Škoda slavnostně odhalila nový Superb: Je ještě prostornější a vychytanější. Čím zaujme?

Mladoboleslavská automobilka slavnostně odhalila v pořadí již čtvrtou generaci manažerského vozu Škoda Superb. Jen lehce učesaná karoserie skrývá hned několik zásadních novinek, které potěší nejednoho českého zákazníka. Jaké všechny to jsou, se teď pojďme společně podívat.

Superb je součástí automobilového světa už od roku 2001 a od té doby ho z výrobních linek sjelo více než 1,6 milionu. Jen předchozí třetí generace se vyrobilo 845 tisíc. Největší zájem o něj byl v Německu, Velké Británii a pochopitelně také v Česku, kde se ho od roku 2015 prodalo 61 479 kusů. Na úspěchy svých předchůdců chce nyní navázat i čerstvě odhalené čtvrté vydání. Podaří se mu to?

K TÉMATU: Škoda ve světové premiéře představila novou generaci Kodiaqu. Sdělila, kdy bude k dostání

Ice Tea i bezedný kufr

Přinejmenším k tomu má dobře nakročeno, protože to, co na minulých generacích fungovalo, se v Mladé Boleslavi rozhodli ponechat a jen zlehka vylepšit. Řeč je samozřejmě o designu, který se u předchozího superbu natolik povedl, že by byl hřích experimentovat s něčím jiným. Větších změn se dočkala pouze maska chladiče s novým osmihranným tvarem a odstínem Dark Chrome. Dále také přední Matrix-LED světlomety s 36 individuálními světelnými segmenty, které mají podle výrobce až o 40 procent vyšší účinnost. Zbylé části karoserie už byly upraveny především za účelem zlepšení aerodynamiky.

Čtvrtá generace Škody Superb bude k dispozici v šesti metalických a dvou nemetalických barvách. Šest z těchto barev je zcela nových – nemetalická barva bílá Purity a metalické odstíny stříbrná Pebble, černá Ebony, modrá Cobalt, červená Carmine a žlutá Ice Tea. Všechny varianty jsou standardně vybaveny koly z lehkých slitin, od stříbrných 17palcových až po 19palcová kola na přání.

Na rozdíl od nedávno představeného sourozeneckého Volkswagenu Passat, zůstávají u superbu obě karosářské verze, tedy jak kombi, tak liftback. Velikostně jsou téměř shodné s předchůdcem. Minimální nárůst vnějších rozměrů se však pozitivně propsal do vnitřní prostornosti, kde je aktuálně více místa nad hlavou, pro lokty i kolena. Objem kufru se u provedení kombi zvětšil o 30 litrů na 690 litrů a u liftbacku o 20 litrů na 645 litrů.

Rozměr Škoda Superb Škoda Superb Combi
Délka (mm) 4 912 (+43) 4 902 (+40)
Šířka (mm) 1 849 (–15) 1 849 (–15)
Výška (mm) 1 481 (+12) 1 482 (+5)
Rozvor (mm) 2 841 2 841
Prostor pro hlavu vpředu (mm) 1 049 (+11) 1 049 (+7)
Prostor pro hlavu vzadu (mm) 986 (+6) 1 008 (+8)
Zavazadlový prostor (l) 645 (+20) 690 (+30)

Ještě více Simply Clever

Zcela přepracován byl interiér, kterému nově dominují 100% recyklované textilie a volně stojící deseti- nebo třináctipalcová obrazovka multimédií, záleží na zvoleném stupni výbavy. Pod ní najdeme tři otočné ovladače, jež kombinují manuální i digitální prvky. Před řidičem se pak nachází standardně dodávaný 10palcový přístrojový štít a vůbec poprvé také head-up displej. Zajímavostí je i umístění voliče převodovky, který se nově přesunul pod volant. Ve vyšších výbavách dále nechybí ani výkonnější bezdrátová nabíječka pro telefony, propracovanější masážní sedadla nebo kvalitní audiosystém Canton se 14 reproduktory.

Na výběr bude prozatím ze dvou výbav – lidovější Selection a vrcholné Laurin & Klement –, přičemž rozdíly mezi nimi jsou převážně designové. Ve čtvrté generaci superbu pochopitelně přibyly i nějaké ty vychytávky z programu Simply Clever. Celkem jich v autě najdeme 28. Premiéru v modelu Superb mají například odkládací kapsy na chytré telefony pro cestující vzadu a posuvná zadní středová loketní opěrka se dvěma integrovanými držáky na nápoje a držákem na tablet. Jedním z nových Simply Clever prvků je rovněž elektricky ovládaný kryt zavazadlového prostoru ve voze Superb Combi.

Vůbec poprvé pak superb dostal asistenta pro odbočování a antikolizního asistenta. Další systémy, které byly k dispozici už v předchozí generaci, jako asistovaná jízda, asistent změny jízdního pruhu a Front Assist, byly výrazně vylepšeny. V případě nehody se o bezpečnost posádky postará proaktivní ochrana cestujících a až deset airbagů.

Až 100 km na elektřinu

U čtvrtého superbu je na výběr celkem šest pohonů, tedy tři benzinové, dva naftové a také plug-in hybrid ve verzi iV s výkonem 150 kW. Ten bude nově slibovat dojezd až sto kilometrů na jedno nabití, umožní to baterie o kapacitě 26 kWh, což je na vůz tohoto typu opravdu hodně. Z elektrifikovaných jednotek je potřeba zmínit ještě benzinový motor 1.5 TSI (110 kW) s mild-hybridní technologií, která se u vlajkové lodi Škoda z portfolia modelů se spalovacími motory objevuje poprvé.

Nabídku pohonných jednotek doplňují dva benzinové motory 2.0 TSI (150 nebo 195 kW) a dva naftové motory 2.0 TDI (110 nebo 142 kW), přičemž u vrcholných provedení je standardem pohon všech kol. Všechny varianty se pak dodávají výhradně s automatickou převodovkou DSG. Nová Škoda Superb stojí na platformě MQB evo, tedy vylepšené verzi známého koncernového základu. Auto se dočkalo vylepšených adaptivních tlumičů DCC Pro, progresivního řízení, čímž by mělo působit na silnici mrštněji, a má novou přední nápravu. Nové jsou i pneumatiky, které by měly být tišší, či brzdy. To vše sleduje záměr, aby byl superb co nejkomfortnější.

Čtvrtou generaci Škody Superb v karoserii kombi bude možné objednat ještě do konce letošního roku, liftback potom začátkem toho následujícího. Na konci roku 2024 pak dorazí ještě varianta Sportline.

Tagy: