Zbrusu nová Dacia Sandero se začala prodávat na českém trhu. Auto je aktuálně nejlevnějším modelem rumunské automobilky a patří i mezi nejdostupnější vozy v Česku. Řidič za to ale zaplatí nedostatkem komfortu, protože v základu dostane prakticky holé auto. Klimatizace je součástí až vrcholné výbavy.
Rumunská automobilka Dacia láká za volant svých aut řidiče, kteří chtějí co nejlevnější vůz na cestování z bodu A do bodu B. Tomu odpovídá i cena nové Dacie Sandero. Auto je od čtvrtka k mání na českém trhu za základní cenu 239 900 korun, což z něj dělá jeden z nejdostupnějších vozů. Cena platí pro benzinový tříválec s výkonem 49 kW, manuální pětistupňovou převodovkou a výbavou Access, kterou lze bez okolků označit za holou.
V základní verzi totiž dostane nelakovaný přední nárazník, kliky dveří nebo zpětná zrcátka, která se samozřejmě nastavují ručně. Zadní sedadla jsou nedělená a je tedy nutné je sklápět jako celek. Zapomeňte také na klimatizaci či tempomat, elektrická jsou jen přední okénka, chybí rádio a volant je nastavitelný jen výškově. Není tu ani centrální zamykání či s ním spojené dálkové ovládání.
V základu chybí rádio. Ve vyšší verzi jej sice dostanete, ale s ovládáním přes palubní počítač. Zdroj: Dacia
Co je naopak v ceně? Samozřejmostí jsou prvky pasivní a aktivní bezpečnosti, které jsou vesměs povinné, jako třeba ABS, ESP, systém e-Call nebo sada airbagů. Nechybí Isofix pro dětské sedačky. Překvapivě jsou ve výbavě elektricky ovládaná přední okna a palubní počítač. Vnějšek vozu pak dozdobí denní svícení a potkávací světlomety z LED. To je vše. Jediným povoleným příplatkem jsou čtyři tisíce korun navíc za rezervní kolo.
LPG pro druhou výbavu
Druhá výbava Essential je už o něco lepší, je však výrazně dražší. Prodává se ovšem se zajímavějšími motory, vybrat si lze přeplňovaný tříválec TCe 90 o výkonu 67 kW, nebo TCe 100 o síle 74 kW, který je schopen jezdit na LPG. Cena činí 274 900, respektive 289 900 korun. A i když je výbava také stále poměrně chudá, už vám dovolí připlatit si za komfortní prvky. Za 4 500 korun dostanete Paket Modularita s podélně nastaveným volantem, výškově nastavitelným sedadlem a loketní opěrkou pro řidiče. Zadní sedadlo už je dělené, takže je tato verze praktičtější.
Připlatit si lze tři tisíce za litá 15“ kola a dokonce 11 500 korun za metalízu, ve které už bude vyveden přední nárazník, ovšem zrcátka a kliky dveří stále zůstávají nelakované. Na palubě je v základu tempomat a lze si připlatit čtyři tisíce za zadní parkovací senzory, 2 500 korun pak dáte navíc za mlhovky. Ani ve druhé výbavě ale není standardem klimatizace. K mání je pouze za příplatek, je manuální a stojí 10 tisíc korun.
Už je tu centrální zamykání a také základní rádio, ovšem bez samostatného panelu nebo obrazovky. Ovládá se přes menu palubního počítače. Do systému lze připojit i chytrý telefon pomocí kabelu. Zařízení se připevňuje do držáku na středu palubní desky. Komu toto řešení nevyhovuje, dostane za sedm tisíc korun Media Display s 8“ dotykovou obrazovkou.
Automat v nabídce třetí výbavy
Třetí výbava Comfort přidává automatickou převodovkou CVT pro motor TCe 90. Model vyjde na 334 900 korun. Je to právě výbava Comfort, která u Sandera umožňuje připlatit si za celou řadu paketů, namátkou jmenujme třeba balíček parkovacích senzorů včetně kamery za osm tisíc nebo paket s automatickou klimatizací a bezklíčovým vstupem za sedm tisíc korun.
Top výbava je jedinou, pro kterou je ve standardu klimatizace, i když stále manuální. Dostanete už i barevná zrcátka a kliky. Litá kola jsou v ceně, lze si připlatit za větší 16“ disky. Volant není plastový, ale potažený umělou kůží, auto má také dešťový senzor nebo elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka. Za elektricky ovládaná zadní okna je ale potřeba připlatit 2 500 korun. Za pět tisíc si zase můžete dopřát navigační systém.
Dacia Sandero nezapomněla ani na fanoušky své outdoorové veze. Sandero Stepway se prodává od 304 900 korun, a to ve dvou výbavách – Essential a Comfort. V nabídce motorů chybí základní jednotka SCe 65, jinak je shodná. Auto začíná na ceně 304 900 korun. Základ má ale výrazně bohatší. Dostanete manuální klimatizaci, centrál, zadní dělené sedadlo a lakované vnější prvky. Navíc přibyly střešní lišty. Jde tedy už tedy o poměrně komfortní model.