Ikonické sportovní kupé prošlo modernizací. Přináší nový druh pohonu i další podstatné novinky. My si ho prohlédli na vlastní oči v rámci mezinárodní premiéry v pražském Vnitroblocku.
Porsche 911 je mezi sportovními vozy naprostou legendou. První model s tímto označením vyjel z továrny v roce 1964. Dnes, tedy po šedesáti letech, na trh přijíždí osmá generace po faceliftu s označením 992.2. A co je na kultovním sportovním dvoumístném kupé nového?
K TÉMATU: Nejlevnější BMW je autem pro každého. I v nové generaci se drží tradičních motorů
Poprvé je pod kapotou hybrid
Hlavní novinkou je zavedení hybridního systému T-Hybrid. Jedná se o první sériově vyráběnou hybridní verzi v bohaté historii této ikonické řady. Elektrifikované pohonné ústrojí kombinuje tradiční přepracovaný plochý šestiválec o objemu 3,6 litru s elektrickým turbem a elektromotorem, který si našel místo v osmistupňové automatické převodovce PDK.
A výsledek? Hybridní verze GTS dokáže vygenerovat 541 koní (398 kW) a točivý moment 610 Nm, což znamená, že výkon oproti předchůdci narostl o 61 koní a 40 Nm. Zároveň je nová 911 pouze o 50 kilo těžší, a to díky kompaktnímu akumulátoru, který má kapacitu pouze 1,9 kWh. Díky tomu se Porsche řadí mezi vůbec nejlehčí hybridy na trhu.
V praxi to znamená, že modernizované kupé ze Stuttgartu stovku pokoří za pouhé tři sekundy a dosahuje maximální rychlosti 312 km/h. Tohle auto ale není rychlé pouze v přímce. Na slavné trati Nürburgring Nordschleife zvládla novinka kolo za 7:16 minut, což je o 8,7 sekundy rychleji než verze 992.1. A to nejzajímavější na tom je, že hybrid díky tomuto skvělému času pokořil i stávající Porsche 911 Turbo S.
Nicméně GTS není jediná nabízená verze. Vedle hybridu se prodávají i další varianty, jako Carrera, Targa, GT3 nebo GT3 Touring.
Nový adaptivní podvozek a upravený design
Modernizace se ale nedotkla pouze pohonu. Změny se odehrály i na podvozku. Porsche 911 má (v některých verzích) systém natáčení zadních kol, aktivní stabilizátory a odpružení PASM, což spolu s o 10 mm nižší světlou výškou má přinést ještě vytříbenější jízdní vlastnosti.
A to není všechno. Němečtí inženýři se podívali na zoubek také aerodynamice. Nové prvky zahrnují adaptivní difuzor u přední nápravy a aktivní klapky bočních otvorů. Tyto na první pohled nenápadné změny nejen zlepšují chlazení motoru, ale také přispívají ke snížení odporu vzduchu.
Při české premiéře modernizovaného modelu 911 jsme se také zaměřili na změny v designu. Ale jak to u Porsche bývá zvykem, na vzhled kupé se v průběhu let příliš nesahá – značka tím chce zachovat tradici. Nicméně my jsme přeci jen na drobné inovace na exteriéru a interiéru narazili. Letošní novinka má například lehce přepracované přední světlomety a masku chladiče, jež se vyznačuje jakýmisi žebry.
Ani kabina se neobešla bez úprav. Interiér se posouvá směrem k moderní době a sází na více displejů a méně tlačítek. Poprvé je tak model 911 vybaven zcela digitálním přístrojovým štítem a startovacím tlačítkem namísto otočného klíčku.
A ceny? Ty zůstávají poměrně totožné. Základní verze Carrera stojí od 3,3 milionu korun. Varianta GTS pak startuje na částce od 4 392 737 Kč.