Největší turistická platforma přestane prodávat lístky na atrakce s delfíny a velrybami

Největší platforma pro turisty TripAdvisor se rozhodla, že přestane prodávat vstupenky do zábavního parku SeaWorld a do dalších zařízení, kde jsou na svět přiváděny další generace zvířat do života v zajetí.

Největší platforma pro turisty TripAdvisor se rozhodla, že přestane prodávat vstupenky do zábavního parku SeaWorld a do dalších zařízení, kde jsou na svět přiváděny další generace zvířat do života v zajetí.

Společnost na začátku října oznámila, že nadále nebude prodávat vstupenky na atrakce, ve kterých jsou množeny, dováženy či loveny velryby, delfíni, sviňuchy a další kytovci. Tímto rozhodnutím končí s prodejem vstupenek do zábavních parků a akvárií po celém světě, včetně mořského parku SeaWorld, jehož pobočky sídlí na třech místech USA, španělského Loro Parque i Georgia Aquarium.

Jde o další nařízení v řadě poté, co TripAdvisor v roce 2016 zavedl směrnici o welfaru kvůli rostoucímu povědomí veřejnosti o etologii zvířat. Díky ní již společnost ukončila prodej vstupenek na atrakce, při kterých se turisté dostávají do přímého kontaktu se zajatými zvířaty. Jde například o jízdu na slonech či mazlení s tygry. Kromě toho společnost také přestala prodávat vstupenky na představení, při kterých jsou zvířata ponižována.

„Velrybám ani delfínům se v zajetí nedaří. Doufáme, že v budoucnu budou moci žít tam, kam patří – v přírodě,“ prohlásil Dermot Halpin, zážitkový ředitel TripAdvisoru. „Jsme přesvědčeni, že současné generace velryb a delfínů by měly být těmi posledními, které budou žít v zajetí.“

Nová pravidla společnosti vyžadují i zlepšení životních podmínek již zajatých zvířat. Zařízení, které bude chtít přes platformu prodávat své lístky, musí prokázat, že disponuje stálými ubikacemi na pobřeží moře. Zákaz prodeje se netýká organizací, které vytvářejí azyly pro kytovce žijící v zajetí, a těch, které se zavázaly k jejich přemístění do přirozeného prostředí.

Tagy: