Začalo to být jasné už po prvních fotografiích interiéru, ale až teď do sebe všechny dílky skládačky správně zapadly. Řeč je o Škodě Slavia, novém sedanu pro indický trh, který se zjevně inspiroval v menší hatchbackové Fabii. Jde tak v podstatě o novodobou Fabii Sedan, která je z 95 procent vyrobena v Indii.
Slavia doplní specifickou modelovou paletu pro stále se rozvíjející zemi a bude jí to slušet vedle výhradně indického modelu Kushaq, který hierarchicky předčí.
Oproti někdejším nevzhledným sedanům od Renaultu či Dacie nebo i někdejší Fabie sedan má Slavia jednu nepopiratelnou výhodu – je vcelku pohledná. S LED světly vpředu i vzadu, digitálním přístrojovým panelem a 10" dotykovým displejem splňuje standardy nejen indických aut pro rok 2022. Má dokonce ambientní osvětlení a kůží potažená ventilovaná přední sedadla. S evropskými modely firmy ji spojuje i vysoká úroveň praktičnosti, kterou byste od Škody očekávali, jako například 521litrový zavazadlový prostor rozšiřitelný na 1 050 litrů sklopením zadních sedadel.
Pod kapotou nejsou žádné diesely, jelikož k dispozici budou pouze benzinové agregáty 1,0 TSI a
1,5 TSI. Tříválcový agregát má výkon 85 kilowattů (115 koní) a točivý moment 175 Newtonmetrů přenášený na přední nápravu prostřednictvím šestistupňového manuálu nebo volitelného automatu se stejným počtem převodových stupňů. Pokud se rozhodnete pro čtyřválec, získáte 110 kW
(150 koní) a 250 Nm, přenášených prostřednictvím šestistupňového manuálu nebo sedmistupňového DSG.
Auto se bude prodávat v Indii, Nepálu a na Srí Lance. Cílem je prodat asi 100 tisíc vozů, čímž by se Indie dostala do pěti nejúspěšnějších trhů Škody Auto. Zároveň chce mít Mladá Boleslav spolu s Volkswagenem pětiprocentní podíl na tamním trhu. Ve druhé fázi se počítá s exportem z Indie do dalších zemí, třeba do jihovýchodní Asie či severní Afriky. Možností je také Jižní Amerika. V blízké budoucnosti tak bude Slavia jezdit i s volantem na levé straně.