Nová Škoda Slavia: Dacia po česku je tady, v Evropě ale nebude k dostání

Nový model Slavia by měl k pokoření konkurence výborný potenciál, jenže v Evropě se prodávat nebude. Zdroj: Škoda Auto
Po příchodu současného předsedy představenstva Thomase Schäfera mnozí nespokojeně brblali nad úmyslem zaměřit produkci levnějším směrem a konkurovat rumunské Dacii. Dnes by to možná nebylo od věci. Nový model Slavia by měl k pokoření Rumunů výborný potenciál, jenže v Evropě se prodávat nebude.
Škoda Slavia má předpoklady stát se skoro dokonalým lékem na dnešní dobu. Na zveřejněných oficiálních ilustracích jí to docela sluší a hlavně má být levná. Problém je akorát v tom, že svou šanci šetřit peněženky evropských zákazníků nedostane. Slavia míří do Indie a na východní trhy, což je skoro nepochopitelné, když se podíváte na aktuální žebříček nejprodávanějších aut v EU, v němž se na úkor škodovek mocně prosazuje cenově dostupná Dacia Sandero.
Pláč na špatném hrobě
Jestliže rumunský automobil v Evropě sbírá vavříny a klientelu díky výbornému poměru ceny a užitné hodnoty mezi hatchbacky, tohle mohl být jeho český ekvivalent. Slavia stojící na platformě MQB A0 IN míří na východ a nás začíná stále více mrzet, že u nás se prodávat nebude. Je to možná kacířská myšlenka, ale asi by teď udělal automobilce více užitku než Scala nebo Enyaq iV.
Můžete mladoboleslavskou automobilku za toto rozhodnutí proklínat do třetího kolena, nemá to ale žádný význam. Koncernová obchodní politika se neřeší ve vedení Škodovky, nýbrž o stupínek výše – ve Wolfsburgu či Evropském parlamentu, který svou legislativou stáčí kormidlo automobilového průmyslu směrem, kde prostor pro levná auta téměř neexistuje.

Slavia stojí na platformě MQB A0 IN, což značí její specializaci pro indický trh. Zdroj: Škoda Auto
Asi by se dalo namítat, že Evropa momentálně šílí z crossoverů a SUV, navíc menší levné sedany zde nikdy nehrály tak důležitou roli jako například v Asii, Rusku či Spojených státech. To všechno je pravda. Aut tohoto typu je však dnes tak málo a trh s SUV natolik přesycen, že by Škoda Slavia (navíc s rozumnou cenovkou) neměla téměř žádnou konkurenci.
Naděje, že by se Slavia objevila v českých showroomech, se ale rovná pravděpodobnosti přistání Marťanů na Pražském hradě. Slavia je indická. A to ve značném rozsahu. Škoda tvrdí, že až 95 procent všech součástek použitých při výrobě novinky bude pocházet z místních zdrojů. Automobilka navíc už v Indii oznámila ukončení prodeje modelu Rapid, takže je to jasné.
Navazuje na téma


Chovatel, krejčová i influencer: Politici sázejí ve volbách na nové tváře, na koho cílí?

Na jaké značky aut se zaměřují zloději? Statistiky odhalují i nejkradenější barvy

EXKLUZIVNĚ: Spolu po kauze bitcoin posiluje. Motoristé by se do Sněmovny těsně nedostali

Zelenější než Zelení a líbání prstenu EU: Skopeček a Schillerová se pohádali o povolenkách

Skopeček ke Starostům: Zchlaďte hlavy a nenabíjejte opozici. STAN je směšný, míní Schillerová

Češi se zbláznili do karavanů, je jich stále víc. Majitelé však často tápou v pravidlech

Drama na pražském letišti: Letadlo muselo nouzově přistát, členovi posádky bylo špatně

Mercedes varuje před padělanými autodíly. Mohou být nebezpečné, pozor na levné nabídky

Policie uzavřela dálnici D2 směrem na Brno. Řešila několik nehod v silném provozu