Nová Toyota Corolla Cross za 890 tisíc korun je dobré auto. Jen jí chybí emoce

Usedli jsme za volant omlazeného rodinného SUV z Japonska. Corolla Cross přijela na český trh s upraveným designem a vylepšenou technikou pod kapotou. Novinka nás potěšila svou jednoduchostí, praktičností a komfortem. Toyotě ale chybí jakékoliv emoce z jízdy.

Toyota Corolla je nejúspěšnějším automobilem v historii. Od uvedení na trh v roce 1966 se prodalo přes 55 milionů vozů. Zatímco ještě donedávna bylo jméno Corolla používané pouze pro vozy typu sedan, hatchback a kombi, od roku 2022 se toto označení objevilo také na rodinném SUV, které se hned po uvedení stalo hitem.

K TÉMATU: Elektrická éra Subaru: Nový e-Outback i SUV Uncharted si zachovávají DNA značky

Sportovně užitkový vůz je postavený na stejné platformě GA-C jako ostatní modely Corolla. Cross na délku měří 4460 milimetrů, na šířku 1825 milimetrů a na výšku 1620 milimetrů. Novinka je o trošku větší než stylový crossover C-HR, ale kompaktnější než model RAV4. Krásně tak vyplňuje mezeru v nabídce a přímo konkuruje českému bestselleru Škodě Karoq.

Vypadá agresivněji a moderněji

Modernizace japonskému SUV dodala agresivnější a mladistvější vizáž. Propracovaná přední maska s voštinovým rastrem, ve spojení s novým provedením předních i zadních světlometů, působí sportovněji a moderněji. Poznávacím znakem omlazeného modelu je LED světelný pruh, který propojuje čelní svítilny a přispívá k lepšímu svícení. Nicméně ten je dostupný pouze u vyšších výbavových stupňů, podobně jako vylepšená dálková Matrix světla.

Kola dělají auto, a Toyota si to uvědomuje, proto faceliftovanou Corollu Cross postavila na nová slušivá 18palcová kola z lehké slitiny. Ještě přičtěme nové barevné kombinace karoserie a už máme veškeré exteriérové novinky shrnuté.

Stále jich je ale výrazně více než v interiéru, který se dočkal pouze lehké evoluce. Nový je středový panel, jehož součástí je kompaktnější volič automatické převodovky, větší odkládací prostory a vylepšený držák nápojů. V rámci prezentace jsme se také dozvěděli, že Toyota zapracovala na materiálu sedadel a zvýraznila ambientní osvětlení.

Novinky pod kapotou

Nová Corolla Cross se chlubí lepším odhlučněním interiéru, které ve vyšších výbavách zajišťují tlumicí materiály mezi kabinou a motorovým prostorem. Je to znát? Popravdě ano. V rámci prvních jízd po českých silnicích jsme zaznamenali, že SUV je o poznání kultivovanější a tišší.

Stejně jako doposud se Toyota Corolla Cross nabízí ve dvou motorizacích. Základ tvoří čtyřválec o objemu 1,8 litru, který díky full-hybridu páté generace umí vyprodukovat 140 koní. Ten je výhradně spojen s pohonem předních kol a automatickou převodovkou typu e-CVT.

Pokud by to bylo někomu málo, může zvolit výkonnější variantu Corolly Cross, která pod kapotou ukrývá dvoulitrový motor s výkonem až 180 koňských sil. Vrcholnou verzi je zároveň možné vybavit pohonem všech čtyř kol AWD-i, který má vůbec poprvé nový režim Snow Extra – optimalizuje rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní kola na površích se zhoršenou přilnavostí.

Sportovní výbava GR Sport

V rámci modernizace se do nabídky Corolly Cross dostala výbava GR Sport, která podobně jako u jiných modelů Toyoty přináší sportovnější design, snížený podvozek o 10 milimetrů, tužší odpružení a řízení nebo agresivnější odezvu na plynový pedál.

Poznávacím prvkem GR Sportu je kompletně přepracovaná maska chladiče, která je inspirovaná motorsportem. A aby sportovně střižená Corolla působila ještě sebevědomějším dojmem, je postavena na větších 19palcových kolech.

