Nová Dacia Bigster zaskočila cenou. Zařadila se k nejlevnějším C-SUV na trhu

Rumunská novinka má konečně české ceny, a jsou dokonce výrazně nižší, než které automobilka loni avizovala během mezinárodní prezentace. Nová Dacia Bigster totiž startuje na 549 tisících korunách a ve své kategorii C-SUV se ihned zařadila k těm vůbec nejlevnějším na trhu. Ani výbavou se nenechá zahanbit.

Nový Bigster stojí na stejné platformě CMF-B jako jeho menší sourozenec Dacia Duster. S délkou 4,57 metru je delší o 23 centimetrů a je také o pět centimetrů vyšší. Uvnitř nabízí více místa na nohy, nicméně v šířce a výšce jsou na tom oba modely stejně. Kde ovšem novinka exceluje, je zavazadlový prostor. V základu nabídne až 667 litrů, což je o 150 litrů více než u Dustera. Po sklopení zadní řady vzroste objem až na 1 937 litrů a zároveň se tím rozdíl zvýší o další stovku litrových kostiček.

K TÉMATU: PRVNÍ DOJMY: Vylepšená Škoda Enyaq přišla o základní verzi, ale vypadá úžasně. Stojí milion

Mezi konkurenty se jedná o nadprůměrnou hodnotu. Lépe jsou na tom třeba Škoda Kodiaq, Hyundai Santa Fe společně se SsangYongem Rexton či Volkswagen Tayron. Jsou to ovšem modely, které jsou zároveň znatelně větší a podstatně dražší. Pokud bychom hledali v podobné cenové hladině, museli bychom zabrousit do nižší třídy. Pokud vás zajímá prostornost spíše obdobně velkých SUV, klikněte sem.

Slušný standard

Nabídka motorizací zahrnuje více či méně elektrifikované jednotky. Základem je přeplňovaná mild-hybridní dvanáctistovka o výkonu 140 koní, kterou je možné mít i na LPG. Ve slabší verzi se 130 koňmi je k dostání s pohonem všech kol a v nabídce je ještě hybridní jedna-osmička o systémovém výkonu 155 koní, jako jediná se pojí s automatickou převodovkou.

Na výběr jsou u nové Dacie Bigster celkem čtyři výbavové stupně, kdy nejnižším je verze Essential. Začíná na 549 000 korunách, nicméně i přes nízkou cenu nabízí velmi slušný standard. Obsahuje například sedmnáctipalcová kola z lehké slitiny, klimatizaci a zadní parkovací senzory včetně kamery, která situaci za vozem promítá na desetipalcový multimediální displej. Nechybí ani tempomat, digitální přístrojový štít či přední LED světlomety. Za příplatek tři tisíce korun je k mání s motorem ECO-G na LPG, za čtyřkolku si účtuje 607 tisíc korun.

Vyšší úroveň Expression přihazuje dvouzónovou klimatizaci, LED mlhové světlomety, dešťový senzor nebo například elektricky sklopná zrcátka. S cenou 575 tisíc korun si stále drží solidní odstup od podobně velkých SUV, přitom svou vybaveností je mnohdy i předčí. Vybrali jsme ty nejprodávanější a navzájem je porovnali v našem porovnávači. Na výsledek se můžete podívat zde.

Vrcholem nabídky jsou pak specifikace Journey a Extreme. Mají shodné ceny, nicméně každá cílí na jiný typ zákazníků. První jmenovaná se soustředí na eleganci městských SUV a obsahuje navíc zatmavená okna, elektricky ovládané páté dveře i elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, zatímco ta druhá má odrážet dobrodružnou povahu vozu.

Na rozdíl od Journey má varianta Extreme v nabídce pohon všech kol a odlišuje se například měděnými kryty zpětných zrcátek, černými koly a standardně se dodává s panoramatickým střešním oknem. Začínají na ceně 625 000 korun, s hybridem se dostávají přes sedm set tisíc. Kompletní ceník Dacie Bigster najdete pod tímto odkazem.

Tagy:
SUV hobby Škoda Kodiaq Dacia Duster automobilový průmysl volný čas Škoda Enyaq Hyundai Santa Fe Dacia Bigster produkty a služby ekonomika, obchod a finance životní styl a volný čas tovární výroba a inženýrství Volkswagen Tayron