Bavorský sedan vyšší střední třídy nabídne čtyři druhy pohonu a veganskou kůži, měřítka technického vývoje ale posouvá i jinde. Osmá generace 50 let vyráběného modelu slibuje dynamiku na úrovni trojkové řady a luxus a techniku BMW řady 7. Známé jsou už i české ceny.
Bavorská automobilka na silnice jako první provedení pošle elektrickou variantu i5, zájemci o spalovací motory si budou muset ještě chvíli počkat. Přesto, nebo možná právě proto, je uvedení pětkové řady pro BMW nejdůležitější premiérou letošního roku. „Pětka“ je totiž velmi oblíbeným vozem, hlavně ve firemních flotilách a mezi podnikateli.
Za padesát let výroby vyrostlo BMW řady 5 až k pěti metrů délky. Zdroj: se svolením společnosti BMW Group
Za padesát let výroby vyrostlo BMW řady 5 až k pěti metrů délky. Zdroj: se svolením společnosti BMW Group
Pokud jde o vnější vzhled, typická přední maska je designově umírněná a tzv. ledvinky vypadají sportovně a moderně a nebudou natolik polarizovat veřejnost jako jejich odvážné interpretace v řadách 4 a 7. Přední světla mají nový tvar a jsou rozdělena na čtyři segmenty. Zadní světla jsou úzká a mírně tvarovaná do ležatého písmene „L“.
Čtyři pohony
Hlavním trumfem nové řady 5 bude možnost volby pohonu. Na výběr budou benzinová, naftová, plug-in hybridní a elektrická verze. Základem je varianta 520i poháněná řadovým zážehovým čtyřválcem o výkonu 140 kW (190 k). Naftovou možnost reprezentuje 520d s výkonem 152 kW (207 k), která je k dispozici s pohonem zadních kol i obou náprav xDrive.
ČTĚTE TAKÉ: TEST: BMW 230e Active Tourer je šedivý projektil, který umí překvapit. Levný ale není
Plug-in hybrid zastupuje verze 530e se čtyřválcem a pohonem zadních kol (systémový výkon 220 kW/300 k) a 550e xDrive, která má pod kapotou benzínový řadový šestiválec a systémový výkon 360 kW (490 k). Elektromobily budou na výběr ve verzích i5 eDrive40 (250 kW/340 k) a i5 M60 xDrive (440 kW/598 k).
Osvětlení masky chladiče je dnes v módě. Zdroj: se svolením společnosti BMW Group
Všechny spalovací varianty budou vybaveny mild-hybridní technikou se 48voltovým okruhem, který dodá 8 kW (11 k) výkonu a 25 Nm točivého momentu. Ve všech případech bude výkon motoru přenášet na kola osmistupňová automatická převodovka Steptronic Sport. Nabíjecí hybridy dostanou Li-on trakční baterii s kapacitou 19,4 kWh, což by mělo stačit na 90 km elektrické jízdy. Díky palubní nabíječce o výkonu 7,4 kW bude její nabití trvat tři hodiny.
Veganský interiér
V kabině budete dokonale izolovaní od okolí a svět za okny uvidíte jako zrychlený film. Uvnitř budete v jiném světě plném luxusu, pohodlí a moderních technologií. Asi nemá smysl vypočítávat, čím vším bude nové auto nadité. Interiér zdobí diodové pásky, které vytváří parádní ambientní osvětlení.
Nový moderní volant je v čele pozornosti, za ním je dvojice obrazovek – jedna pro základní jízdní data, druhá se systémem iDrive poslední generace pro zábavu i navigaci. Na vše rychle reaguje dotykem, má nádherné barvy, kontrast a je stejně rychlá jako váš nejnovější tablet. Lze ji ale ovládat i křišťálovým joystickem na středovém panelu.
Multimediální displej už zabírá polovinu palubní desky. Zdroj: se svolením společnosti BMW Group
Elektricky polohovatelná sedadla jsou vynikající, to je poznat jen během krátkého posezení. Vzadu je místa na rozdávání i pro tak velkého a rozložitého člověka, jakým jsem já. Nohu přes nohu si tu možná nedám, ale před koleny je prostoru hodně, stejně tak nad hlavou. Je vidět, že kabina opravdu profitovala z toho neobvyklého nárůstu délky. Tady se to bude výše postaveným manažerům sedět!
Mimochodem, BMW řady 5 dostane poprvé v historii veganský interiér. Kompletně, tedy kromě sedadel i na palubní desce nebo na volantu či výplni dveří. Dostupný bude už v základní výbavě. Kabina se také chlubí téměř neviditelnými výdechy klimatizace, které je navíc možné ovládat jemnou dotykovou plochou. Tady se mísí luxus s elegancí. A znovu si musím opakovat, že nesedím v top modelu řady 7, ale prostě v BMW 5. Mezigeneračně je tedy cítit velký posun.
Zavazadlový prostor má standardní objem 520 litrů, elektrické verze i5 poskytnou 490 litrů.
Sezení vzadu je také na úrovni. Zdroj: se svolením společnosti BMW Group
Z levného kraje není
Cena základního provedení 520i se zadním pohonem bude startovat na 1 467 700 korunách, naftový základ 520d bude za 1 524 900 Kč. Špičku nabídky pro začátek vytvoří elektrické BMW i5 M60 xDrive v základní ceně 2 523 300 Kč, které nabídne 601 koní a dojezd přes 500 km na jedno nabití.