Zároveň japonská automobilka slibuje, že sportovně střižená edice se od běžného modelu bude lišit i jízdním projevem. Zásluhu na tom má mít speciální režim Sport, který drží motor ve vyšších otáčkách a ten pak rychleji reaguje na pokyny plynového pedálu. Zatím ale nevíme, jak to funguje v praxi, jelikož výbavový stupeň GR Sport se na český trh dostane až později.

První jízdní dojmy

My jsme si měli možnost na českých silnicích osahat Toyotu Corollu Cross ve výbavě Executive s dvoulitrovým motorem, která tvoří úplný vrchol nabídky. S novinkou jsme se vydali z Prahy do resortu Oblík, který se nachází kousek od města Most. Nicméně místo přímé trasy po dálnici jsme zvolili okružní jízdu po typických českých okreskách. Omlazenou Corollu Cross jsme si tak vyzkoušeli v našem přirozeném prostředí.

A jak se nám s rodinným japonským SUV jelo? Musíme uznat, že Toyota nás v mnoha ohledech překvapila. Největší pochvalu si zaslouží inženýři, kteří u auta ladili podvozek. Ten je totiž příjemně vláčný a skvěle pohlcuje nerovnosti. Zároveň je ale stabilní a velice schopný v zatáčkách – skvěle kopíruje vozovku.

Nižší výkon, ale stejná dynamika

Pohonná jednotka tvořená dvoulitrovým atmosférickým čtyřválcem a elektromotorem nás také vezla na pozitivní vlně emocí. Spalovací motor sice přišel v rámci modernizace o značnou část výkonu, avšak díky posílenému elektrickému ústrojí zůstala dynamika takřka stejná. I po faceliftu tedy platí, že hybridní Corolla Cross je dostatečně svižná a také velice úsporná (spotřeba se pohybuje okolo 5 l/100 km).

„Došlo ke snížení výkonu u spalovacího motoru, nicméně výkon elektrického motoru zůstal stejný - 113 koní. Celkově ale došlo k optimalizaci celého hybridního systému, proto dynamika z 0 na 100 km/h a maximální rychlost zůstaly zachovány,“ říká mluvčí Toyota ČR Jitka Jechová.

Příjemná, ale sterilní jízda

Řízení je poměrně měkké, což ocení především řidiči, kteří se pravidelně proplétají městskou džunglí. Těm se také bude líbit chod bezestupňové automatické převodovky (variátoru), která díky absenci kvaltů necuká a je lineární. To jsou faktory, které z Toyoty Corolly Cross dělají skvělý dopravní prostředek na přesouvání se z bodu A do bodu B. Upřímně nás ani po prvním svezení nenapadají chyby, které bychom mohli japonskému SUV vytknout.

Na druhou stranu jsme se po vystoupení z auta nemohli zbavit pocitu, že nás ta jízda vlastně nebavila. Full-hybridní Toyotě zkrátka chybí jakákoliv emoce, která by řidiče pohltila a vtáhla ho do řízení. Nicméně to není poprvé, co se nám něco podobného stalo. Většina moderních vozů je na tom podobně – působí až moc sterilně.

Není levná ani drahá

Toyota Corolla Cross se na českém trhu prodává od 894 900 korun. Za tuto cenu dostanete základní pohonnou jednotku s výkonem 140 koní a výbavu, která ve standardu zahrnuje veškeré potřebné věci – dvouzónovou klimatizaci, parkovací kameru, nejmodernější multimediální systém s 10,5palcovou obrazovkou, digitální přístrojový štít, střešní ližiny, bezdrátové nabíjení telefonu, vyhřívaná sedadla, LED světlomety a mnoho dalších prvků.

Komu standard nestačí, může si vybírat mezi dalšími třemi výbavovými stupni (Style, GR Sport, Executive). Přičemž za silnější motorizaci se připlácí 75 tisíc korun a za pohon všech čtyř kol pak 50 tisíc korun. Novinka je již v prodeji a k dispozici je tisícovka skladových vozů.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: Češi ochutnávali vzorky potravin z domácích a německých obchodů. Rozdíl v kvalitě byl závratný

Tagy:
SUV hobby emoce Toyota automobilový průmysl Toyota Corolla automatická převodovka volný čas Česko Toyota Corolla Cross produkty a služby ekonomika, obchod a finance životní styl a volný čas tovární výroba a inženýrství