Nejsilnější vůz v historii BMW. Luxusně-sportovní sedan M5 CS žene stádo 635 koní

Mnichovská automobilka odstartovala rok 2021 ve velkém stylu. Veřejnosti představila svůj vůbec nejvýkonnější model v historii. Omlazené BMW M5 ve speciální edici CS nabídne 635 koní, přičemž z nuly na sto zrychlí za rovné tři sekundy. Jízdní schopnosti, ať už na silnici, nebo na závodním okruhu, vylepšuje odlehčená konstrukce i sofistikovanější podvozek.

Limitovaná edice CS (Club Sport) se u „empětky“ objevuje poprvé a vyznačuje se hned řadou úprav. Oproti dosavadnímu vrcholnému provedení Competition se liší například bronzově lakovanou maskou chladiče, 20palcovými kovanými koly z lehké slitiny nebo třeba logy „M5 CS“ v téže barvě.

Kapota je kompletně vyrobena z lehkého materiálu CFRP (plast vyztužený uhlíkovými vlákny) a vybavena nasávacími otvory s detaily ponechanými s viditelnou strukturou uhlíkových vláken. Spodní nástavec předního nárazníku, kryty zpětných zrcátek známých z M8, přídavný zadní spoiler na víku zavazadlového prostoru a zadní difuzor jsou rovněž vyrobeny z uhlíkových kompozitů.

Kromě aerodynamické funkce snižují tyto díly hmotnost vozu ve srovnání s BMW M5 Competition zhruba o 70 kilogramů. Inženýři docílili snížení váhy také zmenšením zvukové izolace. Sportovní výfukový systém M5 CS je vybaven ve srovnání s M5 Competition ještě výraznější čtveřicí koncovek výfukového systému.

Interiér BMW M5 CS zdařilým způsobem snoubí sportovnost s vysokou mírou luxusu. Highlightem je zde čtveřice samostatných skořepinových sedadel. M karbonová sedadla vpředu s integrovanými opěrkami hlavy a osvětlenými logy M5 snižují celkovou hmotnost auta. Výraznou boční oporu těla i v situacích, kdy řidič takzvaně tlačí na pilu, pak poskytují tvarované bočnice sedáku a opěradla.

Za zmínku stojí bezpochyby také sportovní volant s alcantarovým věncem inspirovaný světem motorsportu. Skrze tlačítka na volantu nebo na středové konzoli lze snadno konfigurovat nastavení motoru, podvozku, řízení a systému M xDrive. K dispozici je i nadále mód 2WD pro jízdu jen s poháněnou zadní nápravou.

Pod kapotou BMW M5 CS pracuje jako v případě M5 nebo M5 Competition osmiválcový 4,4litrový motor, který dopují hned dvě vysokotlaká turbodmychadla. Ve speciální edici je však pohonná jednotka naladěna na rekordních 467 kW/ 635 koní (Competition o 10 koní méně). Maximální točivý moment pak definuje hodnota 750 Nm.

Díky této brutální síle vůz zrychlí z nuly na 100 km/h za rovné tři sekundy a na dvoustovku se katapultuje již za 10,3 sekundy. Je tedy v těchto disciplínách o tři desetiny, respektive o půl sekundy rychlejší než M5 Competition. Maximální rychlost činí 305 km/h, BMW nicméně zdůrazňuje, že je elektronicky omezena na 250 km/h.

Aby podvozek automobilu zvládal extrémní výkon motoru a byl ještě agilnější v zatáčkách, prošel zpevňovací kúrou. Nastavení pružin i tlumičů je nyní tužší a přizpůsobené nižší hmotnosti vozu, světlost se proti M5 snížila o celých sedm milimetrů. Téměř dokonalé jízdní dovednosti „na hraně“ umocňují rovněž karbon-keramické brzdy. Skoro nevadnou a velmi dobře odolávají opotřebení.

BMW M5 CS se na českém trhu začne prodávat na jaře, a to s cenovkou 4 833 400 Kč. Zatímco klasická M5 vyjde na 3 273 400 Kč, za paket Competition se pak připlácí dalších 243 880 korun.

Tagy: