Mnichovská automobilka odstartovala rok 2021 ve velkém stylu. Veřejnosti představila svůj vůbec nejvýkonnější model v historii. Omlazené BMW M5 ve speciální edici CS nabídne 635 koní, přičemž z nuly na sto zrychlí za rovné tři sekundy. Jízdní schopnosti, ať už na silnici, nebo na závodním okruhu, vylepšuje odlehčená konstrukce i sofistikovanější podvozek.
Limitovaná edice CS (Club Sport) se u „empětky“ objevuje poprvé a vyznačuje se hned řadou úprav. Oproti dosavadnímu vrcholnému provedení Competition se liší například bronzově lakovanou maskou chladiče, 20palcovými kovanými koly z lehké slitiny nebo třeba logy „M5 CS“ v téže barvě.
Kapota je kompletně vyrobena z lehkého materiálu CFRP (plast vyztužený uhlíkovými vlákny) a vybavena nasávacími otvory s detaily ponechanými s viditelnou strukturou uhlíkových vláken. Spodní nástavec předního nárazníku, kryty zpětných zrcátek známých z M8, přídavný zadní spoiler na víku zavazadlového prostoru a zadní difuzor jsou rovněž vyrobeny z uhlíkových kompozitů.

Nové BMW M5 CS
Kromě aerodynamické funkce snižují tyto díly hmotnost vozu ve srovnání s BMW M5 Competition zhruba o 70 kilogramů. Inženýři docílili snížení váhy také zmenšením zvukové izolace. Sportovní výfukový systém M5 CS je vybaven ve srovnání s M5 Competition ještě výraznější čtveřicí koncovek výfukového systému.

Nové BMW M5 CS
Zdroj: BMW
Interiér BMW M5 CS zdařilým způsobem snoubí sportovnost s vysokou mírou luxusu. Highlightem je zde čtveřice samostatných skořepinových sedadel. M karbonová sedadla vpředu s integrovanými opěrkami hlavy a osvětlenými logy M5 snižují celkovou hmotnost auta. Výraznou boční oporu těla i v situacích, kdy řidič takzvaně tlačí na pilu, pak poskytují tvarované bočnice sedáku a opěradla.
Za zmínku stojí bezpochyby také sportovní volant s alcantarovým věncem inspirovaný světem motorsportu. Skrze tlačítka na volantu nebo na středové konzoli lze snadno konfigurovat nastavení motoru, podvozku, řízení a systému M xDrive. K dispozici je i nadále mód 2WD pro jízdu jen s poháněnou zadní nápravou.

Nové BMW M5 CS
Zdroj: BMW
Pod kapotou BMW M5 CS pracuje jako v případě M5 nebo M5 Competition osmiválcový 4,4litrový motor, který dopují hned dvě vysokotlaká turbodmychadla. Ve speciální edici je však pohonná jednotka naladěna na rekordních 467 kW/ 635 koní (Competition o 10 koní méně). Maximální točivý moment pak definuje hodnota 750 Nm.
Díky této brutální síle vůz zrychlí z nuly na 100 km/h za rovné tři sekundy a na dvoustovku se katapultuje již za 10,3 sekundy. Je tedy v těchto disciplínách o tři desetiny, respektive o půl sekundy rychlejší než M5 Competition. Maximální rychlost činí 305 km/h, BMW nicméně zdůrazňuje, že je elektronicky omezena na 250 km/h.
Aby podvozek automobilu zvládal extrémní výkon motoru a byl ještě agilnější v zatáčkách, prošel zpevňovací kúrou. Nastavení pružin i tlumičů je nyní tužší a přizpůsobené nižší hmotnosti vozu, světlost se proti M5 snížila o celých sedm milimetrů. Téměř dokonalé jízdní dovednosti „na hraně“ umocňují rovněž karbon-keramické brzdy. Skoro nevadnou a velmi dobře odolávají opotřebení.
BMW M5 CS se na českém trhu začne prodávat na jaře, a to s cenovkou 4 833 400 Kč. Zatímco klasická M5 vyjde na 3 273 400 Kč, za paket Competition se pak připlácí dalších 243 880 korun.
Nejčtenější

Novou mutací koronaviru se můžete opět nakazit už po pár dnech. Je mnohem nebezpečnější
5. března 2021
Analýza: Proč tři týdny lockdownu stačit nebudou? Do škol a obchodů nejdřív v červnu
4. března 2021
Babiš: Když lockdown nezabere, zpřísníme na Velikonoce. Vláda projedná zavření hranic
1. března 2021Doporučujeme
