Dobýt český trh přijíždí další čínská auta. Jsou levná, vybavená a vypadají skvěle

Po úspěšné expanzi značky MG míří na český trh další dvě čínské automobilky - Omoda a Jaecoo, spadající pod obří koncern Chery. Zatímco Omoda se soustředí na stylová, ale zároveň cenově dostupná auta vybavená vším potřebným, Jaecoo si chce získat ty, kteří si rádi dopřejí pořádnou porci luxusu v netradičním balení a nebojí se sjet ze silnice. První modely obou značek jsme si prohlédli v pražském hotelu Four Seasons.

Začneme menším a zároveň levnějším z dvojice. Je jím crossover Omoda 5, který nás na první pohled zaujal zejména odvážnou přídí. Při pohledu z boku nebo zezadu pak trochu připomíná japonské vozy, nejvíce pak vozy značky Nissan. S délkou 4,4 metru bude v Česku konkurovat rodinným SUV, jako jsou Škoda Karoq nebo třeba Hyundai Tucson.

K TÉMATU: MG HS je levnější než Škoda Karoq i SsangYong Torres. V základní výbavě mu nic nechybí

Uvnitř najdeme dvě velké obrazovky na jinak jednoduché palubní desce, poměrně kvalitní materiály a kufr o objemu 360 litrů. Pod kapotou bude benzínová jedna-šestka, ale chystá se i elektrická verze. Ta už se vyrábí v Barceloně s baterií typu LFP a dobíjením o výkonu 80 kW. V neposlední řadě pak potěší fakt, že crossover Omoda 5 získal plný počet bodů v bezpečnostních testech Euro NCAP.¨

Jaecoo 7

Větší a luxusnější Jaecoo 7 s délkou zhruba 4,5 metru je prozatím výkladní skříní technologií a designu této čínské automobilky. Má třeba elektricky vysouvací kliky dveří a zadní část připomínající Range Rover. Navíc nabízí skoro dvacet centimetrů od země k podvozku, takže zvládne i nějaký ten výlet do přírody.

Auto prozatím žene kupředu jen benzínový motor 1,6 litru s výkonem 145 kW a pohonem všech kol. Později pak bude dispozici také plug-in hybrid, který díky kombinaci spalováku a elektřiny slibuje dojezd přes tisíc kilometrů. A to není všechno – podle šéfa Chery, Charlieho Zhanga, se chystá nová generace hybridů, která zvládne až dva tisíce kilometrů na jedno natankování. To už je pořádná porce!

Co se týče cen, tak ty zatím pro český trh nebyly stanoveny, každopádně na trzích, kde už se tyto crossovery prodávají, vychází Omoda 5 v přepočtu na 580 tisíc korun a Jaecoo 7 potom na 850 tisíc.

Mají velkou šanci uspět

Právě cena spolu se standardní sedmiletou zárukou, netradičním designem a moderními technologiemi dávají těmto autům slušnou šanci zaujmout i české zákazníky. Jejich prodej u nás bude mít pod palcem Grand Automotive Central Europe, což je firma, která v Česku prodává například i vozy značky Nissan.

Tagy:
hobby Škoda Karoq Nissan automobilový průmysl Euro NCAP crossover Hyundai Tucson Barcelona volný čas Česko MG Motor SsangYong Torres produkty a služby ekonomika, obchod a finance životní styl a volný čas tovární výroba a inženýrství MG HS