Není hybrid jako hybrid. Nové Mitsubishi Outlander je poctivé SUV se zajímavými funkcemi

Mitsubishi se vrací dobýt český trh s jedním ze svých nejúspěšnějších modelů – Outlanderem PHEV. Nová, čtvrtá generace plug-in hybridního SUV přichází po dlouhém čekání a je postavena na základech alianční spolupráce s Renaultem, respektive Nissanem. Výsledkem je prémiové, technologicky nabité SUV, které má ambice navázat na úspěch svého předchůdce, kdysi nejprodávanějšího plug-in hybridu v Evropě.

Mitsubishi předběhlo dobu, když v roce 2013 představilo první generaci Outlanderu PHEV. Šlo totiž o vůbec první plug-in hybrid v dnes tolik populární karoserii SUV. Už tehdy byl schopen ujet na jedno nabití až 52 kilometrů, 654 v kombinaci se spalovacím motorem a podporoval dokonce i rychlonabíjení. Díky tomu bylo možné prázdnou baterii dobít na osmdesát procent za pouhých třicet minut. To jsou parametry, na které nedosáhne ani mnoho dnešních plug-in hybridů.

K TÉMATU: Automobilka SsangYong mění název. Na český trh již přivezla levný Range Rover

Není tedy divu, že u dalších dvou generací inženýři vlastně jen léčili drobné porodní bolesti první generace, ale například v základech či technice se raději příliš nevrtali. Proč taky, když to fungovalo a zákazníci kupovali Outlander PHEV ve velkém. Nyní už však nadešel správný čas uvést na trh v pořadí čtvrté vydání plug-in hybridního SUV Outlander, které je opět revolucionářem jako tehdy v roce 2013.

Novinka je sice postavena na alianční platformě Renaultu, respektive Nissanu, ale vše ostatní přes pohon, ladění podvozku, interiér i třeba karoserii si už dělalo samo Mitsubishi. Oproti předchůdci je Outlander PHEV čtvrté generace o poznání delší (4 720 mm), širší (1 862 mm) a má také výrazně delší rozvor (2 704 mm), což znamená více prostoru pro posádku i zavazadla. Oproti předchůdci je více místa hlavně na zadních sedadlech, zatímco kufr má objem 494 litrů – o 14 litrů více než dříve.

Za hodně peněz hodně výbavy

Plug-in hybridní Outlander výrazně dospěl, také co se designu týče. Rozhodně nejzajímavější je přední část auta, které dominuje robustní nárazník a přední maska chladiče v kombinaci s moderními světlomety. Ty jsou vybavené LED technologií i adaptivními dálkovými světly, které se ztlumí i ve chvíli, kdy detekují dopravní značku, aby tím neoslňovali řidiče. Standardem jsou pak osmnáctipalcová kola a bílá barva karoserie.

Navenek tedy Outlander působí prémiovým dojmem a jinak tomu není ani v interiéru. Všude jsou kvalitní materiály, zajímavé detaily i moderní přístroje. Nechybí ale ani manuální ovladače na některé základní funkce, které jsou zároveň vytvarované tak, aby řidiči okamžitě padly do ruky/prstů. Řeč je například o voliči automatické převodovky, klikách dveří, otočných ovladačích klimatizace či volantu. Drtivou většinu prvků výbavy má navíc Outlander už v základu, to znamená ve verzi Inform za cenu od 1 287 950 Kč.

Těšit se můžete už i na pokročilý systém pohonu všech kol, zmíněné přední LED světlomety a automatická dálková světla, dešťový i světelný senzor, osmnáctipalcová kola, parkovací senzory vpředu a vzadu, 360stupňovou kameru, dva displeje o úhlopříčce 12,3 palců, dvouzónovou automatickou klimatizaci, tepelné čerpadlo, adaptivní tempomat nebo třeba špičkové ozvučení Dynamic Sound Yamaha Premium, které bylo speciálně laděno právě pro nový Outlander.

Základní provedení má však jako jediné látkové čalounění sedadel, vyšší mají semišové, kožené a to vrcholné ještě jemnější semianilinové kožené. S vyššími výbavami také nový Outlander přibírá některé další prémiové prvky včetně vyhřívaného volantu a sedadel, bezdrátového nabíjení telefonu, 20palcových kol, head-up displeje, panoramatického střešního okna, ambientního osvětlení interiéru či masážních funkcí. Kompletní ceník naleznete pod tímto odkazem.

Téměř dvojnásobný dojezd

Pod kapotou pak najdeme výhradně plug-in hybridní ústrojí, kterému stále vévodí benzinový atmosférický čtyřválec 2.4 MIVEC kombinovaný se dvěma elektromotory – jeden na přední nápravě (85 kW), druhý na zadní (100 kW). Celkový systémový výkon tak ve finále činí 306 koní. To 2,2 tuny vážícímu SUV stačí na to, aby se z nuly na stovku rozjelo za 7,9 sekundy a dosáhlo maximální rychlosti 170 km/h.

Potřebnou energii čerpají oba elektromotory z baterie o celkové kapacitě 22,7 kWh, což zajišťuje dojezd až 85 kilometrů v čistě elektrickém režimu podle normy WLTP. To je téměř dvojnásobek proti předchozí generaci. Velkou raritou pak zůstává možnost rychlonabíjení – většina PHEV konkurentů tuto možnost nenabízí. Za ideálních podmínek lze baterii dobít na osmdesát procent za zhruba 38 minut.

Unikátní je však i samotný pohon, protože vedle toho, že nový Outlander PHEV umí jezdit jak čistě na elektřinu nebo benzinový motor, tak zároveň umožňuje spalovacímu motoru dobíjet baterii a tím pohánět elektromotor. Elektronicky řízený je také systém pohonu všech kol, který rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu i mezi levé a pravé kolo, což výrazně zlepšuje trakci na kluzkém povrchu.

MOHLI JSTE PŘEHLÉDNOUT: Nehody mladých řidičů? Jezdí ve starých autech, tvrdí expert. Poradil s výběrem ojetin

Tagy:
SUV hobby Nissan Mitsubishi automobilový průmysl interiér Renault Mitsubishi Outlander volný čas elektromotor hybridní vozidlo produkty a služby ekonomika, obchod a finance životní styl a volný čas tovární výroba a inženýrství