Pražský dopravní podnik (DPP) nechá v následujících šesti letech postupně nainstalovat klimatizaci do zbývajících 123 tramvají typu Škoda 15T, které ji zatím nemají. Vypsal k tomu veřejnou zakázku s předpokládanou hodnotou 431,5 milionu korun bez DPH, sdělil vedoucí komunikace podniku Daniel Šabík. Nyní je klimatizace instalována ve 127 vozech typu 15T, celkem podnik provozuje asi 770 tramvají. Klimatizované budou i nové vozy Škoda 52T, které nyní město testuje v provozu.
„V létě bude jízda tramvají mnohem pohodlnější. V následujících letech budeme mít v Praze až 450 moderních klimatizovaných bezbariérových tramvají 15T a 52T. Komfort cestujících je pro nás důležitý, protože kvalitní MHD není jen o tom, že jezdí včas, ale i o tom, že se v ní dobře cestuje,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti).
DÁLE ČTĚTE: Ivan Trojan po rozvodu zůstal v rodinné vile sám. Exmanželce musí vyplatit sedm milionů
S vítězným dodavatelem DPP podepíše rámcovou smlouvu platnou šest let, podle které ročně klimatizaci nainstaluje minimálně do 20 tramvají. Nabídky v tendru bude podnik hodnotit z 80 procent podle ceny a z 20 procent podle délky záruční doby.
Původně byly vozy 15T dodávány s klimatizací pouze v kabině pro řidiče. V prostoru pro cestující byla pouze ventilace. Ta se ukázala jako nedostatečná. Vozy 15T mají velkou zasklenou plochu a vnitřní teplota rychle roste i při nižších letních teplotách.
Kdy řidiči zapínají klimatizaci?
DPP se proto s firmou v roce 2014 domluvil, že bude do tramvají, které Praze od tohoto roku dodávala, klimatizace montovat. První upravenou tramvaj představil DPP v srpnu 2015. Dodatečné vybavení vozů, které byly dodány ještě bez klimatizace, schválili městští radní v roce 2019.
Klimatizací pro cestující je podle informací podniku vybaveno také asi 66 procent ze zhruba 1 200 autobusů, které v Praze jezdí, a všechny postupně nasazované trolejbusy. Budou ji mít i tramvaje 52T, kterých DPP plánuje v dalších letech nakoupit až 200 za 16,6 miliardy korun.
První z nich začal podnik nedávno testovat v provozu na lince 12. Podle standardů kvality pražské integrované dopravy by měli řidiči zapínat klimatizaci v případě, že venkovní teplota přesáhne 22 stupňů Celsia.
MOHLO VÁM UNIKNOUT: Obědy v restauracích opět zdražily. Nejvíc stojí v Praze. Mapa ukazuje, kde se najíst levně