson klikněte sem.
Výročí slaví i Škoda
Mladoboleslavská automobilka oslavuje kulaté jubileum a připravila pro oblíbený malý hatchback speciální výbavu pojmenovanou 130 let. K dostání je ve dvou verzích, přičemž ta základní je u Škody Fabia tou nejdostupnější specifikací vůbec. Standard navíc rozšiřuje o kola z lehké slitiny, metalický lak a parkovací kameru, přitom je levnější o 35 tisíc korun. Startuje na 364 900 Kč.
Druhá varianta se nazývá 130 let Premium a v podstatě kopíruje provedení Top Selection, s tím rozdílem, že obsahuje ještě sledování mrtvého úhlu, parkovací kameru i přední senzory, bezklíčový systém a také metalízu. Výčet motorizací je stejný, ale cena je o 25 tisíc korun nižší. Se zážehovým tříválcem o výkonu 70 kW začíná na 434 900 korunách. Ceník najdete pod tímto odkazem.
Naproti tomu Toyota sice žádné výročí neslaví, nicméně začátkem léta představila nový akční ceník Klasik u vybraných modelů. Například úspěšný model Toyota Yaris díky tomu zlevnil ryze spalovací patnáctistovku o 31 tisíc u všech výbav, a to včetně verze s automatickou převodovkou. Dostal se tak pod 400 tisíc korun, jak můžete vidět v jeho ceníku zde.
A ještě více odečetla u stejné motorizace Toyota Corolla v provedení sedan. Ceny v tomto případě klesly o 58 tisíc korun a čtyřdveřový rodinný vůz nyní vychází na 465 900 Kč. Pro kompletní ceník modelu klikněte sem.
Lákají i Španělé
Španělská automobilka představila pro většinu svých modelů speciální výbavy Vamos a Vamos FR. Například u malého SUV Seat Arona je nová verze levnější o 10 tisíc korun než dosud nejnižší stupeň Style, a dokonce je bohatší o dvouzónovou automatickou klimatizaci, elektricky sklopná zrcátka a dešťový senzor. K mání je od 489 900 Kč. Sportovně laděná akční edice Vamos FR je sice v případě litrového tříválce o pětitisícovku dražší ve srovnání s provedením FR, nicméně má lepší full LED světlomety, parkovacího asistenta včetně zadní kamery či vyhřívaná sedadla. Nicméně při volbě přeplňované jedna-pětky naopak pět tisíc ušetříte. Kompletní ceník naleznete pod tímto odkazem.
Pro větší SUV Seat Ateca se akční výbavy staly jedinými dostupnými specifikacemi, zároveň z nabídky vypadl litrový tříválec. Ve srovnání s odstraněnou nejnižší úrovní Style je Vamos rozšířen o parkovací kameru a vyjde levněji o 40 tisíc korun. A nová varianta Vamos FR je oproti sportovnímu provedení FR dostupnější dokonce až o 80 tisíc korun. Na ceník se podívejte sem.
Nepatrné cenové rozdíly jsou v případě kompaktního hatchbacku Seat Leon a rodinného kombi Seat Leon Sportstourer, kde je verze Vamos výhodnější oproti základnímu stupni Style jen o tři tisíce. K dostání je pouze se slabším přeplňovaným čtyřválcem od 549 900 Kč a obsahuje navíc parkovací kameru, elektricky sklopná zrcátka a vyhřívaná sedadla i volant. Vyšší výbava Vamos FR má oproti klasické FR ve standardu parkovacího asistenta, větší 18" kola a navigaci, k tomu jsou jeho cenovky nižší až o 10 tisíc korun. Kompletní ceník modelu Seat Leon naleznete pod tímto odkazem. Pro kombík klikněte sem.